• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    92310 visningar
    780 svar
    780
    92310

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • Gable
    Äldre 28 Oct 21:06

    Raringar! Aj äm ölajv!

  • Gable
    Äldre 28 Oct 21:10

    VART TOG MITT JÄ'TTELÅNGA INLÄGG VÄGEN????

    OK, jag skriver om det...

    hon är underbar, fantastisk och *sorry Janos* världens vackraste bebis!!!!!! Bilder kommer, men vi har inte fått över de till komputtern än. Dagarna går åt till en massa saker som jag inte riktigt vet vad. Fattar inte hur folk hinner jobba och ha barn?! Jösses!

    Jag tänker på er i alla fall oc hkommer tillbaka när rutinerna har kommit på plats.

    Och ett tips till Janos - Minifom! Perfekt till små krånglande bebismagar. fast det får man inte tycka för gestapo-tanterna på bvc

  • Äldre 29 Oct 10:00

    Välkommen tillbaka Gable! Jag är så sugen på att ringa dig och höra hur allt går. Självklart är tösen världens vackraste E**a! Men jag har världens vackraste Elias

    Här har vi använt minifom hela helgen och nu börjar hans lilla mage bli bättre. Jag lider med honom när han kvider så där. Man kan ju inte göra så mycket för honom, som man skulle vilja.

    Idag ska vi till bvc för att mäta coh väga honom. Han är för övrigt åtta veckor gammal idag. Himmel och plättar!

    Imorgon ska vi flyga för första gången ner till mormor och vara borta en hel vecka. Maken kommer på lördag fm och sen åker vi hem på måndag kväll. Det ska bli spännande, kul, lite läskigt att se hur det går med resan. Jag längtar så mycket efter att få visa upp honom för min familj och vänner.

    Nu måste jag ila till bvc............återkommer lite senare! Tjing!

  • Äldre 29 Oct 16:27

    oj var han har blivit stor, mammas lilla charmtroll. 5750gr och 59,5cm lång.

    I lördags så vände han sig för första gången, från mage till rygg......två gånger. En gång på fm och en på kvällen! Mamma är så stolt.

  • mammac­atta
    Äldre 29 Oct 18:47

    *kram*
    Det är tur att man har några månader på sig att greppa läget liksom...


    Gable skrev 2007-10-28 21:10:35 följande:
    VART TOG MITT JÄ'TTELÅNGA INLÄGG VÄGEN????OK, jag skriver om det...hon är underbar, fantastisk och *sorry Janos* världens vackraste bebis!!!!!! Bilder kommer, men vi har inte fått över de till komputtern än. Dagarna går åt till en massa saker som jag inte riktigt vet vad. Fattar inte hur folk hinner jobba och ha barn?! Jösses!Jag tänker på er i alla fall oc hkommer tillbaka när rutinerna har kommit på plats.Och ett tips till Janos - Minifom! Perfekt till små krånglande bebismagar. fast det får man inte tycka för gestapo-tanterna på bvc
  • Äldre 30 Oct 07:28

    Idag åker vi. Därför kommer inte jag att vara här så mycket på en vecka. Önskar er alla en trevlig vecka.

    På återseende.....kram från janos och Elias

  • Fru Hilde
    Äldre 30 Oct 19:32

    Våra ungar är ju definitivt världens bästa.... de har ju fredagsbrudar till mammor !

    Heja Gable, du kommer ha en spännande tid framöver. Det är jobbigt ibland, men så underbart att man får dåligt minne på det jobbiga

    Själv är jag lite deppad. Jag försöker att inte vara det, men är det ändå tyvärr. I min familj brukar det firas födelsedagar och inte bara när man fyller jämt. Min bror hade bjudit till kalas i söndags men valt bort att bjuda mig. Alla som bor hyfsat nära Göteborg var där, men såklart då inte jag. Jag fick reda på det av min kusin... och hon försöker nu förklara att det säkert handlar om att min bror och make inte går ihop, men jag vet ju att det inte är det som är anledningen. Jag funkar väl inte överdrivet bra med min bror av många anledninger, men den egentliga enledningen tror jag är att jag för ett par år sedan valde att vägra vara bollplank och medlare mellan honom och min mamma. Ingen av dem har varit speciellt bra på att höra av sig efter att jag drog mig ur den biten. Det känns faktiskt ledsamt, fastän jag egentligen borde vara lättad. Jag har ju gått och mått lite dåligt någon vecka nu eftersom jag visste att det skulle fyllas år... vem vet, jag kanske är ledsen för att jag laddade upp min "jag ska inte bli sårad" buffert i onödan.

  • Gable
    Äldre 30 Oct 23:54

    Om en halvtimma ska dottern ha mat, lika bra att sitta uppe och surfa

    Janos, hoppas ni får en riktigt trevlig resa!!! Vi får höras per telefon!

    Hilde, gumman!! Usch! Det känns alltid värre när det är familjen som gör såna saker mot en. Önskar att det var någonting jag kunde göra för dig! Skickar massor av kramar till dig!!!

  • Äldre 31 Oct 04:26

    Trist läge. Särskilt när det är familj. Och det är inte läge att ordna en urladdning där de är tvungna att höra din sida av saken? Isåfall kan du bara vara så vuxen att du inte öppet bryr dig, tror jag. Förlusten är ju deras (även om du känner den också, men du gör åtminstone det bästa du kan av den, eller hur?).

  • Fru Hilde
    Äldre 1 Nov 08:06

    Hmmm jo Anne på G förlusten kanske är deras, men det verkar vara jag som märker den mest

    Hur som helst, vem vet min bror kanske är en bättre människa av att inte träffa mig. OBS! jag är helt allvarlig nu. då kan han ju fokusera på att vara vuxen och inte bara få mig att agera buffert för livet och de andra människorna i det.

    Mamma ringde igår, men hon sade inte ett knyst om någonting... utom att hon fått ett nytt riktigt bra jobb.

    Gable, det är himla kul att höra av dig Krama om lillan från mig!

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)