• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

    Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Addiz

    Nickes: tur att det löste sig med skrivaren!!! Jag hade fått panik!!!! Jag hade nog tvingat ut min stackars m2b att handla en ny skrivare, även om det vore mitt i natten... ;)

  • Addiz

    Ja just det! Shit, det är på lördag... Hade ju tänkt kanske åka med min m2b på vikingamarknad i Trelleborg...

    Nickes: vilken tid är vigseln?!? Vill ju inte missa den!

    Carma: tack! Det värmer! :)

  • Nickes-to-be

    kl 16 är vigseln!
    Samma kyrka som FrMalm/FruNibla
    samma präst oxå
    samma bil..
    *erhmm*

  • Nickes-to-be

    Addiz: Säger som du.. shit det är på lördag.. men hallååå på LÖRDAG??!!!
    I min hjärna är det tre månader kvar.. minst!

  • Addiz

    Nickes: jag ska se vad jag kan göra, vill ju jättegärna se dig i kyrkan!!!!

  • TezzAmore

    God morgon tjejer!

    Addiz: kul att du e tebax!!

    I fredags bjöd jag sambon på middag. (han har ju haft jour en vecka och har knappt träffat honom) Jag gjorde en supergod förrättsdrink med Passoa (passionsfruktsliqör) limekoncentrat, ljus rom och sprite som jag döpte till TezzAmor (den kanske redan finns, men det struntar jag i!) Sedan grillmiddag och lite vin... Mys!

    På lördagen åkte vi till sambons hemtrakter och mina blivande. Vi gick till tomten och klippte häcken för första gången! Kändes lite konstigt att klippa en häck på ett ställe du inte bor på än, men det var mysigt! Många grannar kom förbi och hälsade och de verkar trevliga allesammans!

    På söndagen var vi hemma hos sambons päron. Vi hade amerikabesök! Här kommer nått klurigt... Det var sambons pappas fars kusin son. Alltså sambons farfars kusins barn.. *fniss* Alltså sambons pappas syssling... blir sambons och Herb´s som pysslingar då?? *skratt* Iaf. det var Herbert (83 bast, men klar i kropp och knopp som en tjugoåring) och hans son Steven och hans fru. Första gången jag träffade dom och de var verkligen supertrevliga!! Vi åker ju till usa i höst och Herb sa att när vi åker till deras hemtrakter så får vi bo hos dom! Intressant att veta också att Herbert bodde i sverige mellan 5 och 17 års ålder innan han flyttade tebax till usa, men ändå pratar han fortf. helt flytande svenska! Sen har hans son på senare år också lärt sig litegrann... jag menar, alla vet väl hur snabbt man annars glömmer bort ett språk man inte använder!!

    Oj, va långt det blev... *ber om ursäkt och väcker alla som somnat*

  • NukuNuku

    Hjälp!
    jag får snart panik. Vill gärna planera mer av våran vigel som är om ett år, men kan ju inte boka lokalen ännu och vet inte vart man ska börja med det andra som är omkring. Vad var det första ni började planera efter att ha hittat en lokal och bokat vigseln? Jag vet inte vart jag ska börja..

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4