• stenbr­uden
    Äldre 7 Sep 12:01
    284282 visningar
    2833 svar
    2833
    284282

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Tabita­o
    Äldre 9 Sep 21:18
    #31

    mrs D

    tack!

    vi kommer viga oss kyrkligt i alingsås och ha festen på hjälmared folkhögskola. håller just nu på att planera en hel del inför den stora dagen, men det känns mestadels väldigt roligt =)
    dock känner jag mig lite nervös inför att hitta klänning...
    någon som har bra tips på vilka affären man kan gå till här i trakten?

    vi kommer ha svart, röd och vit som färgtema så jag håller på och funderar ut hur kort,häften,dukning,dekorationer m.m. ska göras. min m2b är i full färd med att komponera vår ingångs och utgångsmarsh, ska bli spännande att höra dem färdiga sedan =)

    har ni annars några bra tips att dela med er av?

  • Stjärn­is
    Äldre 9 Sep 21:57
    #32

    Hejsan! Här är en till blivande brud som gärna vill vara med er om jag får? Vi gifter oss den 5 Juli 2008, dock inte Gbg men vi bor här..

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 10 Sep 07:58
    #33

    God morgon alla brudar !

    Oj,vad många Lindor det hamnade i den här tråden

    Tabitao : Välkommen!

    MrsD: Hoppas att ni verkligen hittar någon som kan göra tårtan för den var verkligen helt underbar!Jag har ju turen att ha en pappa som är bagare så det där med tårta för våran del blir ju en billig affär !

    Stenbruden : Har Aspenäs så att säga ett eget program för allt när det gäller bröllop eller får man styra allt själv?

    Stjärngudinnan 5 juli 2008 : Klart du får vara med här !
    Vart ska ni gifta Er?

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 11:43
    #34

    Godmorgon!

    Välkomna ni som är nya! Många Lindor är det nu! He he har vi ett vanligt namn eller är det bara såååå fint :)

    MrsD:
    Jag är oxå lite tveksam till klänning via nätet.. Men jag tänkte att om jag beställer därifrån och den behöver justeras kan jag ta den till en skräddare hemma.. Men jag har inte bestämt mig än för hur jag ska göra. Man kan ju prova klänningar i butik, olika modeller så man vet vad som passar o inte..
    Kinaklänningar? Nu har jag nog missat ngt...

    Tabitao:
    Kul att du hittade hit! Ska ni ha en egen låt till ingång? Va häftigt!!!

    L&L
    Jag tror att Aspenäs är väldigt flexibla! Det lät så iaf. Vi får ju planera allt själva men dom står för mat, dryck och jobbet så att säga. Det bästa med dom är att det finns jättemånga alt till vigselplats. Antingen nere vid sjön, på den stoooora gräsmattan eller i tält. Dom fixar det man vill att dom ska hålla i när det gäller det andra.. som musik o annat. Man kan utnyttja deras kontakter eller ta hjälp av eget.

    Stjärngudinnan:
    Ja, vart ska ni gifta er? Har ni "rötter" någon annanstans eller ska ni åka utomlands?

    Nu har jag hört mig för lite med fotograf Jenny Blad om secret box. Många här har bra erfarenheter av henne. Hon var nog inte billig (?) men jag tror att hon är duktig. Ska ni göra en SB? Jag har skaffat boken "en kärleksförklaring" oxå som ska vara med på ngt sätt i morgongåvan..
    När man redan har köpt halsband, armband o allt det där så får man hitta på ngt annat. Och det måste ju vara ngt speciellt, tror han kommer bli glad :)

    Har ni hört er för om hår och smink? Jag hörde att salong diva ska vara bra och dom har både frisör och make på samma ställe. Tänkte kolla med dom sen! Hört några andra ställen?

  • Joji
    Äldre 10 Sep 11:53
    #35

    Jag har tänkt göra en secret box! ¨ Verkar kul, och tror min m2b kommer bli superglad! Jag vill ha en kvinnlig fotograf som man kan känna sig avslappnad med...

    Det där med frisör är inte heller lätt... Jag måste hitta en där jag bor (bor lite utanför Götet) eftersom det är för långt att åka dit på den stora dagen. Har gått där länge, och att byta frissa är ju sååå svårt! Hur ska man veta att hon är bra?? Känns trist att inte få gå till henne som jag "känner" efter att ha gått där ett tag, men om jag tar tag i det tills nästa besök så hinner jag ju gå några gånger och så "lära känna" den nya...

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 12:16
    #36

    Ja jag vill oxå ha en kvinnlig fotograf. Jenny har fått jätte mkt beröm! För just SB.
    Det är ju verkligen en personlig grej och spännande :) Ska bli superkul!!! Kanske träna upp sig lite efter sommaren först, hi hi.

    Jasså ok du bor utanför. Man vill ju inte slösa bort tid på resande fot på den stora dagen. Du har nog rätt i det där med att lära känna den nya, jag har hört skräckex där hårfärgning har blivit helt fel precis före dagen, illa illa. Men man kan ju köra klipp o färg hos sin vanliga..
    Jag SKA kräva en provuppsättning och sminkning i god tid, antar att dom flest har det men det är ett krav. Är man inte nöjd så kan man byta..

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 10 Sep 12:18
    #37

    Stenbruden: Gud vad bra med två alternativ just för vigseln,det kan ju regna vi bor ju ändå i sverige,hehe

    Jag har en kompis som är make up artist & jobbar på FACE,så hon kommer göra mitt smink & även mina tärnors.
    När det gäller håret har jag inte kommit lika långt,jag vet bara att jag vill sy in lite löshår inför den stora dagen !

    Nån som har nån efarenhet när det gäller www.fakermaker.se ??

    Är det nån som har ett bra tips när det gäller fotograf i gbg?

  • stenbr­uden
    Äldre 10 Sep 12:26
    #38

    L&L
    Ja vi bor ju i ett land där sommaren uppenbarligen kan bestämma sig för att inte ens komma :) Det var ett krav vi hade på stället, att det finns en plan B. Hällsnäs hade ett jättetrångt inomhus alternativ.. Tror hon sa att 10-12 pers kunde vara med. Vem ska få vara med o inte.. Nä det funkar ju inte!

    Skönt att du känner ngn med sminket! Då kan man ju verkligen disk och prova innan, kul!!
    Jag har alltid haft långt hår så jag har tyvärr ingen aning om hårförl.. Tänker... har nog ingen kompis som gjort det heller.

    Någon annan som kan hjälpa L&L??

    Jag har hört mkt gott om Jenny Blad, Beatrice Larsson (tror jag det var) Sök på gamla trådar, finns mkt info!

  • Tabita­o
    Äldre 10 Sep 12:45
    #39

    stenbruden

    tack! jo, vi ska ha egenkomponerade låtar, hoppas det blir bra! men det jag hört hitills har låtit möe bra så =)

    l&l

    tack! vi ska ha en fotograf som spelar i samma band som min m2b, hans hemsida är: abelson.picturo.se
    känns skönt att bli fotograferad av någon man känner och till ett billigare pris lycka till med ert letande!

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 10 Sep 12:46
    #40

    Stenbruden : Ja då låter ju Aspenäs mycket bättre tycker jag !

    Ja det e skönt att ha en kompis som är make up artist
    Vi ska ha en kväll här framöver jag & mina tärnor & Jenny,dricka vin & testsminka oss,det ska bli kul !
    Och nu den 29:e ska jag ut & käka middag med mina tärnor

    Ska bli intressant & se vad det blir för en möhippa?(om man nu får en? )

    Ska sätta mig nån dag & läsa igenom forumet på jakt efter en fotograf när jag har tid,är hemma & är mammaledig med en 7 månaders bebis ,då blir det inte mycket till att sitta för länge framför datan,man springer mest fram & tillbaks & tittar ifall det har "hänt" nåt på skärmen

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008