• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150147 visningar
    399 svar
    399
    150147

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • grabba­rna
    Äldre 18 Jan 15:00
    #61

    lita absolut inte bara på vad jag säger men faktum är att efter att jag framförst synpunkter hörde många som var missnöjda, mycket pga dom går en utbildning/föreläsning om årets nya frisyrer och sedan ser alla likadana ut för dom kör samma race och lady Di var det flera som nämnde..men jag har ju som sagt bara provat dom en gång även om det räckte för min del..

    nån som har ett hum om priser på andra ställen?och nåt annat ställe som är bra? jag har ingen som kan tipsa om sånt så jag hoppas på er och era vänner utom vad gäller lenas då


    järvedsullis skrev 2008-01-18 10:31:13 följande:
    en liten fråga bara - varför har folk varit missnöjd med Lenas frisörer? Jag har bokat sminkningen där för att jag har blivit rekommenderad just denna lady Di.... kanske man måste byta ...
  • jelikr
    Äldre 18 Jan 16:09
    #62

    Jag ska fixa hår och makeup på salong Jacob.
    En uppsättning som min med lite rosor och pärlor + sminkning kostar 2050 kr.(det är maxpriset)
    En enklare uppsättnign med bara ett hårsmycke eller så kostar 1300 (har jag för med).
    Allt däremmellan kostar det alltså!

    Min frissa rekomenderade sminkning nån annan stans , de har gått nån kurs men är ju inga proffs.
    Fast jag är en sån som mest använder mascara annars så för mig behövs det inte så mycket för att det ska bli speciellt.
    Syrran hade samma frissa för 2 år sen när hon gifte sig och hon var jättefin både i hår och smink.

  • sanber
    Äldre 19 Jan 09:02
    #63

    jag ahr själv inte klippt mig hos Lady Di!
    Så egentligen ska ag kanske inte säga nåt!
    Så...

    Men Som Sagt Mari är mycket duktig!
    Men jag tänkte på det...att de alltid gör samma frisyrer - lätatst är väl om man tar med en bild på vad man sett så får de göra den typen?
    från början hade jag jämt med en bild till mari och var skit nöjd nu känner hon mig så väl så nu klipper hon alltid på eget bevåg..

    men om jag ska rekomendera nån annan salong...hmm..stylisterna i domsjö har jag hröt bra om men inte provat själv..

  • grabba­rna
    Äldre 19 Jan 10:16
    #64

    ja alltså det som gör att jag aldrig går dit igen är att jag skulle klippa topparna och vi pratade igenom det och hon sa att ja det är ung 1,5-2 cm som skulle behöva klippas bort..men när hon är färdig hade hon klippt upp håret ung 1 dm överallt det var inte bara topparna med andra ord och det märker man ju inte alltid när man sitter där...(hon visade med fingrarna också så det är inte så att hon sa 1 dm och jag uppfattade fel.)

    och sedan när hon hade gjort ordning håret såg jag inte klok ut!!jag fick gå in på en toalett och blöta det som gick under kranen för min sambo bara stirrade konstigt på mig när han såg mig..och jag såg exakt ut som tjejen innan och hon var typ 13 hallå jag är 35 och ska inte ha samma frisyr.

    men det som stör mig är att hon klippte mer än vi kommit överens om och därmed sabbade håret fullkomligt.Hon kanske är duktig eg och just den dagen vandrade tankarna iväg och hon glömde bort vad hon höll på med eller nåt men det räckte för att avskräcka mig.

  • Maria2­009
    Äldre 19 Jan 11:06
    #65

    Det där med att klippa sig är verkligen lurigt, det gäller att hitta nån som man verkligen litar på och sen aldrig släppa taget om henne/honom! Det är väl sällan man känner sig så utelämnad som hos frisören, det räcker ju som sagt att de har en dålig dag... :S

    Ödlan&Brorsan tar 650/timme vid uppsättningar (brud, bal, osv) Ingen provuppsättning innan, men man får komma dit och prata ihop sig med dem om hur man vill ha det. De gör smink också om man vill. Annars kanske Make Up Store i gallerian är bra, om de gör brudsminkningar?

  • sanber
    Äldre 19 Jan 11:09
    #66
    grabbarna skrev 2008-01-19 10:16:53 följande:
    ja alltså det som gör att jag aldrig går dit igen är att jag skulle klippa topparna och vi pratade igenom det och hon sa att ja det är ung 1,5-2 cm som skulle behöva klippas bort..men när hon är färdig hade hon klippt upp håret ung 1 dm överallt det var inte bara topparna med andra ord och det märker man ju inte alltid när man sitter där...(hon visade med fingrarna också så det är inte så att hon sa 1 dm och jag uppfattade fel.)och sedan när hon hade gjort ordning håret såg jag inte klok ut!!jag fick gå in på en toalett och blöta det som gick under kranen för min sambo bara stirrade konstigt på mig när han såg mig..och jag såg exakt ut som tjejen innan och hon var typ 13 hallå jag är 35 och ska inte ha samma frisyr.men det som stör mig är att hon klippte mer än vi kommit överens om och därmed sabbade håret fullkomligt.Hon kanske är duktig eg och just den dagen vandrade tankarna iväg och hon glömde bort vad hon höll på med eller nåt men det räckte för att avskräcka mig.
    förstår absolut att du känner så!!
    klart man blir askräckt..har vart med om samma sak - uttryckte mig heeeeelt klart hur jag inte ville ha det å fy 17 jag såg inte klok ut efteråt - hon hade inte lyssnat å till den salongen har jag inte gått till mera...
  • järved­sullis
    Äldre 19 Jan 14:17
    #67

    Håret ska min kompis göra och henne klipperjag mig hos oxå, så det känner jag mig inte alls orolig över. Jag förstår er som inte blivit nöjda med klippningar, jag skulle inte heller gå tillbaka. Jag får väl stå fast med min sminkning och sedan lägga in bilder eller skriva lite efter så kan jag uttala mig om vad jag tycker sedan...

  • Brud 080808
    Äldre 19 Jan 15:16
    #68

    Har kontaktat prästen och har vi tur kan vi få honom! *hoppas*

    Men nu kan jag fortsätta planera som tur är.
    Så nu är det festlokalen som ska bokas till veckan, och inbjudningskort ska beställas

  • sanber
    Äldre 20 Jan 09:43
    #69

    jamen hörrni, vart ska ni hålla era fester?
    och hur många är ni?

    vi kommer emst troigt att ebhöva en hyffsad stor lokal...
    nån som vet nåt om Gnistan?
    hur mycket det tar i hyra? får man ah emd egen mat/alkohol osv?

    annars nåt tips på en lokal som tar drygt 100...typ 120 kanske!

  • Maria2­009
    Äldre 20 Jan 11:12
    #70

    Varvsberget? Fast det kanske är för litet... Hörde nåt om att FV:s backhopparhus går att hyra, men jag vet inte hur stort det är. Schysst utsikt, dock... :)

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo