• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    92023 visningar
    780 svar
    780
    92023

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Äldre 19 Nov 16:08

    Är du på hemmaplan, eller ännu-längre-bort-istan, Apg?

    Julmat, tänk att det snart är dags för att frossa i sill, köttbullar, julskinka, knäck, glögg och mycket att gott och onyttigt.

    *skickar över ett survivor-kit till konerna*

  • Äldre 19 Nov 16:30

    ännu längr-bort-i-stan, hemma hade jag inte ens hunnit tänka ordet jul än.... här får man ta det chanser som kommer!

  • Fru Hilde
    Äldre 19 Nov 19:25

    Hej mina rara vänner !!!!!

    Om det är någon som tittar på serien Doctor House, kan jag meddela att jag varit patient där nu... iallafall har det kännts så. Jag har haft en mystisk infektion som ingen visste varför jag hade den eller vad den berodde på. Man vet fortfarande inte riktigt, men jag har blivit bättre av behandling med antibiotika så nu har jag fått åka hem. Kan alltså meddela att i verklighetens Dr House löser man inte alla gåtor.

    Nu ska jag ta det riktigt lungt ett tag och se till att verkligen kurera mig ordentligt. Jag kan ta ock skriva lite mer på facebook om en stund... nu ska jag ta och prata med min man.

    KRAM!

  • Fru Hilde
    Äldre 19 Nov 20:26

    nu har jag uppdaterat på facebook.

  • Äldre 19 Nov 21:58

    Måste man själv ha facebook, för att kunna kolla på andras?

    Jag känner inte att jag har tid och ork att sätta mig in i även detta just nu, men det skulle vara kul att se andras.

  • Fru Hilde
    Äldre 20 Nov 07:10

    Nja Janos... man måste åtminstone registrera sig för att kunna vara med i en grupp. Men man måste inte skriva en massa information om man inte vill.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 20 Nov 18:04

    Hellooooo!

    Hilde: Låter knepigt det där med den mystiska infektionen, hoppas antibiotikan hjälper!

    Idag har katterna varit hos doktorn och tyvärr visade det sig att våran lille Hobbe har ett medfött fel på hjärtat . Det förklarar varför han inte riktigt utvecklats i normalt tempo. Han är snart ett halvår gammal och väger mindre än två kilo. Kalle som är lika gammal väger 3 kg och har en mycket stabbigare kroppsform. Med honom är det dock bra, har haft lite magproblem men det ska vi lösa med medicin och special-diet.
    Veterinären sa att vi får räkna med att Hobbe kanske inte blir en så gammal katt .

    När det gäller min "väntan" så borde jag kunna testa vilken dag som helst nu, men nu börjar jag fega ur... är så rädd att testa minus!! Vill behålla den glada känslan av att kanske denna gången . Å andra sidan om jag testar plus så blir det den här glada känslan, men det blir det ju även om jag väntar en dag till...

  • Fru Hilde
    Äldre 20 Nov 19:54

    ÄPV jag hoppas verkligen för dig nu! Hur mår du rent fysiskt?

    Själv har jag börjat få ganska ont i bröstet. Det sticker när jag andas och jag är väldigt trött. Ska vara hemma den här veckan heltid och troligen på deltid veckan därefter... men blir jag inte tillräckligt pigg ska jag vara hemma helt den veckan också. Huvudteorin nu är att jag fått in ngn partikel i lungan som det bildats infektion kring. Men det där är nog lite spekulationer, för när det kommer till kritan vet de nog inte varför jag blivit sjuk. Jag har iallafall lungsäcksinflammation, men sedan vill de göra gastroskopi nästa vecka för att kunna utesluta lite annat också.

  • Äldre 20 Nov 21:46

    Usch, det lät inte nå vidare Hilde! Pigga på dig snarast.

    Äpv, jag kan tänka mig att det känns jobbigt att testa. Jag håller självklart allt jag kan för dig och makens skull. Du vet att vi finns här för dig, vad svaret än är!! *kramas*

    Gable, vilken liten skönhet hon är, Ella!! *ler*

    Jag orkar inte engagera mig i face book! Det är tillräckligt att gå in här och uppdatera Elias blogg. Jag har fått höra av vissa att jag inte hör av mig tillräckligt nu för tiden... *morrar lite*......

  • äntlig­en på väg
    Äldre 20 Nov 21:50

    Det där låter inget vidare Hilde . Ta det riktigt lugnt nu och vila upp dig så du blir frisk snart!

    Jag mår bra rent fysiskt. Har lite ont i "boobisarna" och det kan ju betyda att jag är gravid eller att mensen är på väg Annars känner jag mig ungefär som vanligt.

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)