• stenbr­uden
    Äldre 7 Sep 12:01
    284271 visningar
    2833 svar
    2833
    284271

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Tabita­o
    Äldre 10 Sep 15:49
    #81

    L&L
    jag var int med på bröllopet, men det verkar riktigt nöjda och jag tror de hade samma cateringfirma som ni ska ha! de skulle iaf ha indisk vegetarisk buffé och de har sagt att det är väldigt nöjda med kontakten med hon som hade det! men jag kan ju kolla lite mer med dem om du vill?

    Stenbruden!
    jo, det är verkligen som en drog, hoppas bara att bieffekterna int är lika farliga! fast det har gått lite i perioder för mig, och det är först nu efter vi förlovat oss och det är oficiellt som jag "vågat" skriva här.

  • malinl­ars
    Äldre 10 Sep 15:52
    #82

    stenbruden: Jaha. Kul. Ja det blir verkligen "firar" helg

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 10 Sep 16:00
    #83

    Tabitao : Ja,jag träffade Lotta när vi var där på visningen av lokalen,hon verkade jättetrevlig ja du får gärna prata lite med dina vänner mer ,alltid kul att höra vad dem har att säga!
    Man behöver ju all info man kan få nu känns det som så att ens dag blir så perfekt man vill att den ska vara

    Är det nån här som vet om spårvägarna fortfarande har kvar den där "förfestvagnen" som man kan hyra??

    Måste maila dem & fråga.Det hade ju vart kanon att forsla alla gästerna från kyrkan till festlokalen i den allihopa tillsammans...så får toastmastern hitta på nåt kul under resans gång för alla gästerna

    Har ni andra tänkt ut vad era gäster skall göra under tiden medans ni är & fotograferas (om ni nu ska göra det direkt efter vigseln ) ???

    Vårat band kommer att köra lite trubadurande under välkomstdrinken,men man vill ju hitta på nåt kul för gästerna medans dem väntar

  • Tabita­o
    Äldre 10 Sep 16:08
    #84

    L&L
    ok, ska göra det nästa gång jag träffar dem/hörs!
    förstår att du vill ha all info du kan få, man vill ju va väl förberedd. fast jag försöker påminna mig själv(för att få lite perspektiv på saker o ting) att det viktigaste är att jag kommer ihåg att säga ja, så löser sig det andra. det är ju KÄRLEKEN som är det viktigaste =)

    jag tror vi ska fota oss innan vigseln så har man det gjort lixom.

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 16:08
    #85

    L&L:

    Undra om inte min tärnas vän använde den vagnen på deras bröllop.. Hmm ska kolla med henne, hon är bortrest just nu men ska prata med henne om det så fort jag träffar henne!

    Nä har också funderat på det där med aktivitet under fotograferingen.. Ska nog kolla lite med toastparet vad dom tycker. Är poängpromenaden jätte trist numera eller? man kan ju iof piffa till den lite med aktiviteter eller hyss, typ som en stationsgrej. Kanske kan dom göra saker som man kan spara sen men som ändå blir en kul grej för gästerna.. Det hänger ju mkt på vädret också..

    Någon annan som har idéer?

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 16:21
    #86

    Har ni funderat på bröllopsresa??? Vart ska ni åka??
    Vi har funderat på Maldiverna komb med något annat. Vill gärna åka på en riktig smek MÅNAD, alltså vara borta i 4 veckor.. Men perioden är ju mitt i sommaren och många länder har ju regn period eller orkaner..

  • Tabita­o
    Äldre 10 Sep 16:33
    #87

    jag tror vi int vi kommer fara så långt utan inom europa, jag kan int var borta så länge från ett ev. jobb heller så int mer än 2 veckor tyvärr. men det blir ju fler tillfällen att resa och jag har redan varit i ett 30tal länder och sett en hel del så jag sörjer int så möe... dock vill man ju att bröllopsresan ska bli romantisk och speciell. fast jag räknar med att första veckan behöver man tid att bara varva ned och smälta allt och andra veckan kanske börja se sig omkring lite mera.

    nu ska jag o m2b iväg och kolla på lite soffor!
    ha det fint tjejer!
    kram från mig

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 16:34
    #88

    Tabitao
    Är du resvan kanske du har några tips på fina ställen?

    Hoppas ni hittar en fin soffa, kram

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 10 Sep 17:25
    #89

    Stenbruden : Ja du får jättegärna kolla med henne när dem kommer hem ,om den där partyspårvagnen !!

    Vi vill åka till Aruba i västindien på smekmånad. Vi kommer att önska oss pengar till bröllopsresan ist för presenter så som glas & skålar mm.
    Skulle vara skönt att få vara iväg på smekmånad åtminstone i 2 veckor.

  • malinl­ars
    Äldre 10 Sep 17:33
    #90

    Stenbruden: Tipspromenad med frågor om er är en jättebra idé tycker jag. Var själv på ett bröllop å alla tyckte det var jättekul. Den som vann, vann en middag hos brudparet.. (vilket brudparet själva inte visste ngt om.. )

    Linda: Gick in på er bröllopssida.. vad mycket gjrejer ni redan har planerat.. är imponerad!!! Känner mig lite efter faktiskt! Vi har bara bokat kyrka & lokal. Fixat värdpar & köpt tyg till klänningen...

    Jaa.. vi funderar på att åka till Island. Vi båda tycker att det verkar mysigt & mycket att se.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008