• Shiliz
    Äldre 10 Aug 07:28
    12442 visningar
    79 svar
    79
    12442

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5

    Då var det dags att göra ytterligare en ny tråd!

    För er som inte varit här innan så är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och tankar. Vi tycker även om att ta en fika lite då och då.

  • Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5
  • Bellan­ote
    Äldre 1 Nov 21:38
    #61

    emling avundsjkuk att ni ska ha nyårs raketer.. vi ska ju gifta oss veckan efter midsommar och festen är ute på vischan så kanske dumt med raketer och skrämma slag på korna som går på bete då..

  • emling
    Äldre 2 Nov 08:49
    #62

    En fördel med att gifta sig på nyår är ju att man får ha raketer och mycket raketer! Sen får man säkert en massa fyrverkerier gratis oxå! (Alla andra som skjuter ;>)

  • emling
    Äldre 2 Nov 09:00
    #63
    Bellanote skrev 2007-11-01 21:38:40 följande:
    emling avundsjkuk att ni ska ha nyårs raketer.. vi ska ju gifta oss veckan efter midsommar och festen är ute på vischan så kanske dumt med raketer och skrämma slag på korna som går på bete då..
    Men det låter ju jättekul att gifta sig vid midsommar! Det är ju jätteromantiskt! Och festen ute på landet låter ju underbart!!
  • brides­illy
    Äldre 2 Nov 10:59
    #64

    Hej jönköpingsbrudar!

    hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har just i veckan bokat fotograf

  • bumble­bee jonis
    Äldre 2 Nov 12:36
    #65

    Bestämt lokal, inhandlat klänning och sen har vi kommit en bit på väg vad gäller planering av mat, dekoration osv.

    Just det! Vet också var vi ska köpa tårtan, blommorna och var jag ska göra hår och smink.

    Vi ska ha ett så kallat budgetbröllop så det gäller att hitta bra men billiga alternativ

  • brides­illy
    Äldre 2 Nov 13:07
    #66

    Nyfiken på vad budgetbröllop räknas som, hur stor budget har ni? Vet inte om vi ligger mittemellan eller var vi lägger oss på kostnads skalan
    bumblebee jonis skrev 2007-11-02 12:36:52 följande:


    Bestämt lokal, inhandlat klänning och sen har vi kommit en bit på väg vad gäller planering av mat, dekoration osv. Just det! Vet också var vi ska köpa tårtan, blommorna och var jag ska göra hår och smink.Vi ska ha ett så kallat budgetbröllop så det gäller att hitta bra men billiga alternativ
  • Pärlpl­attan
    Äldre 2 Nov 16:41
    #67

    Jag har kompletterat pappershögen idag... Så nu måste jag verkligen försöka komma igång så vi får iväg korten någon gång. Sen får jag väl börja om till våren.

  • bumble­bee jonis
    Äldre 3 Nov 20:44
    #68

    Bridesilly - Vi vill inte lägga för mycket pengar på en dag men ändå ha det fint... Därför försöker vi hålla nere på kostnaderna så mycket det går men ändå få det som vi vill.

    Vi satsar på att inte komma över 20000:- men än så länge vet vi inte riktigt var vi hamnar. Har lyckats komma undan med bra priser än så länge tack vare lite letande och runtringande

    Nu är det ju så att vi kommer att ha det väldigt enkelt denna dag. Endast min m2b, jag och våra barn + vittnen vid vigselcermonin som kommer att vara borglig. Sen en middag för släkten (inga vänner) vilket om alla kommer blir mellan 45-50 personer. (Vi lagar maten själva)

    Efter middagen drar vi oss vidare till ett hotell där vi bokat ett bröllopspaket och bara myser och njuter av att vara nygifta

  • brides­illy
    Äldre 4 Nov 16:20
    #69

    Låter väl som en toppenbra planering. Vi försöker också kolla alla priser innan vi handlar till bröllopet
    bumblebee jonis skrev 2007-11-03 20:44:28 följande:


    Bridesilly - Vi vill inte lägga för mycket pengar på en dag men ändå ha det fint... Därför försöker vi hålla nere på kostnaderna så mycket det går men ändå få det som vi vill.Vi satsar på att inte komma över 20000:- men än så länge vet vi inte riktigt var vi hamnar. Har lyckats komma undan med bra priser än så länge tack vare lite letande och runtringande Nu är det ju så att vi kommer att ha det väldigt enkelt denna dag. Endast min m2b, jag och våra barn + vittnen vid vigselcermonin som kommer att vara borglig. Sen en middag för släkten (inga vänner) vilket om alla kommer blir mellan 45-50 personer. (Vi lagar maten själva)Efter middagen drar vi oss vidare till ett hotell där vi bokat ett bröllopspaket och bara myser och njuter av att vara nygifta
  • brides­illy
    Äldre 4 Nov 17:13
    #70

    Ni som ska gifa er i jönköpingsområdet, vilken fotograf använder ni er av? Priser?

  • Pärlpl­attan
    Äldre 4 Nov 17:17
    #71

    Någon som har en aning om cateringfirman 'ett rum och kök' eller något liknande? Jag fick ett tips om dem igår och undrar om Ni vet något här i tråden.. Tror den hette så, den ligger iaf någonstans vid Plantagen och där i krokarna.

  • bumble­bee jonis
    Äldre 4 Nov 22:50
    #72
    Pärlplattan skrev 2007-11-04 17:17:59 följande:
    Någon som har en aning om cateringfirman 'ett rum och kök' eller något liknande? Jag fick ett tips om dem igår och undrar om Ni vet något här i tråden.. Tror den hette så, den ligger iaf någonstans vid Plantagen och där i krokarna.
    Vet bara att den ligger vid K-Rauta men har ingen aning om hur deras mat smakar eller kostar.

    Ett tips till om du "bara" är ute efter maten är Restaurang Spiskroken (ligger på Torsvik) De gör bröllopsmenyer och deras "vanliga" mat som de serverar är väldigt populär. De är dessutom väldigt trevliga!
  • Pärlpl­attan
    Äldre 5 Nov 17:43
    #73

    bumblebee - hur är det med priset där? om du vet? Vi hade ju egentligen tänkt fixa själva (läs: mamma och svärmor) men tänkte att det kanske skulle löna sig ändå, om man ser totalkostnaden.

  • bumble­bee jonis
    Äldre 5 Nov 20:59
    #74

    Vet faktiskt inte just vad bröllopsmenyn kostar men de har väldigt bra priser på deras "vanliga" mat. Dvs dagens och smörgåsar. Jobbar på Torsvik och brukar köpa mat där ibland.

    Ring till dom och hör lite vad det kostar och vad som ingår. Deras service är super!

  • Pärlpl­attan
    Äldre 6 Nov 11:47
    #75

    Det ska jag absolut göra! Verkar ju väldigt bra iaf!!

  • Bellan­ote
    Äldre 6 Nov 16:35
    #76

    hi hi skickade in offert till spiskroken jag med.. får se om de svarar..

  • Pärlpl­attan
    Äldre 6 Nov 18:56
    #77

    Ah, då har du ju värsta kollen! Tala om allt du får veta! :-P

  • Bellan­ote
    Äldre 6 Nov 20:21
    #78

    jepp ska göra det.. skickade in igår får se när de svarar blir nog någon gång nästa vecka..

  • bumble­bee jonis
    Äldre 6 Nov 21:31
    #79

    Ni kan väl tala om hur det går! Skulle vara kul att veta lite

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet del 5