• Vidali­la
    Äldre 14 Nov 22:47
    5075 visningar
    17 svar
    17
    5075

    Häpp! Här ska det diskuteras!

    Hej!

    Nu är jag tillbaka efter en paus jag tog eftersom jag tyckte detta inte gav mig mer än påhopp och så vill jag inte ha det.

    Det är ju bröllop vi planerar! En dag som ska vara full av lycka och glädje. Jag tror att många med mig önskar att planeringarna inför ens stora dag inte ska färgas av andras påhopp och kritik. Därför startar jag en ny tråd. Det här är en diskussionstråd; här ska vi prata om allt som hör bröllop till i en shysst ton. De som vill ägna sig åt att kritisera och bedöma någons inlägg utan att någon bett om det kan starta en egen tråd för här har jag bestämt att vi ska vara snälla, artiga och trevliga.

    Så; shoot!

  • Svar på tråden Häpp! Här ska det diskuteras!
  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 14 Nov 22:48
    #1

    När ska ni gifta er? Börja du o berätta....

    Lite tips kanske efter pausen

  • Vidali­la
    Äldre 14 Nov 22:48
    #2

    Själv skulle jag gärna vilja veta mer om vad för frisyrer ni tänkte ha. Jag är inne på att ha en boll, ganska i mitten på bakhuvudet, av "valkar". Men sen så undrar jag; kan man fästa slöjan ovanför det på en snyggt sätt?

    Hur hade ni tänkt ha ert hår?

  • Vidali­la
    Äldre 14 Nov 22:50
    #3

    Hej äntligen!

    Vi ska gifta oss i augusti på Svaneholmsslott utanför Malmö. Det är en borgerlig vigsel som sker utomhus, sen ska vi ha festen där också. Fast inomhus :)

    Vi har kommit ganska långt i planering av detaljer, men vigselförrättare är kvar. Undrar vad man ska fråga dom när man bokar?

    Och ni då?

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 14 Nov 22:52
    #4

    Vill du ha slöja hela tiden?

    Jag tänkte ha långt lockigt halvuppsättning. Vill också ha slöja undr vigseln. Med en liten tiara.

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 14 Nov 22:54
    #5

    Oj då vi skrev samtidigt... hihihi.

    Vi ska också ha borgligt. Också slott. Ganska lika haha...

    Ringde härom dagen till vigselförrättaren. Trevligt. Vi hade honom när vi namngav dottern. Han hade lite egna tips o så. Jag tror alla gör öite olika. Du får nog ringa runt lite.

  • Vidali­la
    Äldre 14 Nov 23:06
    #6

    Nej, jag ska bara ha slöja under cermonin, men inte vid middagen. det är lite svårt att dansa med en två metersgrej bakom sig hela tiden!

    vad hade han för egna tips?

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 14 Nov 23:24
    #7

    Han hade skrivit en "vers/vigseltal" + att han blev väldigt glad när jag gav för förslaget om att vi skriver ner typ 5 ord var om varandra så gör han en egen text.Han hade det själv som förslag. Spännande för båda också... (pirr i magen) Vi ska även träffaso gå igenomlite om oss o vårat liv.

    Har ni kollat nåt alls?

  • Vidali­la
    Äldre 15 Nov 20:52
    #8

    Du menar om själva cermonin eller menar du vigselförrättaren? Cermonin är nästan klar, men vi vill hitta någon som gör den :)

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 16 Nov 10:01
    #9

    På själva cermonin....

    Åhh, om den e klar.., får man höra lite vad ni har tänkt???

  • Ernhak­e
    Äldre 16 Nov 10:06
    #10

    Vidalila, vi har kontaktet en kvinna i Ystad som är vigselförättare och verkar hur go som helst. Katarina Lintzberg tror jag att hon heter.

    Vilken underbar tråd, jag hakar på om det e okej?

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 16 Nov 10:09
    #11

    Haka på bara. Några tips....?

  • Ernhak­e
    Äldre 16 Nov 10:10
    #12

    Jag har många tips, nått speciellt område?

  • Ernhak­e
    Äldre 16 Nov 10:16
    #13

    Några tips jag snappat upp på BT

    Vi skall ha två stolar som står framför oss på honörsbordet så att alla gästerna kan komma fram och sätta sig och prata med oss. Tråkigt om man bara får prata med sin m2b och pappa under middagen.

    Under vår borgerliga vigsel skall våra gäster skicka ringarna mellan sig och välsigna dem innan vi trär på dem, detta samtidigt som vi har allsång till Fred Åkerstöms Jag ger dig min morgon.

    Min m2b och jag skall inte få pratas vid eller ses från 00.00 till jag går fram till honom på vigselplatsen för att göra det ögonblicket ännu större.

    Vi har designat våra egna ringar och det känns kanon att få ringar som verkligen är "vi".

    Som underhållning för gästerna innan maten så tänkte vi ha femkamp i kärlekenstecken, kast med vigselring, kast med brudbukett, amors pilar osv.

    Under middagen tänkte vi ha bröllopsbingo så att gästerna kan roa sig även om de får en tråkig bordsdam/herre.

    Dessertbuffé eftersom att jag älskar sötsaker och inte kan bestämma mig för bara en smak på tårta.

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 16 Nov 22:35
    #14

    Bra tips. Dom flesta har jag snappat upp också...

    Vill också ha välsignelse av ringar på band. Men det passar ju inte för 120 gäster.... Kan ni komma på nåt bra???? Tacksam för hjälp.

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 19 Nov 10:42
    #15

    Fick svar idag av vår vigselförrättare. O han sa JA!!! Jippi! Nu känns det bättre. Då kan vi börja planera lite mer...

    Några mer tips....

  • Vidali­la
    Äldre 19 Nov 22:11
    #16

    de här med ringarna ska vi också ha, fast bara med de närmaste. Vi tror att det skulle ta väldigt lång tid med alla 75 gäster!

  • Vidali­la
    Äldre 19 Nov 22:11
    #17

    Inga frisyrtips förresten?

Svar på tråden Häpp! Här ska det diskuteras!