• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    91956 visningar
    780 svar
    780
    91956

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Fru Hilde
    Äldre 13 Dec 19:12

    Hmmm Anne, man kan önska sig en tomte kanske? Med klappar

  • Äldre 13 Dec 19:16

    men inte förrän den 24 va?

  • Fru Hilde
    Äldre 13 Dec 19:21

    Min dotter fick klapp igår och idag. Idag kom den levererad av en liten, liten tomte som är typ som mest 3 år. Han är väldigt förtjust i min tös och pratar tydligen om henne nästan jämt. Så han hade proppsat på att köpa julklapp till henne Mycket sött!

    Men de finaste klapparna ska man ju få på jul, men inte nödvändigtvis den 24. När jag var liten fick vi ju julstrumpor med klappar på juldagen. Jag var supersmart ett år och hängde ut en nylonstrumpa på sänggaveln. Jag var rädd att tomten inte skulle få plats med fina bra julklappar i en så liten, liten strumpa som mamma hängt fram

  • Äldre 13 Dec 19:24

    Vi har alltid fått klappar i strumpa på julaftons morgon i min familj - nu ska jag fira med mamma för första gången på flera år, så vi får väl se vad hon hittar på. Det är ett smakprov för att barn ska kunna hålla sig hela dan tills den stora utdelninge - på kvällen i min familj.

  • Äldre 14 Dec 10:21

    Hur har ni det i julstressen? Idag åker jag och Elias in till stan och ska försöka göra bort dom sista julklapparna. Kram

  • äntlig­en på väg
    Äldre 14 Dec 17:42

    Hej, hej.
    Här julstressas det inte så farligt. Köper inte julklappar till så många längre. Nästa fredag åker jag och maken till London och firar icke-traditionell jul med shopping, massor av fika, pubbesök och teater. Iofs andra året i rad... hur många år krävs innan vi kan kalla det för vår egen traditionella jul?? .

    På tal om julstrumpa så tyckte jag själv att jag var fruktansvärt rolig en jul i mina yngre dar när jag hängde upp en sliten grön ful fotbollsstrumpa (ren dock ) på dörren. Kan inte minnas att det låg nåt av värde i den på morgonen.

  • Fru Hilde
    Äldre 14 Dec 19:57

    I min yylonstrumpa låg det innerst en del fina inslagna klappar, men längst upp i strumpan låg det en riktigt äcklig falukorv... jag var inte road Skämtet gick inte hem hos mig, men min styvfar hoppade jämfota av skratt när jag försökte kränga ur korven ur strumpan.

  • Fru Hilde
    Äldre 14 Dec 19:58

    Hejsan föresten Äpv

    jag tycker er egna jultradition verkar väldigt trevlig.

  • Äldre 14 Dec 21:31

    Nån fler än jag som fått en spark i julstrumpan? Medarna instuckna i benen på ett par nylonstrumpor upphängda på dörren. Jag höll på att slå ihjäl mig... Hade skojat och sagt att jag ville ha en spark i strumpan. Jag fick så jag teg

    Idag suckar jag tungt och säger - Är det redan fredag. En klagan hörs från kaosets högborg. Och imorgon måste allt vara redo.

    Ha en härlig kväll tjejer

  • Fru Hilde
    Äldre 14 Dec 21:39

    Spark i stumpan på dig CM Nå vad ska du ha för dig som skapar så mycket kaos? Jag satt just och insåg att jag lovat att jobba i morgon. Jag hade helt glömt bort det. Ja, ja, lördagar brukar vara roliga dagar.

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)