• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    91998 visningar
    780 svar
    780
    91998

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Fru Hilde
    Äldre 9 Dec 22:20

    Hmm här är numera alldeles för lungt

    Vad ska jag nu göra om jag har tråkigt..

    Sitter o funderar på om jag ska byta vagn... snälla Gable!!! kan inte du hjälpa mig. Du har väl en UJ- vagn? Jag har ju en Bugaboo och jag är supernöjd... men det är ju kanske kul att byta. Jag har möjlighet att byta till en 07 modell i ett sådant där Specialtyg. Det är bara det att maken ogillar klädseln. Tror du det är lätt att byta klädsel med ngn som t.ex. har svart vagn.... eller ngt trevligt diskret så maken blir nöjd Har du andra synpunkter på vagnen... plus eller minus... Det enda jag har att invända mot min vagn är att den delas i två delar när den fälls... och jag har tröttnat lite på det... annars är det superbra. Vet du hur man kollar tillverkningsår m.m. m.m. Om du tittar in kan du väl komma med tips... vill du inte spamma tråden funkar det också i inboxen såklart

    Om ngn av er andra har synpunkter eller inside information om Urban Jungle får ni gärna komma med det... men jag gissar att Gable är den som har stenkoll

  • Äldre 9 Dec 22:57

    Jag håller med Hilde om att det är alldeles för lungt här i tråden nu för tiden. Jag saknar dom gamla goda tiderna.

    Nu har mamma och hennes karl åkt hem igen och vi har hunnit flytta svärisarna. imorgon är det bara två veckor kvar till jul. Himmel vad tiden går.

    I måndags blev Elias tre månader. Det har hänt så mycket den här sista veckan. Han kan numera greppa saker med öppen hand, han har rullat från rygg till mage (låg still 10 sek), rullade över från mage till rygg. Han sitter lite mer och är väldigt stadig i kroppen över huvud taget. Han är en väldigt go och glad kille. Om han är ledsen, så är det något som är galet.

    Det enda som jag kan "klaga" på, är att han inte somnar förren kl 23.30-0.30, men det ordnar säkert till sig.

    Nu ska mamsen gå och göra natt här och försöka få lillen i säng. Kram på er

  • Äldre 10 Dec 04:14

    Jag ser gärna mer aktivitet i tråden!

  • Äldre 10 Dec 09:13

    Godmorgon tjejer!

    Ska vi försöa med operation "aktivitet"?? Jag är gärna med på det. *bidrar därför med ett litet inlägg*

    Tänk, två veckor kvar till jul. Vart är julkänslan???? Vi har iaf vitt ute och det är ca -4 grader. Alldeles lagom i min smak.

    Idag ska Elias och jag försöka oss på en promenad om vädret tillåter det. Vad hittar ni på en dag som denna?

    Kram på er!

  • Fru Hilde
    Äldre 10 Dec 09:43

    Jag behöver smakråd... är denna vagn ful eller snygg www.blocket.se/vi/14460740.htm

  • Fru Hilde
    Äldre 10 Dec 09:45

    Det handlar om ett byte mellan min vagn och en sån här. Så det ska i så fall inte utväxlas några pengar.... fast vagnen på bilden är ngn annans... den vagn jag ska byta till är likadan. Jag tror jag gör ett kap då min vagn är köpt 05 och hennes är köpt 07. Min karl däremot är sur och tycker jag är FÅNIG... Jaa det borde han väl insett att jag är för länge sedan... långt innan vi gifte oss. Jag är hyfsat säker på att det stod i varudeklarationen när vi möttes

  • Äldre 10 Dec 12:59

    jag tycker att den var helt okej. Jag är inte så förtjust i stora mönster, men den var faktiskt fin. Jag gillar att du verkar ha neutrala färger till din flicka. Själv så "hatar" jag rååååsa, till skillnad mot många andra i den här tråden

    Här hemma har vi mycket brunt, grått och grönt

  • Fru Hilde
    Äldre 10 Dec 13:21

    Hmm Janos, när jag själv och maken handlar blir det nog hyfsat ofta neutrala kläder. Men hennes ärvda kläder och de hon får av sin mormor och andra släktingar är uteslutande rooooosa Men så är hon faktiskt jättesöt i rosa, så jag är inte alls speciellt brydd över det.

    Det är maken som inte gillar tyget på den där Urban Jungle vagnen. Han vill ha en svart om han ska få bestämma. Just nu har han lagt ner sitt veto... NEJ så om jag inte får ändrat det tills ikväll blir det inget av med bytet.

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:26

    Expert?! Moi?? Nääää... *rodnar*

    Jag har ingenting att gnälla över när det gäller vagnen, jag är jätteförtjust i den. Maken med! Det enda är att den är lite jobbigt att ta ur liggdelen när man ska fälla ihop vagnen. Men dne är väldigt enkel att fälla ihop. 2 knappar, lyfta lite och sen klart! Jag tror inte att man måste ta bort sittdelen när man fäller ihop den, vi använder inte den delen än så jag kan inte riktigt svara på det.

    Det som är bra att man vänder vagnen på en femöring och den är lätt! Enda gången jag har upplevt vagnen som tung är när jag hade varit ute på shoppingstråk och packat den jättefull! Och sen var ju även Ella med och hon väger ju en del.

    Jag har iofs inte kört den i snö, vet inte hur den funkar då. Här regnar det bara så jag får väl vänta till januari och testa då

    Skötväskan däremot gillar jag inte, vi provade den på affären och den är stor och klumpig. Tung som bara den! Har en skiphop som jag är jättenöjd med.

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:30

    Men svart Hilde?! Verkligen?? ALLA har svart! ALLA!!!! Skittråkigt! Hälsa maken det, han kommer att vara som alla andra

    Vi har en brun, jättefin! På -07:orna är det tryckknappar på liggdelen, om äldre så är det dragkedja. Hur man ser på sittdelen vet jag inte.

    Däremot kan jag tipsa dig om att på FL finns en medlemsgrupp som bara diskuterar UJ. De kan ALLT, du kan ju alltid fråga där. De byter klädslar och annat hejvilt!!

    Själv tycker jag att den där klädseln är rätt snygg. Jag gillar inte den där Louis Vouitton inspirerade historien, Fashion Victim. Burr!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)