• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    92463 visningar
    780 svar
    780
    92463

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Äldre 28 Dec 11:50

    God fortsättning apg och alla ni andra!

    Sitter ni fortfarande och öppnar julklappar eller har ni fått paltkoma av all julmaten

    Någon som har ett favoritrecept på tex en god festgryta att bjuda många på till en födelsedagsmiddag?

  • äntlig­en på väg
    Äldre 28 Dec 13:03

    Är det du som fyller år CM?

    Jag sitter oxå och planerar födelsedagsmiddag. Till förrätt en bit kavring med en mumsig skinkgegga. Huvudrätt ryggbiff med potatisgratäng och efterrätt Hovets marängtårta.

    Har bjudit in familjen på nyårsafton eftersom jag (motvilligt) tar det magiska klivet över till andra sidan 30 på nyårsdan. Bjöd hem mina och makens föräldrar och syskon med familjer och hade alla kunnat komma så hade vi blivit 29 st!!! Har iofs då även räknat med de alla minsta som inte äter vanlig mat ännu, men ändå! Det är en stor härlig familj vi har . Tyvärr kunde bara en av mina fyra syskons familjer komma så då blev det ett bortfall på 15 pers.

    Har nog glömt att berätta att jag just har blivit moster igen . Den 18 dec kom lilla Olivia och förgyllde tillvaron för oss . Hon lyckades skrämmas ganska rejält när hon valde att komma hela två månader för tidigt, men allt gick bra och trots att hon är så liten (1750g vid födseln!!) så är hon en riktig tuffing och har redan fått lämna kuvösen. Tyvärr har vi inte kunnat hälsa på henne för både jag och maken har legat sjuka i jul.

  • Fru Hilde
    Äldre 28 Dec 15:27

    *Hystar in lite gratulationer i förväg till ÄPV* Vassego! Hoppas nyårsafton blir mycket trevlig. Kul med huset fullt med folk... om än dock lite jobbigt med städning o disk m.m.

    Imorgon ska vi fira decennium. Skulle gjort det i onsdags egentligen, men det bidde inte. Först valde svärmor att ångra sig vad gällde övernattning, då fick vi planera om, beställa bord kl 18:00 istället och ta bort det andra vi tänkt oss. Därefter behövde svägerskan åka till sjukhuset med sin tös och lämna sin äldsta pojk hos oss så plötsligt fick vi göra om planerna en gång till. Så av allt det kuliga bidde det bara en tumme Nu har svägerskan lovat att passa tösen i helgen så nu ska vi minnsann få fira ändå! Bara inte de ångrar sig de också.

  • Äldre 28 Dec 19:07

    äpvs fråga besvaras med ett bestämt ja och nej.
    Stort Grattis i förskott till dig 'TANT äntligen på väg'

    Hilde, vad har ni för slags tideräkning eller vad är det ni firar för decennium, jag måste ha missat information här känns det som men Grattis i alla fall

  • Fru Hilde
    Äldre 28 Dec 22:20

    Cm i onsdags hade vi varit ihop i tio år Jösses vad länge sedan det var... Han var ett sånt sött stycke lammkött på den tiden ... Själv var jag å andra sidan oerhört mogen och erfaren

  • Äldre 29 Dec 03:26

    Grattis alla som ska gratuleras! Födelsedagar o decennier, jo man tackar *häller upp bubbel till alla*

    Själva åker vi nu iväg på nya äventyr - tillbak ikväll!

  • Äldre 29 Dec 09:42

    Åhhh äventyr, vad spännande, kanske vi får höra vad ni varit med om sedan om vi är riktigt snälla *smygsnuttar på lite bubbel under tiden*

  • mammac­atta
    Äldre 29 Dec 11:28

    Titta, jag har såpass mycket ledig tid att jag kommer med på samma sida två gånger!

    Gryta för många?
    Chilli är väl inte att tänka på antar jag, men det är SÅÅÅÅ gott!
    Kyckling med curry? Aldrig fel.
    Kalops tar tid med är så gäst-vänligt att man gör det flera timmar innan och sen kan man dra benen efter sig när den går färdigt. Å nåt så himla gott som kalops med rödbetor får man leta efter!

    Om makenbaken har nåt roligare så återkommer jag.

    Man får grattinera Hilde till att ha stått ut med sin SB i 10 år, det är inte att förakta!

  • mammac­atta
    Äldre 29 Dec 11:29

    Annars finns det en fiskgryta med saffran i som är den godaste som finns. Till den: saffransallioli och parmesanost.
    *slickar mig om munnen*

  • mammac­atta
    Äldre 29 Dec 11:30

    Välkommen hit på 30-sidan äpv!

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)