• stenbr­uden
    Äldre 7 Sep 12:01
    284390 visningar
    2833 svar
    2833
    284390

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 8 Sep 15:03
    #21

    Stenbruden : Där var du igen!

    Ja jag tror nog att det blir limegrönt/vitt för våran del,har inte hittat så många tärnklänningar än i grönt bara,men har ju precis börjat kolla
    Yes,vi har bokat bröllopssvit på Hotell 11.

    Vilken färg lutar det åt då?Båda är ju vackra,men jag tycker nog att rött är finast.Väldigt romantiskt

    Det tycker jag absolut att ni ska göra,boka en svit dagen efter!

    Vart gifter ni Er?

  • stenbr­uden
    Äldre 8 Sep 15:09
    #22

    L&L

    Ja rött är ju den självklara kärleksfärgen.. men blått gillar vi oxå. Blää va svårt! Blommorna kanske får styra lite oxå..

    Vi står mellan Aspenäs eller Hällsnäs som det ser ut nu. Har prel bokat båda. Dom har sina för o nackdelar båda två! Vi var o tittade på dom i torsdags så vi kanske kollar in något mer ställe innan vi bestämmer oss. Aspenäs ligger högst just nu.

    Ja tärnklänning kommer nog inte bli så lätt.. men min tärna har många idéer själv som tur är.

    Hotell 11.. vart ligger det? Är usel på hotell i gbg, kanske inte så konstigt med tanke på att man BOR här. Vad betalar ni? Om man får fråga.. Och hur ser sviten ut, alltså är den lyxig, något extra o liknande.

  • stenbr­uden
    Äldre 8 Sep 15:17
    #23

    Nu måste jag sticka.. Loggar in imorgon igen.. ses då?!
    Kram kram

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 8 Sep 15:23
    #24

    Stenbruden: Aspenäs i lerum då va? Det är jättefint,har bott i lerum nämligen

    Hotell 11 ligger i Eriksberg.
    Det är en hörnsvit.Kostar 1.200 kr per person.

    Det är en hörnsvit med havsutsikt och två balkonger,chocklad & vin på rummet,frukost ingår,såklart på rummet med,morgonrockar,sen utcheckning och sen har man fri tillgång till relaxavdelningen & bubbelpool.

    Jag läste att du skrev att festen måste sluta ett på natten på aspenäs,våran fest måste sluta 02.00.
    Men det blir nog lagom tror jag,vi gifter oss 14.00.

    Vilken tid är eran vigsel?

  • Lindao­chLinu­s
    Äldre 8 Sep 15:43
    #25

    mrsD :tittade på bröllopstårtan på eran sida som du vill ha,helt underbar ju!Jättevacker!

  • Joji
    Äldre 8 Sep 15:46
    #26

    Stenbruden - min m2b är uppifrån, typ Västerås, så jag har fått lära mig att inte dissa dem som kommer uppifrån!

    Åh, jag vill också göra en hemsida för vår planering! Men vi är inte "outade" ännu eftersom vi inte är officiellt förlovade... Ska vänta tills då, hoppas det händer SNART!!!!

  • stenbr­uden
    Äldre 9 Sep 12:28
    #27

    MrsD:
    Jasså marinbiologi.. Ja det var ju passande :) Ja man blir lite insnöad med bröllop ibland, håller med dig! Här finns det alltid nån som orkar :)
    Jag har faktiskt kollat på klänning på nätet. Den här ligger högt på listan just nu.
    : www.brudbutiken.se/

    Men man blir lite osäker på om man vågar via nätet. Det var en annan tjej här som hade beställt sin därifrån så det verkar ju seriöst om andra vågar.. eller?
    Själv då??
    Ringen kollade vi på redan när vi köpte förlovningsringar, så mina två passar ihop. Jag är jättenöjd! Det blev en förl. ring med 3 rader stenar och en tunnare vigselring med en hel rad stenar.. I vitt guld, hänger du med?

    L&L:
    Ja Aspenäs i Lerum, håller med det är jättefint! Och vi har bara hört bra saker om dom! MEN jag är orolig för att festen vill fortsätta efter 01..Vi tänkte oxå att man kan lägga vigseln tidigt så festen startar tidigare. Vi va oxå inne på 14.
    Sviten låter jättefin, va lyxigt med 2 balkonger och tillgång till bubbel är ju guld värt! Ska nog kolla upp det oxå!

    Joji:
    Hahaha ja det kan ju vara känsligt.. Vart tog våran sthlms brud vägen förresten?
    Kanske är bra att vänta med hemsida om ni vill hålla det hemligt.. Jag hade spruckit om jag var du! Man vill ju berätta för hela världen :) Hoppas han faller på knä SNART!!! tihiii

    Ska någon av er ha en borgerlig vigsel men inte i rådhuset?? Hur ska ni göra? Jag vill inte ha en 5 min vigsel utan en lång, innehållsrik och kul! Kanske med lite sång eller dikter eller liknande..

  • mrsD
    Äldre 9 Sep 16:05
    #28

    Linda o Linus - tack! nu gäler det bara att hitta någon som kan göra den... hmm...eftersom vi ska vara i lysekil finns det inte så många att välja på, och frakt om en stor bröllopstårta från gbg... njaaaa...

    Stenbruden - Tror jag hängde me på ringarna=) Låter kanon, många som väljer vitt guld nuförtiden, såå fint!

    Har oxå kollat på klänningar på nätet, men, jag vill gärna prova innan jag bestämmer mig? känns som att även om måtten stämmer så är det ju alltid annorlunda när den tas på..
    Så tänkte åka till bridaloutlet i sthlm o titta, har hört bra sker om den och de har fina klänningar till inte föör mycke pengar..

    Men kanske man kan beställa från nätet och skicka tillbaka om den inte passar?

    Detta med kinaklännningar vet jag inte om jag gillar riktigt.. varför beställa något o frakta d över halva jordklotet ist för o köpa en här i sverige ( som förhoppningsvis inte fraktats alltför långt)
    Så d blir d iaf inte..

  • Tabita­o
    Äldre 9 Sep 20:40
    #29

    Hej,hej!
    Jag vill också vara med!
    Jag är också bärare av det vackra namnet Linda och ska gifta mig 080802 och bor i Götet så jag borde väl platsa här?!

  • mrsD
    Äldre 9 Sep 20:50
    #30

    Tabitao - självklart!

    berätta om era planer!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008