• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    92289 visningar
    780 svar
    780
    92289

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Äldre 15 Dec 13:06

    NU har julstressen infunnit sig här i vårat hem *pustar och frustar och stressar vidare*

  • Äldre 15 Dec 13:20

    Här kommer jag med bullar och kakor och rosa tårta och glögg och pepparnötter.

    Hjärtligt välkomna ska ni vara alla goa, på lite julpysselkalas

  • Äldre 15 Dec 16:39

    Vad trevligt cm! *laddar upp fatet med en massa gott*

    Mmmmmm, har du bakat allt det här?!? Vad gott!!

  • Äldre 15 Dec 16:46

    o la la! Vilken lyx!

    *lägger fram hembakta lussebullar också*

    Jag har klarat min fickparkering!

  • Humlan­ekerö
    Äldre 15 Dec 16:58

    Smyger mig in här !
    Har idag pysslat lite..blev lussebullar och vit chokladtryffel med lime!*smaka gärna*

  • mammac­atta
    Äldre 15 Dec 18:20

    Hejsan hejsan!

    Ska försöka sammanfatta lite:
    lucia-stressen
    faster
    lååång bilväg
    Ska titta om det var nåt mer.

  • mammac­atta
    Äldre 15 Dec 18:33

    Tror inte jag glömt nåt nu.

    Så här är det iallafall:
    Bilvägen tar dubbel tid när det är trafik eftersom ALLA kör 10 km UNDER hastighetsgränsen.
    säger jag.
    JO: en till: Noel med Mr Röst. (återkommer till det)

    Min faster har gått bort i börstcancer. Jätteskoj såhär innan jul. Bodde i Gbg, ingen kontakt men ABSOLUT viktig pga sin vackra själ. Har visat mig hur man beter sig mot sina medmänniskor - engagerad i skolor i afrika tex. Små barn, fick sent. Yngsta är inte ens myndig tror jag.

    Lucia höll på att bli min död. kl6 däruppe, fira å stoj UTAN min arbetskamrat som är jättesjuk. En vikare (nr 3 i listan) och jag är numera HJÄRTLIGT trött på min egen röst. Sen till ungarnas dagis och W tvärvägrade vara med. Detta går tex SB spårlöst förbi. Hon valde naturligtvis en dag när ALLA är där för att visa vilken Bra Farmor hon är.
    P blev bjuden på lunch av hennes idiotsambo för nån vecka sen för att få veta "om vi har nåt emot dem". HUR får man "ni får komma i två timmar bara ni ringer först" till att man inte är välkommen?
    Jaja, min morsa skötte sig hyfsat iallafall: de andra barnen satt i hennes knä när hon läste sagor. SB skrattade bara när P bjöd in till pyssel (pyssel och gröt var det på inbjudan) och där var vi SÅÅÅÅÅÅ bekväma allihop. *suck*
    Jag bröt ihop och fick gå på dass för att gråta lite. Eller snarare blev jag inföst på dass av Ws eminenta fröken när hon insåg vad som skulle komma på nästa avdelning. (w först och L sen)
    Nästa morgon tog det 20 minuter att lämna W på hans avdelning. Jättekul.*not*

    Josh Groban. Noel.
    BÄSTA julskivan jag NÅNSIN hört! (särskilt CM tror jag skulle uppskatta denna fantastiska skiva)

    Så jag klämmer in shopping mellan de hysteriska anfallen av julpress, vi ska få vara ensamma på julafton iallafall. Vi propsade på det faktiskt. Sura miner överallt, men det SKITER jag i! Pallar inte med energitjyvarna mer!

    Ska hämta mer vin. *skål*

  • mammac­atta
    Äldre 15 Dec 18:42

    Nu kom jag på mer:
    Gable: vinet går inte över i mjölken mer än att smaken gör att vissa barn väljer att äta lite mindre. Men det är i samma kategori som stark mat, vitlök, "pruttiga" grönsaker å sånt.

    Säg att du sätter i dig ett glas vin. Då får du kanske på sin HÖJD 0,1 promille i blodet. Ella dricker alltså en vätska med 0,1 promille.
    Det är mer alkohol i fil för tusan! Inte förrens du är så full att du slocknar nånstans är det ens mätbart! (vi säger 2 promille efter en flaska eftersom du inte druckit på ett tag) Fil har 3 promille.

    Är du med?

    Däremot ska man inte hantera barn när man druckit, men det är ju så självklart att man inte ens behöver påpeka det.
    Så varför är det bara mamma som ska vara nykter jämt? Det är precis lika när pappa dricker ju!
    Åkej att mjölken smakar vin, men då är ju vitlök å stark mat värre!

    Det här är min käpphäst: jag HATAR när myndigheter har en egen agenda som inte har vetenskapligt stöd. (iogt-agendan på slv) *grrr*

  • mammac­atta
    Äldre 15 Dec 18:42

    Grattis anne!

    *suck*
    Jag borde gjort det först.
    Förlåt.

  • Fru Hilde
    Äldre 15 Dec 20:49

    Åh, grattis till fickparkeringen Anne! nu rä det väl inte långt kvar tills dess du släpps ut på gatorna och får ratta runt alldeles själv?

    MC du behöver uppenbarligen några stödkramar och ett gott glas vin! Verkar inte ha varit din vecka tyvärr, men det blir nog din julafton iallafall. Vi gör precis som du och familjen, vi firar hemma, på julafton vill vi INTE behöva vara som andra vill, utan bara som vi själva vill

    vi åker till min mamma på lördagen före jul och svärmor vet vi inte ens när vi ska träffa. Hon är nog fortfarande lite stött för att vi inte firar hos henne. Familjedramor hör väl julen till ?

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)