• lilla lyckli­ga jag
    Äldre 18 Jul 22:35
    9488 visningar
    14 svar
    14
    9488

    Överraskningsbröllop

    Hej allihopa!
    Nu är det såhär att vi planerar ett överraskningsbröllop så nu vill jag höra lite av era erfarenheter...

    Berätta gärna hur era/era vänners överraskningsbröllop gått till så man kan få lite inspiration!

  • Svar på tråden Överraskningsbröllop
  • *snutt­an*
    Äldre 18 Jul 22:41
    #0

    hejsan min komips hade ett sådant bröllop, hon är en persson som gillar att planera olika fester mm, så vi fick ett inbkudningskort på en grilkväll, man skulle ha på sig bekväma gympakläder, och när vi alla kom till stranden så stod dom där i bröllopskläder och prästen var redo. Så familj och vänner var närvarande, Sedan efter vigseln så hade dom hyrt en bygdegård och där var det dans och en fest som inte slutade förrem småtimmarna, mitt bröllop i september kommer inte vara något sånt, men visst det var charmigt och avslappnat, efter deras bröllop så önskade dom sig en resa, så vi samlade ihop pengar till dom,

  • Lady o Lufsen
    Äldre 18 Jul 22:48
    #0

    Det beror helt och hållet på hur ni kommer att lägga upp det...

    Har varit på ett dop-bröllop där bröllopet var hemligt och det var INTE lyckat kan jag ju meddela, eftersom det blev stor, hejdundrande fest och ingen hade pengar med sig, ingen kunde dricka alkohol för alla körde bil, ingen hade lust att stanna för att alla hade ju sina barn med sig...Så det beror mycket på hur ni tänker lägga upp det som sagt...

  • 21 juli 2007
    Äldre 18 Jul 22:49
    #0

    Hej,

    Vi ska ha ett överaskningsbröllop, jag kan berätta mer efter lördag om hur det gick!!
    Det ska bli jätteroligt, syftet är att få ett avslappnat och mysigt bröllop + att förväntningarna på det hela inte blir så höga. Familj och vänner (ca 40 pers) är inbjudna till inflyttningsfest :)

  • Dallas
    Äldre 18 Jul 22:50
    #0

    Vårt blev precis som vi önskat!! Du kan läsa på vår sida nestorsson.weddingannouncer.com

  • Hemlig­t bröllo­p
    Äldre 18 Jul 22:52
    #0

    precis vad jag håller på att planera .
    Ett överaskningsbröllop.

    Inbjudning är gjort till en sommarfest,
    och sen kommer gästerna att mötas av ett tomt hus. Men med fina inbjudningskort på ett bord på uppfarten, där det står att de är inbjudna till bröllop och sen vägbeskrivningen till kyrakan - där vi snällt står och väntar *lol*

    Det som är viktigt att ta ställning till är om man kan acceptera att vissa inte kommer
    (det slår inte lika högt att bjuda på en sommarfest vad det gäller att komma ifrån och pussla ihop tider och jobb osv - kontra om man sagt att det var bröllop)

    För oss känns det helrätt - att vi får planera bröllopet som vi vill utan några synpunkter från släkten. Också helt ok att det inte blir några bröllopspreseneter - däremot är det jätteviktigt för mig att mina föräldrar är med och mina syskon.
    Därför väljer vi att göra så här istället för att smita utomlands och gifta oss.

    Det viktigaste är ju faktiskt cermonin att jag om min sambo - säger Ja till varandra och ett liv tillsammans som gifta :)

  • lilla lyckli­ga jag
    Äldre 18 Jul 22:53
    #0

    Har varit inne på två olika saker;

    1. Bjuda in till grillfest på gården med lite ute lekar och sånt där också var och en får ta med sig egen mat och eget dricka, barn är också välkomna. När gästerna väl kommer så har vi ett värdpar som slussar iväg dom till granngården där vi ställt upp med stolar och sånt och så blir vigslen där. Efter går vi tillbaka hem till oss grillar, leker lite och tillslut bjuder vi på kaffe och tårta och avec. Dom som vill får stanna på lite med barnfri fest på kvällen.

    ELLER

    Bjuda in till nyårsfest (självkostnadspris) i en bygdegård som ligger rätt nära kyrkan och sen samma princip. Ett värdpar tar emot gästerna och slungar sen iväg dom till kyrkan och sen går vi tillbaka till bygdegården och äter buffé och efterrätt sen är det fest med liveband!

    Hmmm tough choice... Vad tycker ni??

  • 21 juli 2007
    Äldre 18 Jul 22:58
    #0

    Hemligt bröllop; låter likt våra planer!

    TS, hmm, jag tycker nog det är liite snålt att bjuda till knytkalas / fest till självkostnadspris när ni ska slå till och gifta er. Men annars tycker jag det låter jättebra, röstar nog på nyårsfesten då, det låter "festligare"!

  • Hemlig­t bröllo­p
    Äldre 18 Jul 23:04
    #0

    21 Juli

    ...nu ska jag bara försöka få ihop det lite snittsigt med en riggad filmkamera - för det hade varit underbart roligt att filma deras miner när de öppnar korten,.

    Har fotografkunniga i släkten och har bett dem ta med sina kameror för att fotografera huset och festen - fast de egentligen kommer att bli bröllopsfotografer.
    Sedan lite engångskameror för gästerna.

    Du får gärna posta efter helgen och berätta hur det gick - är själv dags först nästa vecka för vår del

  • lilla lyckli­ga jag
    Äldre 18 Jul 23:05
    #0

    grejen är den att vi inte har så mycket pengar att röra oss med och här i våra umgängeskretsar brukar det alltid var ett självkostnads pris när till tillordnas medfest. Halloween, Nyår, Midsommar, Påskafton. Visst ska vi gifta oss också men det är det ju ingen som vet. För dom är det ju vilken fest som helst. Vill ju inte att någon ska veta att det är ett överraskningsbröllop, sen kommer det dessutom inte att vara så bröllopslikt för övrigt.

  • 21 juli 2007
    Äldre 18 Jul 23:10
    #0

    Jaha OK, men då är det nog inget knasigt med det. Är det så det brukar gå till så kommer de ju bli misstänksamma om ni inte gör så, så då ska ni så klart göra det!! Öhh, blev det snurrigt nu, jag hoppas du hängde med! :)

    Hemligt bröllop - japp, minerna går man ju lite miste om tyvärr men jag tror ändå det kommer vara fantastiskt toligt att se alla när vi kommer in i kyrkan, jag hoppas att lite av chocken finns kvar då liksom.. "jo, dom ska minsann gifta sig!"
    ..eller så får man rigga en filmkamera helt enkelt! :)
    Har också många hobbyfotografer ibland släkt och vänner, så vi delar ut våra kameror (japp, vi är också fotonördar) och hoppas på mycket fotande!

  • Novemb­erbrud­07
    Äldre 18 Jul 23:37
    #0

    Vet inte om detta faller under riktigt samma tråd men jag passar på att fråga om man kan göra så här???

    Bröllop: Hemligt, sandstrand Mauritius
    Annons i lokaltidningen.

    Jag fyller år 2 veckor efter hemkomst och dagen efter detta infaller Advent!

    Familj (14 pers): Vanligtis brukar vi ha väldigt litet kalas - bara lite tårta och så där. Tänkte att man kunde skicka ut inbjudningar till båda våra familjer (totalt 14 pers) och att välkomna dem att följa med att äta ute med oss - de som vill - och sedan bröllopstårta hemma.

    Kompisar + deras barn (25 pers): Advenstfika med hembaka lussebullar, pepparkakor, julgodis, glögg mm.

    Vi kan inte bjuda alla samtidigt (har för liten lägenhet.

    Det blir ju ingen bröllopsfest i den bemärkelsen & Vi förväntar oss inte att bli hippade/svensexade eller få massa presenter men det hade varit mysigt att få fira det lite grann ändå & ha lite fotovisning från vår stora dag...

    Tror ni att det kan vara något???

  • marran­mi
    Äldre 19 Jul 10:00
    #0

    jag vet ett par som bjöd in till 50-årsfest och jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, men antingen så var det så att när gästerna kom till stället där det skulle vara så fick de anvisningar om att det bjöds på konsert i en närliggande kyrka, det är ganska vanligt med konserter i den stadens kyrka så ingen fattade misstankar, eller så var det så att de redan i inbjudan skrivit att kalaset började i kyrkan med en konsert med den och den artisten... så kan man ju göra om man vill? (det var såklart ingen artist, det var ju de själva som gifte sej...!!)

  • lilla lyckli­ga jag
    Äldre 20 Jul 10:36
    #0

    Tack för alla tips!
    Såhär blir det nog för oss (efter många olika vändningar)
    Barnet fyller 1 och då bjuder vi i vilket fall hem släkt och vänner. När de sen kommer hem till oss möts de bara av en skylt som talar om att vi ses upp vid kyrkan kl??. Där gifter vi oss och sen hem till oss igen för smörgåstårta kaffe och vanlig tårta...
    De enda som kommer veta om det är vi två och vår tärna och bestman.
    Vad tror ni om det?

    På tal om något helt annat.
    Vad gav ni för er brudbukett, tärnbukett, sån till killarna??
    Samma med håruppsättning, hur mycket kostade er?
    Jätte fint om ni har bilder att visa med!

  • Frida8­2
    Äldre 24 Jul 01:57
    #0

    Vi ska ha överraskningsbröllop den 4 augusti, så det närmar sig..
    Vi har bjudit in till en stor 25 års fest i en storlokal, eftersom jag fyller den 5:e. Det är endast några få som vet om det, som ska hjälpa till med musik, mat , brudklänning mm. Min pappa vet inget, och inte några av våra syskon o sambons föräldrar.Vi blir runt 50 pers, ska bli jätteskoj!
    När gästerna anländer till lokalen får dom ett vigselprogam i handen ochvisas till vigselplatsen ( vi har borglig vigsel)
    Min morbror ska filma gästerna - vi vill ju inte missa reaktionerna! haha
    Det kommer bli en riktigt hejdundrande fest!
    Jag tror inte att nån misstänker något, för jag är en festfixare annars också, och att slå på stort med 25 årsfest känns helt naturligt.

Svar på tråden Överraskningsbröllop