• sweetf­ace
    Äldre 16 Oct 18:07
    79448 visningar
    21 svar
    21
    79448

    ömma bröst?!

    kan nån hjälpa mig? jag har haft ömma bröst i 4 dagar nu, och borde inte ha min mens förrän slutet av nästa vecka. och vanligtvis brukar jag då ha ömma bröst en-två dagar strax innan. jag borde inte vara med barn. men har inte testat mig ännu. nån som vet vad det kan bero på?

  • Svar på tråden ömma bröst?!
  • Igia
    Äldre 18 Oct 14:33
    #11

    Hej!
    Man kan få rätt ömma bröst runt ägglossning och fram till mens även om man inte fått det förut. Vänta och se efter att du fått mens, då brukar det släppa. Om du inte får din mens el att det ömma inte släpper efter det så kan man alltid ringa sin gyn för lite rådfrågning.
    Hoppas det löser sig, och det gör det nog ska du se!

  • Igia
    Äldre 18 Oct 14:35
    #12

    Och som Jockes fru säger så visar oftast inte gravtest nåt förrens efter det att du borde fått mens.

  • also
    Äldre 19 Oct 11:04
    #13

    Jag tycker att du ska ta kontakt med din gyn, jag hade precis som du super ömma bröst och hemtesten visade inget. Jag gjorde totalt 4 st och tillslut visade det sista att jag var gravid

  • sweetf­ace
    Äldre 30 Oct 14:04
    #14

    hej på er tänkte jag skulle meddela er hur det gick. nå, jag är inte med barn. och jag hade jätte ömma bröst i 2 veckor, men så en dag bara försvann det av sig självt, precis efter att jag beställt tid till läkare. nå, jag antar att sånt kan hända nån gång under livets gång. :-P

  • Lady o Lufsen
    Äldre 30 Oct 14:07
    #15

    Din menscykeln kanske håller på att förändras...vilket den gör under livets gång- vare sig man vill eller inte...kanske därför brösten ömmar?

  • Himesa­ma
    Äldre 30 Oct 14:27
    #16

    Kan ömma pga din ägglossning...

  • Äldre 5 Nov 09:36
    #17

    Hej. Jag har samma problem med mina brösten just nu . Aldrig haft såhär ont i dom någonsin. Jag och min sambo vill mer än gärna ha barn då vi har fått ett missfall 1 gång. :(. Så vi har haft sex minst 1 gång om dagen sen min förra mens och jag borde få mens i slutet av veckan. Tror ni att det har med mensen att göra eller att jag kan va gravid ? Känner inga andra symtom förutom att jag är trött.

  • Äldre 6 Nov 12:57
    #18

    Man kan ha PMS upp till 15 dagar innan mens, dessutom har man ägglossning ca 2 veckor innan. JA SKA ha mens om 1 vecka och typ 3 dagar, mina bröst är jätte ömma. Vissa månader känns det ingenting medan vissa så ba flödar hormoner. Säkert ingen fara, om det ej går över på typ flera veckor så gå till doktorn, bröstcancer kanske vad vet jag, vet ej hur det fungerar, me. Oroa dig inte, alla får ömma bröst ibland. Dom kanske växer lite :)

  • Alylly­ra
    Äldre 6 Nov 17:08
    #19

    Det kan vara ett tecken på graviditet... Men det kan också vara nått annat, hormoner eller andra saker som stör. Mina bröst blev ömma ganska tidigt i graviditeten, men det är så olika. Det enda säkra sättet att veta är att kissa på en sticka

  • Alylly­ra
    Äldre 6 Nov 17:09
    #20

    Tillägger bara att mitt inlägg var till tessan27 och inte till TS som lämnade tråden (och BT) för flera år sedan...

  • Äldre 8 Aug 08:29
    #21

    Hej. Jag har haft ömma bröst i flera år, men senaste två har jag ätit Levaxin och inte fått ömma bröst nu, har även köpt nya, större BH:ar, vet inte om det kan ha hjälpt.

    Jag har läst mig till att ömma bröst beror på PMS, och det bör sluta ömma om vi blir gravida.

Svar på tråden ömma bröst?!