• Pumpki­n
    Äldre 11 Oct 15:19
    282235 visningar
    5228 svar
    5228
    282235

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Alvaer­eva
    Äldre 15 Oct 09:41

    tja på er alla!

    ekonomin.. usch ja.. som det ser ut för oss nu har vi pengar till bröllopet och resan, så länge inget oförutsett händer. men vi planerar ju heller inget dunderkalas, utan har en budgett på 30 000 för resan och ca 10 000 för bröllopet (då är inte mat och dryck och lokalhyra medräknat för det ska mina och adams föräldrar betala).
    vi har redan avklarat dyra poster som ring och klänning så dom där 10 000 ska egentligen bara räcka till adams kläder, tårta och blommor. får hoppas att dom räcker!!

    nu ska jag snart iväg på första aurorasamtalet nervös!

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Oct 09:44

    Vad pratar man om på ett Aurorasamtal?

  • Alvaer­eva
    Äldre 15 Oct 09:47

    pumpkin:
    man pratar om förlossningsrädsla, om hur man ska lägga upp sin förlossningsplan och såntdär. och så ska jag försöka få igenom att min bästiga doktor ska göra snittet på mej. har hört ryktesvägen att han gör jättefina nitt

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Oct 09:50

    Men du ska ju inte genomgå en vanlig förlossning?
    Kallas alla till Aurorasamtal?

  • Alvaer­eva
    Äldre 15 Oct 09:54

    pumpkin:
    vi ska ju även lägga upp en förlossningsplan, jag ska få information om hur snittet ska gå till och om jag har några speciella önskemål om det och första lilla stunden när hon har plockats ut. och så antar jag väl att bm där ska försöka övertala mej att föda vaginalt också, det har jag hört att många försöker med.
    tydligen så brukar man inte få snitt beviljat innan man har varit på aurorasamtal, men min läkare tvekade aldrig att bevilja även fast jag inte hade varit där ännu. turligt nog. det känns så mycket bättre nu med allt när jag vet att jag ska få snitt än innan då jag inte visste. det är som att allt har fallit på plats

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Oct 09:57

    Ja, jag känner mig helt lost i den där djungeln i alla fall - tur att det inte är jag som ska ha barn snart

  • Alvaer­eva
    Äldre 15 Oct 10:02

    pumpkin:
    jag visste ingenting heller när jag blev gravid. tänkte väl mest typ att "oj nu ska jag må illa i ett par veckor, sen växer magen och så ska ungen komma ut och allt detta kan jag läsa mej till i lennart nilssons bok Ett barn blir till"
    jag säger bara HAHAHAHAAAA om det. den värsta myt jag någonsin gått på!!
    allt kommer efter hand och man lär sej allt eftersom dagarna går. det är moderskapsintyg och försäkringskassan och konstiga förkortningar och möten hit och dit på alla möjliga ställen där folk faktiskt räknar med att man ska ha koll på läget. bara att lära sej helt enkelt! men det klarar du galant! du är ju våran egen hålla-reda-på-ALLT-person!

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Oct 10:03

    Haha

  • Alvaer­eva
    Äldre 15 Oct 10:09


    nä nu får jag ta o sätta fart! efter samtalet ska jag också träffa en vän som fick barn i augusti. ska få rabattkuponger på bebisblöjor av henne. hennes unge var så stor när han kom ut att han inte kunde ha dom minsta
  • Pumpki­n
    Äldre 15 Oct 10:23

    Praktiskt

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.