• Pumpki­n
    Äldre 11 Oct 15:19
    282309 visningar
    5228 svar
    5228
    282309

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Bellan­ote
    Äldre 11 Oct 22:06
    #21

    ja men grejen är ju att jag vill att det ska va enkelt så man ska slippa och växla och grejer men ölen kan man ju ev ta 10 kr för .. men vill sätta något..

  • lillfo­ppa
    Äldre 11 Oct 22:22
    #22

    Jaha... tänk att jag hittat hit..hihi

    Har haft häcken full den senaste veckan då jag har hantverkare som tapetserar om i MITT sovrum!!!
    Sover inne hos min dotter för tillfället... hon vaknar när man fiser!!!
    Jätte kul med en 14 månaders med superhörsel.... Förhoppningsvis är de klara på måndag men i värsta fall tar det väll en vecka till...GRRRRRRR
    Hoppas ni andra har det bra?! Kram

  • Pumpki­n
    Äldre 11 Oct 22:25
    #23

    Bellanote: 10kr tycker jag är perfekt för en öl.

  • lillfo­ppa
    Äldre 11 Oct 22:33
    #24

    vi tänkte typ ta tio för allt!?!
    Känns som att det inte ska generera några vinster för våran del då vi vill att alla ska kunna komma... Är det för lågt?

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Oct 06:03
    #25

    Jag tycker det är lagom! För som du säger, tanken är ju inte att man ska tjäna en massa pengar på sina gäster.


    lillfoppa skrev 2007-10-11 22:33:55 följande:
    vi tänkte typ ta tio för allt!?!Känns som att det inte ska generera några vinster för våran del då vi vill att alla ska kunna komma... Är det för lågt?
  • Stjärn­is
    Äldre 12 Oct 08:50
    #26

    Bellanotte och Lillfoppa: Vi har också tänkt oss ta en tia för allt, för att det ska bli lättare för vår vän i baren och för att det ej skall kännas som om vi får en vinst..

    Härligt med fredag tjejer! ska ni göra ngt trevligt i helgen?

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Oct 08:54
    #27
    stjärngudinnan: Godmorgon! Här blir det nog bara lugnt i helgen skulle jag tro, fixa lite med balkongen och så. Har inte råd med några större utsvävningar tyvärr Fundersam
    Själv då?
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 09:40
    #28

    GODMORGON alla brudar blivande och sådana som redan är fruar!!!

    Vårt internet är NERE. Det är hemskt och jag håller på att bli galen!!! Kan itne se gårdagens usa-greys anatomy och jag kan inte skriva här inne ELLER hålla mig uppdaterad om vad ni pratar om *snyft*

    Är på jobb och har en kortare rast så jag passar på...

    Kan ju uppdatera er lite om mig själv istället

    Lägenheten är ju till salu som ni vet! idag är sista dagen, vi har satt sluttid på budgivningen och det är två stycken som "slåss om den" men nu tror jag att den ena familjen antingen har dragit sig ur eller väntar till sista minuten (sluttiden är vid 12 idag) med att slänga in ett sista bud.

    Vi är uppe i 1.140 000 och för bara några månader sedan så sa vi att "wow, tänk om vi kan få 950 000 för den" så jag får väl vara nöjd, även om jag innerst inne hoppats på 1.200 000.

    Det positiva är iallafall att nu är bröllopet betalt, iieeeyyy Vi kommer att ta 100 000 utav dessa pengar till bröllopet så nu kan jag andas ut vad gäller det!!!

    Skönt!

  • jeeksa­080823
    Äldre 12 Oct 09:44
    #29

    Grattis Anja att det går så bra med försäljningen! Skönt att bröllopet kan betalas med de pengarna.

    Min sambo blev lite sugen att gå på visning i helgen, annars är det jag som alltid tjatar om hus, så vi får se om vi går eller ej. Huset är en aning för litet egentligen om man tänker att vi ska bo där flera år framöver men det kan ju alltid vara roligt att titta

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 09:44
    #30

    Angående bar och ta betalt, jag tycker oxå att 20 kr för en öl är mycket. Varför inte sätta antingen 10 kr för allt eller ha 10 kr för en öl/ett glas vin och 20 för en drink??? Eller nåt?

    Verkar mer rimligt...

    Vi ska ha fri bar, men det hade vi ju aldrig haft råd med om det inte vore för att lägenhetsförsäljnignen bekostar bröllopet! Vi kommer ju oxå att handla all dricka i Tyskland.

    Har bestämt att vi ska ha rosa champagne,fniss fniss som välkomstdrink... Allt i färgtemat lixom

    Kan fortfarande inte bestämma mig för hur min brudbukett ska se ut nu när jag itne tål liljor. Va sjutton ska jag ha för blommor då lixom!!!!

    Funderar skarpt på en helt rund, tätbunden bukett med knallrosa rosor och pärlor, men det känns lite för hippt. Jag vill ju ej ha nåt som alla andra har. Eller så får det bli Auroacallor... Kanske något med knallrosa rosor och vita orkidéer???

    ÅÅååhhh varöfr är det så svårt!!!

    Sataya

    välkommen hit Om du har en bygdegård så hade jag kontaktat en bra cateringfirma som fixade maten

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.