• Melis
    Äldre 15 Oct 22:42
    429973 visningar
    1490 svar
    1490
    429973

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLo­vely
    Äldre 15 Oct 22:47
    #1

    hej.. här har du en brud från bosnien. du då?

  • Melis
    Äldre 15 Oct 22:50
    #2

    Jag är också från Bosnien....när ska du gifta dig?

  • MissLo­vely
    Äldre 15 Oct 22:51
    #3

    Näää va kul. Jag gifter mej sommaren 2009 du då?

    Ska ni gifta er här eller där nere?

    Vi gifter oss här med ca 150 gäster om inte mer, har inte planerat så mcyke än men jag har många tankar på hur ja vill ha de

  • Melis
    Äldre 15 Oct 22:54
    #4

    Vi ska ha vårt bröllop där nere den 2 aug 2008...så nu e planeringen i full gång. Köpte min klänning i fredags så nu svävar jag på moln. Var bor du i sverige?

  • MissLo­vely
    Äldre 15 Oct 22:56
    #5

    Vad blev det för klänning? Vi bor i jönköping, ni då? Vart ska ni ha bröllopet? Är det svårt att planera för bröllop där nere?

  • MissLo­vely
    Äldre 16 Oct 15:31
    #6

    puffar på..

  • Melis
    Äldre 16 Oct 15:36
    #7

    hej..tydligen så kom mitt inlägg igår inte med så nu får jag skriva ett nytt...jag köpte ne pronovias klänning...gav lite mer jag hade tänkt men jag blev helt kär så det fick bli den...Jag bor i Helsingborg men min m2b bor i Vetlanda. Vi ska ha de hemma hos mig till att börja med i Bosanski brod sen åker vi vidare till Kozarac där vi bokat en restaurang. Visst är det svårt speciellt när ingen av oss var i bosnien nu i sommar men våra föräldrar fixade det mesta så när vi åker så är det mer detaljer sen försöker jag fixa här så mycket som jag kan... Vad hade ni tänkt er då?

  • MissLo­vely
    Äldre 16 Oct 15:41
    #8

    Oj vad roligt. Vilken av klänningarna, var köpte du den? Jag har med tittat på några från pronovias klänningar men oxå på sotteros klänningar såååå fina

    Jo kan tänka mej att det är svårt, men kan lova dej att de kommer bli jättefint bröllop där nere känner många som har gift sig där och dom har varit jättenöjda.

    Vi vet itne riktigt än, men vi vet att vi ska ha det här i sverige eftersom nästan hela släkten är i Sverige o sen några i usa och österrike. Men det hade varit roligt att ha ferst där nere med Kozarac är jättefint, har varit där rena festorten hehe. Många gäster eller?

    Traditioner? vet du några?

  • Melis
    Äldre 16 Oct 15:49
    #9

    Klänningen är modell Octubre ur 2007års kollektion. Jag när vi förlovade oss så sa vi båda att vi vill ha det där nere, han har också mycket släkt här men alla mina är i utlandet och de flesta är ju där nere på sommaren men jag ville så gärna ha ett bosniskt....

    Jag antar att du vet lite hur det går till där nere... De kommer ju och hämtar bruden (mig) hemma hos mina föräldrar där vi kommer ha stor tält och typ en förfest med cirka 300 gäster sen sååker vi vidare till kozarac och ska gifta oss där i restaurangen och vissa av mina gäster följer med och där blir vi cirka 150 stycken...

    Det finns massor med traditioner men det verkar som det skiljer sig lite från område till område...var är ni/ du ifrån?

  • Melis
    Äldre 16 Oct 15:50
    #10

    Glömde säga att jag köpte min klänning i Malmö....

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??