• Anna P.
    Äldre 21 Jul 21:43
    19919 visningar
    12 svar
    12
    19919

    Forever Living, kan man leva på det??? (aloe vera-försäljare)

    Hej tjejer!

    Vill så gärna kunna jobba hemifrån!!! Men det är svårt att hitta nåt som man kan LEVA PÅ! Nu har en bekant pratat lite om detta Forever Living. Hon säger att det är superbra och att man kan ha det som heltidsjobb men bara behöva jobba 2-4 tim per dag.....

    Kan det stämma????

    Åh, vill såååå gärna ha mitt eget eller kunna jobba hemifrån.....*behöver massa råd*

  • Svar på tråden Forever Living, kan man leva på det??? (aloe vera-försäljare)
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 21 Jul 21:57
    #0

    Man kan säkerligen.. eller det finns säkerligen någon/flera som gör det. Vet inte exakt vad ForeverLiving är. Men antar att det är någon slags försäljning?!

    Ofta betyder det att jobba mer än vad som framgår och det brukar inte vara så lönsamt. Vill inte dra ner dina förhoppningar. Men försöka går ju självklart om det är vad du vill.

  • Anna P.
    Äldre 21 Jul 22:06
    #0

    Förhoppningar byggda på luftslott vill jag helst undvika!

    Så gärna raka svar, ingen fara......

    Vill kunna jobba delvis hemifrån åtminstone......hmmmm.....

  • Anna P.
    Äldre 21 Jul 22:06
    #0

    Juste! Ja, det är försäljning av hudvård och hälsoprodukter genom homepartys.....

  • 10augu­sti07
    Äldre 21 Jul 22:11
    #0

    Hej! Jag är själv återförsäljare åt FLP. Man tjänar riktigt bra det, OM man lägger ner tillräckligt mycket tid. Produkterna är suveräna, Aloe Vera såklart. Lätt att sälja, har förändrat mitt liv (skriver inte bara det, utan det är så) till det bättre (ang. hälsan). Jag tjänar en extra inkomst utav det, inte mycket pengar för mig, men jag lägger inte ner så mycket tid heller. Det tar jag tag i lite senare. Testa! Du har ju inget att förlora. Du kommer må mycket bättre också på köpet =)
    Fråga mig mer om du vill veta nåt, eller din vän.
    Kram/ Sofia

  • Anna P.
    Äldre 21 Jul 22:15
    #0

    10augusti: Men är det inte massa moms man får betala på inköpet som man inte kan deklarera? Hur mkt tjänar man per månad ungefär och hur många besäk måste man göra då?

    Tack

  • 10augu­sti07
    Äldre 21 Jul 22:29
    #0

    När du handlar så blir det så, köper en kund utav dig för 400:-, du betalar då 280:- för det, alltså du får 30% rabatt. Kunden ger dig 400:- och du betalar 280:-.
    Tänk om du har en kväll och folk handlar för 3000:-, nästa månad får du ytterligare 5 % utbetalt till ditt konto. Så säg att du har 4 visningar i månaden (då ligger man i, jag har legat i snitt 2 visningar månad), så har folk handlat utav dig för 12000:- men du betalar 9000:- för det, sen får du ytterligare 5 % månaden efter, alltså 450:-. I början när man är ny får man 5 %, sen ju högre du hamnar eller vad man ska säga, svårt att förklara så här, så ökar denna procenten du får. I slutändan får du 18% månaden efter. Totalt alltså 48% rabatt eller hur man ska säga.
    Det där med moms har jag inte direkt stenkoll på, vi betalar ju moms när vi handlar. 12% på hälsoprodukterna (dryckerna m.m.( och 25% på skönhetsprodukterna.
    De stora pengarna i det här företaget finns om du skaffar dig egna återförsäljare, du hjälper alltså andra att få samma möjlighet.
    Nu tänker säkert alla att det är värsta pyramidspelet, men jag anser inte det. Den linjen man kan gå klipps vid 3. Vid pyramid så växer det o växer det bara hela tiden.
    Men du, prata med din vän om det där. Det är jätteintrassant, och min egna sponsor lever idag på detta. Hon har jobbat inom företaget i 5 år tror jag :-O. Hon sa upp sig ganska snart efter att hon upptäckte detta. Där vill jag också hamna, jag har än så länge bara jobbat med det här sen i december, så 8 mån.
    Lycka till!

  • Anna P.
    Äldre 21 Jul 23:09
    #0

    Låter bra!

    Men vart hittar du alla kunder för att få ihop så mkt VILLIGA kunder som inte bara lyssnar utan även handlar?

  • pickol­ina
    Äldre 22 Jul 16:30
    #0

    Aloe Vera och naturprodukter är ju väldigt aktuellt just nu så om du ska testa så är det nog rätt tidpunkt.. Börja vid sidan om och lär dig hur det fungerar, hur mycket tid det tar och bygg upp en kundkrets.. Inte förrän då kan man ju avgöra om man skulle kunna ta chansen att leva på det.

  • 10augu­sti07
    Äldre 22 Jul 19:37
    #0

    Hej!
    Jag började först o skrev en namnlista, jag och min kille känner ju ändå "rätt" många. Sen frågar man en vän, och ber denne ta med en vän, gärna =) Man brukar säga att 6-8 st är bra antal på ett homeparty.
    Sen ringde jag även en förskola, och fråga om de ville få lite info om hälsa, hur de kan må bättre osv. Det är super också! JAg var på en förskola, fick några kunder där, en tjej där ville ha en kväll hemma hos sig för sina vänner, då ordnar ju hon ihop en 6 pers. ca. Så det är så man kan tänka. Det positiva är att dessa produkter kan de ansällda köpa för sin friskvårdspeng. Vissa ställen får ju 1000:- i halvåret, och detta godkänns. Eftersom den hjälper ditt välbefinnande, smart va?!
    Det enda som kräver lite jobb är kunduppföljningen, att man ska ringa och fråga hur det går. Det är väl det som kanske tar lite tid. Men för dem som verkligen vill tjäna mycket pengar och det gärna snabbt, kanske har några visningar, men framför allt visar affärsmöjligheten. Lycka till!

  • Anna P.
    Äldre 22 Jul 21:46
    #0

    Intressant!!

    Hmmm....går man back nåt i början, nån som vet? För rabatterna dräller väl in först efter att man kommit upp i en viss nivå?

  • pickol­ina
    Äldre 22 Jul 21:49
    #0

    En "regel" när det gäller att tjäna pengar.. "Man måste spendera pengar för att tjäna pengar". Det kommer man nog aldrig ifrån. Så en "förlust" är alltid ett måste.

  • 10augu­sti07
    Äldre 23 Jul 08:25
    #0

    Förlust ska jag inte säga. MEN inför din första visning borde du har grejer hemma så du kan sälja. En sån box kostar 3600:-. JAG som hade dåligt med pengar och kunde inte lägga ut det, fick låna utav min sponsor den där boxen, sen köpte jag en till henne när pengarna började rulla in. Jag sålde nästan slut på den boxen vid första visningen ska tilläggas =)

Svar på tråden Forever Living, kan man leva på det??? (aloe vera-försäljare)