• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150124 visningar
    399 svar
    399
    150124

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • miapia­s
    Äldre 8 Jan 16:56
    #21

    jag kompis till min m2b har träffat en tjej hon brukar tydligen sjunga på bröllop...hon är från umeå..jag ska höra om hon vill sjunga på vårat...jag kan ju höra om hon vill sjunga på fler...jag kan försöka ordna så ni kan provlyssna...

    själv så var vi iväg idag o köpte tyg till min klänning.. 2300 för tyget +1200 för sömnaden..o då får jag precis som jag vill ha den

  • grabba­rna
    Äldre 10 Jan 10:32
    #22

    vart köper ni tårta och vad kostar den? vi har sett på ett ställe men dom ska ha 45:- biten och jag tyckte vi kunde beställa vanliga tårtor och inte nämna ordet bröllop över huvudtaget för jag är tämligen säker på att dom inte kostar 45:- biten då. men se där slog sambon på bromsen han vill att dom ska vara fina..jag höll på att smälla av det trodde jag aldrig men seriöst jag vägrar betala närmare 3000:- bara för tårtorna

  • grabba­rna
    Äldre 10 Jan 11:07
    #23

    [citat]
    jag kompis till min m2b har träffat en tjej hon brukar tydligen sjunga på bröllop...hon är från umeå..jag ska höra om hon vill sjunga på vårat...jag kan ju höra om hon vill sjunga på fler...jag kan försöka ordna så ni kan provlyssna...[/citat]

    ja gör gärna det!


    miapias skrev 2008-01-08 16:56:14 följande:
    själv så var vi iväg idag o köpte tyg till min klänning.. 2300 för tyget +1200 för sömnaden..o då får jag precis som jag vill ha den
    kul att sy upp en klänning det är mkt därför jag ska beställa min från kina, den blir eg inte så mkt billigare än att köpa en men jag får ju min! och att leja en sömmerska här i sverige har jag absolut inte råd med
  • jelikr
    Äldre 10 Jan 11:55
    #24

    Vi bor ovanför Björna och beställer därför tårta på ställning på Guns bageri i Björna.
    Hon tar 23kr/ bit.
    Det tycker jag inte är så mycket att säga om ...det är ju en hel del jobb!

  • grabba­rna
    Äldre 10 Jan 12:31
    #25

    23:- är absolut överkomligt och klart dom ska ta betalt för dom snor ju inte hop en tårta på 5 min men ofta läggs det på väldigt mkt bara för att det är bröllop.

    hur är guns? får man välja smak, provsmak innan, utseende? klarar hon av allergibak tror du?

  • jelikr
    Äldre 10 Jan 15:20
    #26

    Det beror väl på hur noga man är..
    Jag tycker hon gör supergoda prinsesstårtor (vanliga)
    men sen vet jag inte hur mycket man kan välja på.
    Hon brukar dock inte vara omöjlig med nåt , utseendet är helt ok om man inte har några jättespeciella krav..
    Syrran tog sin tårta därifrån och den var jättefin.
    Smaken är det definitivt inget fel på....
    Ring och fundera med henne om du känner för det så får du höra hur du kan välja.
    Jag minns inte numret men sök på Guns bageri , björna på eniro så får du rätt

  • jelikr
    Äldre 10 Jan 15:23
    #27

    grabbarna:
    Glömde säga att allergibak inte är ett problem.

    Förresten känner jag en tjej som är jätteduktig på att sjunga som bor i Långviksmon. Hon ska sjunga på vårt bröllop.
    Jag sjunger i samma kör som henne ,Björna Gospel, och där finns det fler som är duktiga , men hennes fördel är att hon spelar piano till själv så man behöver inte ha flera personer.

  • grabba­rna
    Äldre 10 Jan 15:30
    #28

    du vill inte ta med dig hela kören och komma försökte få kyrkokören att ställa upp men se dom vill vara ledig, jag trodde liksom att semestern/sommaruppehållet är slut den 2/8 men där fick jag tji dom är 50 st men alla 50 verkade bortresta eller så har kantorn inte iddas fråga ens

  • jelikr
    Äldre 10 Jan 18:27
    #29

    Om du menar allvar kan jag ju fråga...
    Det kan dock bli svårt eftersom vi måste kunna träna innan och vår körledare blir barnledig från februari.
    Dessutom är det ju som du skrev stor risk att folk är borta i början av augusti...

  • grabba­rna
    Äldre 11 Jan 12:55
    #30

    ja fråga gärna vi är inte ute efter nåt avancerat men eftersom vi ska gifta oss i en mindre kyrka såg vi framför oss att det skulle vara mysigt med körsång på in och utgång istället för orgel som ingen av oss eg tycker låter speciellt fint

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo