• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150145 visningar
    399 svar
    399
    150145

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • Brud 080808
    Äldre 26 Jan 09:22
    73an skrev 2008-01-25 17:15:25 följande:
    Hej allihopa! Har inte varit här inne på ett tag, det har inte hänt så mycket i planeringen.Men idag....fick jag äntligen min klänning!! Gud så nervös jag var då jag öppnade kartongen, hade ju bara sett den på bild tidigare. Jag skulle ha fått klänningen för en månad sedan, så jag har verkligen "våndas".Men den uppfyllde verkligen mina förväntningar, oj så läcker den är:)Apropå fotografering så har vi också en vän som är amatörfotograf,och som är villig att ställa upp och knäppa oss på den stora dagen. Känns faktiskt ganska skönt att det är en nära vän som ska knäppa, man kanske är lite mer avslappnad då:)
    Vars har du köpt klänningen ifrån?
  • grabba­rna
    Äldre 26 Jan 12:40

    ja ni fotograf! det är ett gissel! har inte hittat nån som känns rätt eller joo en tjej som finns här i tråden gillar jag men hon är väl säkert bokad vårt datum redan dessutom blir det lite praktiskt krånligt för hur gör vi om det blir dåligt väder och vi inte kan fotas ute..finns inte en chans i världen att vi har tid att åka upp till henne..

  • stfa
    Äldre 28 Jan 08:42

    Hej alla!
    Här är en till som ska gifta sig i Ö-vik där min M2b kommer ifrån. Den 7 juni kl. 13 i Själevads kyrka blir vi man och fru. Eftersom jag planerar på 40 mils avstånd så undrar jag om ni andra har lite tips.

    - Vart kan man köpa en vacker och god bröllopstårta?
    - Vilken fotograf har ni anlitat? Har kontaktat Philippe Rendu (Sundsvll) som har det vi letar efter.
    - Festlokal?

  • sanber
    Äldre 29 Jan 13:40

    måste ju tipsa om laila sandström som fotograf!
    Tycker hon är super duktig!

    Hemsida: studiosandstrom.se
    hoppas det är rätt adress!
    Gilalr hennes mer"moderna" kort eller hur amn beskriver!

  • Brud 080808
    Äldre 29 Jan 14:40
    sanber skrev 2008-01-29 13:40:31 följande:
    måste ju tipsa om laila sandström som fotograf!Tycker hon är super duktig!Hemsida: studiosandstrom.sehoppas det är rätt adress!Gilalr hennes mer"moderna" kort eller hur amn beskriver!
    Vad tar hon?
  • grabba­rna
    Äldre 29 Jan 15:29

    lite olika beroende på vad du vill ha för paket men allt från 2500 till 8000:-

  • grabba­rna
    Äldre 30 Jan 00:08

    jaha då har det börjat jag köpte en tiara idag..jag vet inte vad som hände men helt plötsligt hade jag som bara av en händelse tryckt på köp nu knappen på tradera och det lär inte vara den sista jag köper, man måste ju liksom kolla vad som passar bäst..

  • järved­sullis
    Äldre 30 Jan 12:23

    stfa: hur många gäster blir ni? Det finns ju många fina lokaler men det kan ju vara lite olika på hur stort man behöver. Ett riktigt fint ställe är ju FV´s lokal vid backhopparbacken. Där ryms det upp till 60 pers, kostar 3000, men om man har kontakter inom föreningen kan man få den billigare. Arnäs Hembygdsgård är också fin ungefär samma max antal pers. Kostnad ? Stensöden har en bygdegård som också ska vara fin, Nävertjäl bygdegård är också helt ok, där ryms det säkert 100 pers. Sedan vet jag att det har varit bröllop ute på Veckefjärdens Golfklubb, där rymmer det upp till 100 pers, men jag har ingen aning om vad det kan tänkas kosta.

    Tårtan har jag också funeringar kring, men jag har blivit rekommenderad Lundbergs bröd eller sockerbagaren ute i Gullänget. Lundberg tar 28 kr/bit och du väljer själv vad du vill ha för fyllning och utseende på tårtan. Hoppas att det kan vara till hjälp.

  • Brud 080808
    Äldre 30 Jan 12:36

    Jag har också funderat på det där med tårtan.
    Men jag har hört att Lundbergs är bätrer (där fick jag dessutom bätrre bemötande då jag ringde) så därifrån kommer jag beställa.

    Som sagt Lundbergs tar 28kr/bit (och då ingår utlånning av ställning)

    Och sockerbagaren tar 35kr/bit (och då ingår utlånning av ställning)

  • Brud 080808
    Äldre 30 Jan 12:36

    herregud...
    Det ska stå bättre. Skriver inte så bra i dag märker jag *skratt*

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo