• Anonym
    Äldre 1 Apr 07:41
    11186 visningar
    35 svar
    35
    11186

    Drömmer om en annan

    Hej

    Jag sitter här med en klump i magen. Jag är gift med min älskling vi har varit tilsammans i 9 år och ALDRIG har jag varit otrogen. Jag har inte ens tänkt tanken. Men för drygt ett år sedan bytte jag jobb, och nu är det som så att en av de anställda i företaget får mig alldeles varm!
    Jag drömmer om honom, och kommer vi in i samma rum så är det som om luften står stilla, det blir en "tryckt"stämmning, dvs luften står stilla och vi kan inte vara naturliga mot varandra , ni vet vilket fint väder det är, eller, har du hört att.... Jag har ingen aning om känlorna mina är besvarade av honom, men det vore märkligt om inte han märkte av det där tumultet som sker i kroppen så for vi stötter på varandra.

    Jag behöver hjälp, ska jag försöka ta reda på vad han känner eller går det på något sätt att tvinga dessa känslor ut ur kroppen så jag slipper sitta och tråna efter någan annan än min man.

  • Svar på tråden Drömmer om en annan
  • Lucife­r
    Äldre 13 May 09:51
    #0

    Förstök stänga av känslorna, det är inte särskilt snällt mot din man. Om du nu gift dig med din älskling får du helt enkelt begrava känslorna. Visst kan det vara svårt, men med lite vilja så... Jag förstår inte riktigt varför du ens känner efter och tillåter dig att tänka på det sättet när du är gift.
    Låter kanske väldigt kall nu. Vill bara att du ska vakna upp lite ur drömmarna. Lycka till.

  • jinni
    Äldre 13 May 10:00
    #0

    Mental otrohet, jag vet inte... Om vart forhallande inte hade pallat att nagon av oss hade kanslor for nagon annan vid nagot tillfalle, hade jag nog inte tyckt att det var mycket att ha. Man kan aldrig aga en annan person och forvanta sig att man alltid kommer vara den enda intressanta personen i deras liv. Fragan ar vad man valjer att gora av de kanslorna. Jag skulle aldrig ge upp allt for en foralskelse som jag vet kommer att ga over. Och jag tror att han kanner likadant.

  • KUS
    Äldre 13 May 10:03
    #0

    Hej!
    Tycker nog att det var ganska dömande Jema ;)

    Jag tror precis som Saga säger att vardagen kommer till slut i det som känns spännande just nu, med den nye eller den hemlige vännen.

    Jag brukar tänka tbx på den tiden när min sambo och jag träffades. Alla härliga käsnlor som fanns och hur jag bara sken av lycka och hur stolt jag var över honom. Inte såg jag då de fel och brister han har och varför skulle jag lägga så stor vikt vid de nu? Jag har ju oxå fel och brister som han har överseende med, så är det ju när man älskar varandra.

    Mina barn bor hos oss varannan vecka så vi har två liv, ett härligt varmt och hjärtligt familjeliv där han fått en given plats i barnens hjärta och ett liv där vi är ute och hittar på kul saker som små weekendresor och utekvällar och andra saker på tu man hand (menar inte att vi inte hittar på kul saker när vi har barnen !!!).

    Alla förhållande får en vardag, men glöm inte att det är ni själva som skapar den. Är man lycklig i sitt förhållande är man nog mindre mottaglig för andra.
    Jag har nästan bara killkompisar och visst har jag funderat på hur det vore att leva med en del av dem, men fantasin är fri ;) och vad vore livet utan drömmar???

    En av mina bästa vänner säger skämtsamt att han nog måste sluta dricka för när han sover efter en kväll ute drömmer han alltid sexdrömmar om mig

    Jag tycker nog att ni kan njuta av attrationen men akta er för att ta det stora klivet, håll distans. Ni vet inom er var gränsen går...
    *kram*

  • dea
    Äldre 13 May 10:07
    #0

    Jag håller med dig Jema, när det gäller riktig otrohet, men jag tror inte på att dömma nån för något de inte gjort.

  • MamaJe­n
    Äldre 13 May 10:55
    #0

    Jemas hur kan du veta att din man inte varit mentalt otrogen?? Det är något ingen annan än han själv vet. Jag tycker absolut inte att man är otrogen för att man tycker att en annan man/kvinna är atraktiv, det är när man utför handlingen som man är otrogen. Jag har många ggr drömt (på natten) att jag har sex med en annan man, ofta är det sådana som jag aldrig _aldrig_ _ALDRIG_ skulle kunna känna mig sexuellt atraherad i vaket tillstånd! Är jag då otrogen? Men jag kan dock tycka att man går för långt om man berättar för den nya mannen vad man tycker. Då har det gått över gränsen lite.
    Kramar

  • PippiL
    Äldre 13 May 12:18
    #0

    Ta dig samman och tänk efter varför du gifte dig med din älskling! Ni var väl också nyförälskade en gång i tiden? Ibland måste man försöka frammana dom där härliga minnena och bli lite nyförälskade igen. Jag tror att du skulle kunna "kanalisera" vad du känner för den här mannen på jobbet till att skapa lite ny energi i ert äktenskap istället!! Som sagt, även om du skulle göra slag i saken med den här nya mannen så skulle det också bli vardag till slut. Glöm inte bort varför du blev kär i din man!

  • Jema
    Äldre 13 May 19:04
    #0

    Ojdå, här blev det storm i glaset

    KUS: Det får stå för dig det, själv var jag som sagt INTE dömmande för 5 öre.

    MamaJen: Det som du ifrågasätter nu kan man ju aldrig veta till 110%. För så kan man ju då börja tänka om allt. Men jag kan lova dig till 100% att han inte varit det, det märker man om man känner sin partner väl.

    Och snälla, låt mig tycka vad jag vill utan att ni dömmer mig *ler*
    Jema

  • MamaJe­n
    Äldre 13 May 19:19
    #0

    Jema, det du håller på med är önsketänkande. Visst jag dömer dig absolut inte för att du resonerar som du gör för alla har vi rätt till vår åsikt. Men du kan omöjligt veta hur han tänker. Jag tvivlar inte på att han älskar dig mer än allt annat och aldrig skulle vilja kyssa/ha s. e. x. med en annan kvinna men jag betvivlar starkt att han _aldrig_ under hela ert förhållande tittat åt en annan kvinna. Visst det betyder ingenting men han tycker antagligen att det finns andra kvinnor i världen som är vackra, trots att du är den vackraste förståss=)Vad han tänker är något ingen kommer få reda på (om han inte berättar) inte du, inte jag och ingen annan.

  • Jema
    Äldre 13 May 19:34
    #0

    MamaJen, vad är det du säger?!
    Tycker att du går lite långt när du säger att jag önsketänker...
    Och det är skillnad på att kolla åt en annan kvinna än att gå och tråna efter henne dag ut och dag in.

    Jema (lite irriterad idag)

  • MamaJe­n
    Äldre 13 May 19:51
    #0

    Ja att tråna efter en annan kvinna dag ut och dag in är en helt annan sak tycker jag.
    Men jag pratar om att drömma om en annan person, vilket man inte kan styra. Jag sätter stor skillnad i att drömma/tänka oskyldiga fantasier än att gå och önska att man var med någon annan.

Svar på tråden Drömmer om en annan