• Pumpki­n
    Äldre 11 Oct 15:19
    282358 visningar
    5228 svar
    5228
    282358

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpki­n
    Äldre 20 Oct 14:01

    Jag har aldrig lust och han tar aldrig initiativ, so there you have it.

  • Äldre 20 Oct 14:02

    Absolut räcker det med snacksbord! man kan ju ha lite matigare snacks.. :) och näää.. skippa avec till kaffet... hälften tycker ju itne om det men dricker "bara för att ändå.." haha

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Oct 14:03

    Om vi skippar avec + vickning, fixar snacksen och tårtan själva så sparar vi på ett ungefär 13000kr. Det är mycket pengar det.

  • Äldre 20 Oct 14:05

    OJ ja! det var bra mycket pengar det! Då tycker jag ni gör så!

    snacks kan man ju göra fint själva... vi tänkte ha snacks bord men även ställa fram baguetter med tillbehör så folk kan göra egan mackor om man vill, men det köper vi själva

    **************************
    hmn... varför har du ingen lust? tipsa honom att anstränga sig lite mer... tända ljus, ett mysigt bad/dusch tillsammans osv..

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Oct 14:15

    Fast när jag säger snacks så menar jag snacks - ostbågar, chips, jordnötter osv, möjligtvis lite godis och sånt också. Inget direkt matigt alltså. Dock vet vi ju ännu inte om vi får fixa det med det själva.

    Jag har ingen lust eftersom han inte kräver någon lust av mig. TV, dator och träning minskar tiden som vi har till VARANDRA (som han inte verkar prioritera alls) och smågnabb om pengar osv gör ju att lusten försvinner ganska snabbt. De gångerna jag har lust är han inte hemma eller så är han upptagen, och endera så låter jag det bara vara eller så tar jag hand om det själv (här är vi öppenhjärtiga ). Hmm... Too much information kanske?

  • Äldre 20 Oct 14:22

    Pumpkin: hahaha det är ju en ganska öppenhjärtad tråd så det är lugnt *fniss*

    Du får börja ringa honom: Nu är jag sugen! kom hem! hihi
    Nädå.. men tråkigt är det ju för det är ju nåt av det mysigaste som finns! Ta upp det med honom... att du tycker ni har lite lite kvalitetstid för varandra... Det behövs ju mys och pussar ibland för att hålla glöden uppe

    Absolut, chips osv tycker jag är ett måste frammot småtimmarna... är ju sååå gott! vi ska också ha det med funderar på baguetter också... men det är ju absolut inget som behövs.. Då håller jag tummarna för att ni får ta med det själva!

    Nu kilar jag ut på en cykeltur med "min" lilla flicka. ciao!

  • sajber­pillan
    Äldre 20 Oct 15:33

    hej allihopa!
    Inte ofta jag är här nu för tiden, men kan ju inte helt slita mig.

    Sitter hemma och är förkyld och det är sååå synd om mig. Har nu berättat för föräldrar mfl att vi ska få ett till barn i början på maj. Så nu får ni gratulera

    Sitter och mår illa och har foglossningar i ryggen. Ajajaj.

    Bröllopet blir nog sommaren efter misstänker jag. Men hoppas jag får vara med och följa er ändå.

    Pumkin: man kan köpa rätt mycket snask för 13000!!!! Jag skulle ha valt snasket + kanske nå kex och ost eller så.

    Kram alla och ha en bra dag idag Alvaereva!!!

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Oct 16:32

    Så, nu har vi skrikit på varandra halva dagen, puh!
    Har precis mailat Kallfors igen och sagt att vi accepterar offerten men tar bort vickningen och tårtan, då landar vi på ungefär 700kr/person skulle jag gissa, dvs 56000kr. Det får vara OK.

    sajber.pillan: Grattis!
    Självklart ska du hänga här med oss när du orkar

  • Englal­i
    Äldre 20 Oct 16:40

    Halloj tjejer!

    Nu är den hemma, min fina underbara klänning. Provad den idag och jag, jag känner mig som en prinsessa. Provade med en ordentlig tyll-undnderkjol och det blev perfekt! Har precis varit o lämnat den hos mina föräldrar, lika bra att den får hänga där.

    Anja: Nja.. 10-15 kg behöver jag inte, är rätt nöjd ändå faktiskt. Är ju van att se ut såhär... jobbigt med passande kläder ibland barar.

    Pumpkin: Shit, du har haft en tuff dag hör jag tjejen! Har ni skrikit klart på varandra ännu? Inte ska bröllopet ställas in, det löser sig!

    Lite OT nu då. Har varit o kikat på 2 hus idag, två visningshus för nybyggnationer. Sambon var inte med (han jobbar för ovanlighetens skull *ler MKT ironisk*) så jag var ensam o tittade för oss båda. Ränkade även på lite kalkyler med min bankgubbe (som lyckligtvis befann sig på plats) o alltså vi borde klara det, o bygga ett. Är ju väldigt mkt beroende på hur mkt man vill ha kvar i slutändan varje månad... Men jag blev sååå sugen!!

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Oct 16:49
    Englali: Förstår hur det känns att äntligen ha klänningen hemma

    Ja, det har varit en ganska tuff dag, tror vi är klara för tillfället i alla fall. Vi har som sagt bestämt att ta bort vickning och tårta och sen även att vi inte ska spara mer än vad vi gör nu, som det känns i dagsläget. Så så får det bli.

    Åh så roligt att titta på nybyggnationer! Är också så himla sugen.
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.