• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150161 visningar
    399 svar
    399
    150161

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • Brud 080808
    Äldre 17 Jan 12:58
    #41

    När ska ni gifta er?

    För oss verkar det som att det blir den 8/8 men det står och hänger på prästen. För vi vill ha en speciell som inte är i sverige just nu
    Så jag hoppas att denna är hemma då och kan viga oss.

  • grabba­rna
    Äldre 17 Jan 23:29
    #42

    hur gick det med klänningsprovandet? liiiiite nyfiken


    jelikr skrev 2008-01-07 13:56:40 följande:
    Jag bor oxå i Öviksområdet Vi ska gifta oss 31 maj.Ska på festprissen och prova klänning den 17/1Annars är nog det mesta bokat.Kyrka , frisör , musik , lokal och fotografKänns rätt bra nu.... näst på tur är som sagt klänningen och inbjudningskorten
  • jelikr
    Äldre 18 Jan 08:01
    #43

    Jag har hittat min drömklänning...kände mig så otroligt fin i den....Har ingen aning om hyrpriset eller nåt men min sambo tyckte inte det var viktigt när jag hittat nåt jag var nöjd med.
    Eva på festprissen är så duktig , direkt jag tog på den klänningen såg hon att det var den jag borde ha men hon sainget förrns vi bestämt oss..
    Ska lägga in ett kort sen när min dotter sover.
    Hon är inte så nöjd över att jag sitter här annars.

  • The Bumble­bee
    Äldre 18 Jan 08:21
    #44

    jelikr: Gud så roligt att hitta en klänning så där på direkten! Är riktigt nyfiken på hur den ser ut.

    Även om du inte vet hyrpriset på just "din" klänning, har du nån aning om vad det brukar landa på? (hos Festprissen alltså) Har en väninna som hyrde sin brudklänning för 6500 kr (det var i en annan stad) Det känns rätt saftigt faktiskt...

  • jelikr
    Äldre 18 Jan 08:54
    #45

    Jag är inte säker men jag tror inte hon tar mer än 4000 för att hyra...det varierar nog mellan 2 och 4000 skulle jag gissa.

  • jelikr
    Äldre 18 Jan 08:56
    #46

    Har förresten lagt in bilden nu.... ingen superbild men klänningen syns.
    Har inte bestämt om jag ska ha med eller utan axelband.
    Måste i vilket fall ha underkläder utan axelband för banden är bara smala (som mina BHband på bilden)...
    därför kan jag ju ha vilket som.

    Vad tycker ni??

    Var helt inställd på att jag inte ville ha en klänning utan band men det kändes helt OK!!

  • The Bumble­bee
    Äldre 18 Jan 09:20
    #47
    jelikr skrev 2008-01-18 08:56:53 följande:
    Har förresten lagt in bilden nu.... Vad tycker ni??Var helt inställd på att jag inte ville ha en klänning utan band men det kändes helt OK!!
    Jättefin klänning! Verkligen!
    Jag tycker att den var söt med axelband - men säkert lika fin utan. (mycket hjälp du får va? )
  • grabba­rna
    Äldre 18 Jan 09:25
    #48

    men guuuuud vilken underbar klänning precis i min stil! jag bara måste in dit och kolla till veckan...

    en sån där klänning är ju snygg utan axelband men själv skulle jag inte vilja ha det, i min hjärna skulle den bara vara på väg att halka ner utan förtar det vackra intrycket om bruden går och försöker dra upp den hela tiden

    men det är fin med band också så jag är lika mycket hjälp som bumblebee

  • The Bumble­bee
    Äldre 18 Jan 09:35
    #49

    jelikr:
    Läste din andra tråd nu - å förstod att du hade vanlig bh på dig på bilden. Jag trodde att det var axelbanden som hörde till klänningen. Läste lite för snabbt vad du skrivit här. Anyway, så tyckte jag att det var fint!

  • jelikr
    Äldre 18 Jan 09:37
    #50

    grabbarna: har tänkt precis som du om axelbandslöst , men det är verkligen inte så...den sitter hur bra som helst.
    Klänningen finns även i vitt med vita broderier och creme med creme broderier samt med släp oxå.
    Jag tyckte det var roligare med lite färg och så blev det fuktansvärt mycket tyg i släpet (med tyllkjolen under) så jag kände mig så orörlig...
    Vill ju kunna dansa lätt och så på kvällen...

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo