• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Åh, suck, vilket psycho vi har på jobbet alltså. Inte på det här kontoret men... Idag har han skällt ut både mig och en tjej på vår svarsservice för att han inte får tag i den personen han vill ha tag i. Ingen av oss har lyckats få en syl i vädret innan han har kallat oss dumma jävla idioter och slängt på luren. Beter man sig så mot kollegor? Fundersam

  • Annim

    Pumpkin;Näää så beter man sig inte mot sina kollegor!
    man kan väll muttra ibland men att slänga ur sig sådär...
    Fy vilken trökig en!!!

    Har oxå haft massor att läsa igen här. Har tillbringat lördagskvällen på en trevlig och rolig fest. Söndagen ägnade jag åt att vara fyllesjuk. Blääääääk...............
    Nä, jag har blivit för gammal för sånt!
    Vi hade ju barnfritt och jag bjöds på en hel del tequila och drack alldeles för mycket vin.
    Så jag hade en kaplig reset i helgen. Vilken jag ff känner av.

    Hur som helst!
    Bröllopplanerna...hmmm jag funderar på vad vi vill ha för typ av mat på vårt buffebord.
    Har fått lite buffeförslag bl.a något som kallas medelhavsbuffe´.
    Har ni några goda råd vad som är trevligt att ha för mat på buffebordet.

    Ringen ja... *hihi* mitt velande angående ringar.
    Men jag tror jag vet vilken jag vill ha...

    Pumpkin och Anja:Vad duktiga ni är som söker jobb.
    Var ju på intrevju förra måndagen. Har inte hört något därifrån ännu. Men eftersom jag jobbar som timvikarie har jag inte legat i så mycket som jag kanske borde.
    Men just nu har det varit väldigt lugnt med jobb. Idag var jag uppe och frågade om det kommit in något.
    Jag bara kände när jag återigen fick höra att det är så lugnt just nu...Tänk vad roligt det vore att få tala om att jag inte kommer vara tillgänglig som timvikarie längre för att jag fått ett långtidsvik eller fast jobb...Vilken känsla!!!

    För i vår kommun utnyttjas timvikarierna tills lasdagarna man fått ihop har börjat närma sig gränsen för max. Alltså att kommunen måste erbjuda den människan de långtidvik eller fasta tjäntser som dyker upp.
    Nu har de i vår kommun kommit underfund med att om vi bara varslar dem som närmar sig gränsen kan vi alltid ta in nya timvikarier som hamnar längt ner på las-listan och då har de ju lite tid på sig att uttnyttja dem innan de oxå hamnar där.
    Det är så ruttet!!!!!!!!!!!!!!!

    Men, men jag hoppas jag får tag på något snart så jag slipper känna att jag utnytjjas på detta sätt.
    Flåt tjejer kag blev visst eld och lågor angående detta men jag blir så arg på systemet.

    Gubben han mjuknade lite i helgen iaf. Han har nog insett att han varit väldigt tråkig senaste tiden.
    Han erkände faktiskt att han kommit in i hösttristessen som många av oss hamnar i.
    Men han verkar ha den goda viljan att försöka göra det bättre iaf.
    Nu kallas jag tillbaka till vardagen här hemma.
    Dags för kaffe för min del och något mellis till barnen.

    Ha det, tjejer!

  • Pärlplattan

    Nu har jag inte orkat läsa igenom allt igen - men det är iaf ingen bebis. Jag kanske svettas ändå bara. Det var nog egentligen bra.

    Nu ska vi inte få några paket i jul heller. Första gången jag inte ska fira som vanligt hemma, så blir det helt konstigt. En julklapp till någon i familjen. Upprörd blir man ju. Jag förstår inte varför inte jag kan få köpa trettio julklappar till alla? Jag förväntar mig ingenting av dem, det roliga är ju att köpa ju.. Suck och stön. Jag fattar det ekonomiska i det hela. Men ändååååååååååååååååå.

  • miapias

    varför inga julklappar för då?

    en som inte har hängt med här

  • Pärlplattan

    miapias - Ja, det är ju det man undrar.. Nu ska jag gå ut på en rask promenad med maken. Han ska banne mig få jobba! (Han tyckte nämligen det var en bra idé)

  • sajberpillan

    Hej allihopa
    rackars vad ni skriver!

    Hälsar lite extra på miapias då jag är från Övik (sidensjö) men flyttat till Nyköping. Själevad är superfin kyrka. Särskilt på sommaren med älven i bakgrunden...

    Anja: gillar dina funderingar kring ringar. Är väl smart att bara ha en blingig sak och sedan önska sig en till året efter. Mycket bling ska det vara!

    pumpkin: hur många jobb har du sökt? Du kommer säkert att få nåt nytt som är mycket bättre. Låter ju som du har väldigt normala (!?) arbetskollegror där du är nu...

  • Englali

    Vad ni skriver tjejer, knappt så man orkar läsa ikapp!

    Sängen tidigt ikväll för min del. Har huvudvärk, illamående och lite feber tror jag, mindre nice

    Är kärare än någonsin i min darling, hur kan man bli det bara såhär? Är nog efter allt vi rett ut och pratat om. Så skönt det är.
    Kan inte ens titta på honom utan att det pirrar till ordentligt i mig och ett leende sprids på mina läppar. Mmmm... he´s gorgeous!

    Kram o godnatt alla brudar!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hello!
    miapias kul att du hittade hit... vi har mötts i någon annan tråd... antagligen 5 juli tråden det var inte så många där men nu är vi ett gäng i denna tråden med samma datum

    INGEN bebis här heller... idag var det utsatta datumet för min svåger och hans fästmö... men nä.. ingen som vill komma ut än...

    Anja: ja, eller önska dig i morgongåva så får du ju mer bling bling direkt
    Jag har ju sten i min förlovningsring men jag vill ändå ha en ring till så jag käner mig riktigt gift... i know vad löjligt... men jag tycker man ser mer gift ut med 2 ringar.. hihi

    Annim: ÅÅÅHHH så arg man kan bli!! så gör vår kommun oxå, en jätte bra vikarie som vi hade blev helt plötsligt svartlistad i hela kommunen, cheferna ringde runt till alla platser och sa att XX XXXX får ni ABSOLUT INTE ta in nu p.ga hennes lasdagar närmade sig! ***arg gubbe som jag inte vet hur man gör ***

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.