• Fru 2003
    Äldre 18 Mar 12:33
    10604 visningar
    7 svar
    7
    10604

    Förnya löfterna?

    När vi fyller ett år gifta skulle vi vilja förnya våra löften (eller vad det nu heter) utomlands... nu undrar vi hur/vad man ska göra? Är det nån som själv har varit med om detta? Vem ska man ringa?

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Förnya löfterna?
  • Ink
    Äldre 18 Mar 12:53
    #0

    Hej!

    I Las Vegas finns det mkt sånt. Inte så dyrt heller, jag skulle absolut kunna tänka mig att både gifta mig där och att förnya löftena. Alla ställen är inte smaklösa, det finns väldigt mycket fint också. Har tyvärr ingen sajtförslag, men sök på wedding chapel och Las Vegas så kommer det nog upp information. Varför inte köra en medeltida löftesförnyelse?

  • Fru 2003
    Äldre 18 Mar 12:55
    #0

    Tack Ink
    men vi hade tänkt oss att gifta oss i Thailand eller Spanien...

  • Hobbel­ina
    Äldre 19 Mar 09:16
    #0

    Hej Fru2003!
    Om jag har förstått saken rätt så är ni gifta sedan ett år tillbaka. Och vad ni vill göra är att förnya era vigsellöften.
    Är ni gifta så är kan ni ju inte gifta er igen - du skrev att ni vill gifta er i Thailand eller Spanien.
    Det finns något i kyrkan som heter "Välsignelse av borgerligt ingånget äktenskap" - är det vad ni är ute efter? Var det borgerligt ni gifte er?
    Sedan finns det också ritual för silverbröllop o dyl och där handlar det mycket om att förnya sina löften. Kanske kan ett sådant ritual vara vad ni söker.
    Jag föreslår att ni tar kontakt med Svenska kyrkan i utlandet (SKUT) deras hemsideadress är www.svenskakyrkan.se/skut
    Lycka till!

  • Fru 2003
    Äldre 20 Mar 11:12
    #0

    Tack Hobbelina
    (japp, det var det vi menade :))

  • Emelie T.
    Äldre 31 Mar 09:28
    #0

    Vi hade också tänkt förnya våra löften, om än lite senare.
    Vi gifte oss 15 juni förra året, och tänkte kanske förnya till 10-årsdagen (optimist :) ). Hade då kanske inte tänkt göra det "officiellt" genom någon myndighet utan i goda vänners lag samman med lite festligheter.
    Vi får väl se.

  • Titti W
    Äldre 31 Mar 13:09
    #0

    Att förnya sina löften brukar oftast par göra som sedan en tid har haft det lite besvärligt i äktenskapet av olika anledningar och sedan känner att de vill ge varandra en ny chans. Jag vet ju inte hur er tillvaro se ut, men det låter lite tidigt...

    Om man har levt ett bra liv i harmoni med varandra utan att ha brutet mot de tidigare avgivna löftena, så är väl de löftena precis lika starka idag som de var för ett år sedan, eller?!

  • Äldre 27 Jul 13:13
    #7
Svar på tråden Förnya löfterna?