• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150109 visningar
    399 svar
    399
    150109

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • Brud 080808
    Äldre 21 Jan 07:42
    #81

    Vill gå in hela dagen i går men jag kunde inte då svärmor var här.
    För vi har ju inte skickat ut inbjudningarna ännu. Det blir väl i februari antar jag. och jag villl ju inte råka avslöja mig heller.

  • järved­sullis
    Äldre 21 Jan 07:51
    #82

    FV s klubblokal tar max 60... kostar 3000 att hyra om man inte har kontakter inom klubben.

    Vi ska ha vårat bröllop & fest ute på Själevads hembygdsgård. Förhoppningsvis är det bra väder så vi kan ha vigseln ute, middagen och festen blir i rundlogen, den tar max 130. Vi hade samma problem, många gäster... då blir det inte så mycket att välja på. Dekarsögården kan man ju hyra, den tar väl ca 80, Nävertjälsbygdegård där kan man säkert vara 100 st. Arnäs hembygdsgård är ju inte så stor men kanske en 60 - 80 gäster skulle jag tro.

  • Maria2­009
    Äldre 21 Jan 09:03
    #83

    16/2 på Elite Hotel i Sundsvall är det bröllopsmässa!

    Och den i Umeå är till helgen, 26:e, på Scandic Hotel Plaza. :D

  • jelikr
    Äldre 21 Jan 09:38
    #84

    Vi ska ha Kung Bore på festen. Var på ett bröllop en gång där han var med och han är väldigt duktig.
    Han kan spela den mesta musiken , han känner av stämningen och får med gästerna , han hjälper till med snapsvisor och allsånger under middan och han är väldigt enkel..
    För det betalar vi 5500 kronor + att han naturligtvis får sitta med och äta middag...
    Jag tycker inte det priset är mycket att säga om , han har ju en bit att åka oxå!!

  • grabba­rna
    Äldre 21 Jan 11:02
    #85

    jag är ju helt klart skadad av allt detta bröllopstänk, halv ett inatt satt jag och kollade på brudmarscher och fastnade efter att ha hört måååånga hemska saker (enligt mig då) för klinga mina klockor och äppelbo gånglåt så dom ska jag spela upp för sambon. men mitt där jag satt där började jag tänka spelmanslag och wow det skulle vara käckt om kantorn spelade orgel OCH två st som spelar fiol går in..då stängde jag ner och gick och la mig

  • grabba­rna
    Äldre 21 Jan 11:04
    #86

    jaa visst skulle det vara mäktigt, sambom gillar ju tyyngre musik också så det skulle ju passa bra, hmmm jag får nog kolla runt lite när man inte är anonym längre men vet ni av nån så hojta till för all del

    Brud 080808 skrev 2008-01-21 07:41:02 följande:


    ÅÅÅ den skulle jag också vilja ha!!!!!
  • sanber
    Äldre 21 Jan 11:19
    #87

    alltså jag vet ju en GRYYYYM kille som enligt mig har underbar röst.
    Han sjunger bla i mammas salonger : fredrik forsberg heter han..skulle kunna tänka mig att han skulle göra den skit bra med sin "hesa" röst...

    sen hmm...har inte nummret men Patrik Forslund som selar i Pink hink och många andra band har typ "företag" där han kan hyra ut band...kanske han vet av nån kille som passar?

  • Maria2­009
    Äldre 21 Jan 20:59
    #88

    Jag velar faktiskt lite mellan kyrklig och borgerlig vigsel... Vi gifter oss i februari/mars 2009, alltså på vintern. Finns det någon fin lokal (förutom museet) att rekommendera? Det skulle vara roligt om det ändå blev som ett "riktigt" bröllop fast utan de kyrkliga inslagen (psalmer, böner, mm)...

  • Lolail­ola
    Äldre 21 Jan 21:52
    #89

    Vad tar solister för att sjunga i kyrkan?

  • järved­sullis
    Äldre 22 Jan 07:50
    #90

    en annan kille som är duktig är ju Magnus Ödling. Han skulle jag kunna tänka mig har gjort den låten några gånger. Han spelar med... ja förr hette dom CCCCP men nu är det ...Lords någonting... Vet inte om det kan vara något. Patrik Olsson är ju också duktig...

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo