• Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 18:38
    10687 visningar
    51 svar
    51
    10687

    Karlstadbrudar? :-)

    Finns det några fler än jag som ska gifta sig i Karlstad 2007? Mitt bröllop är 1 september iallafall.

    Har sett en del liknande trådar, men alla är ju avstängda

  • Svar på tråden Karlstadbrudar? :-)
  • FruOhl­sson
    Äldre 26 Jun 18:31
    #0

    Nu är en "Karlstadbrud" gift!!! I fredags gick vigseln av stapeln - inväntar nu kort från alla möjliga håll som ska läggas in på sidan...
    molkom.weddingannouncer.com

  • Rosenl­arv
    Äldre 26 Jun 21:38
    #0

    FruOhlsson! Grattis! Hur gick allting?

  • FruOhl­sson
    Äldre 27 Jun 06:43
    #0

    Allt gick jättebra. Men eftersom det blev regn på vår bröllopsdag fick vi fotas i studio istället för utomhus, lite synd men man rår ju inte på vädret. Annars var hela dagen perfekt!!! Skulle gärna göra om det många många gånger

  • 080705
    Äldre 27 Jun 10:39
    #0

    Mrs. 170307: Ja, det verkar jättebra med allting. Vi skulle få tillgång redan kl. 13 på fredagen och till 17 på söndagen så det känns väldigt bra.
    Lokalen var ju vit också alla andra vi har haft i åtanke har haft massa furuinslag, vilket jag inte tycker så mkt om.
    Hur gjorde ni bordsplacering och hur många var ni i lokalen?
    Hoppas jag inte frågar för mkt

  • Mrs. 170307
    Äldre 27 Jun 15:05
    #0

    Grattis FruOhlsson! Regn på bröllopsdagen betyder väl lycka? Kul att ni hade en underbar dag!

    080705: Det gör inget, fråga på bara.
    Vi hade bordsplacering men den följde inte etiketten. Vi hade E-bord och placerade folk så som vi tänkte att de trivs bäst, särade inte på par,...
    Vi var ca 50 och det passade bra. Man kan nog lägga till en tunga till bordet utan att dansgolvet försvinner (om man inte ändå vill använda scenen som dansgolv ).

    I det första rummet (där också baren/köket är) hade vi presentbord, gästbord, ett bord där barnen kunde leka/måla och en hörna för gästfotograferingen.

  • 080705
    Äldre 27 Jun 19:40
    #0

    Mrs. 170307

    Det låter ju kanon! Har också tänkt att ha E-bord och runt 50-60 gäster så det låter ju ungefär som ni. Var satt ni? Jag menar hade ni ryggarna mot ingången eller mot scenen, eller mot ngt av fönstrena?
    Hade ni liveband?

  • Mrs. 170307
    Äldre 27 Jun 20:28
    #0

    Vi satt med, hm, när du kommer in med ryggarna åt vänster fönsterrad (är det begripligt?).
    Det var honörssidan och sedan gick tungorna ut från det. Längs väggen mittemot hade vi buffetborden.

    Nä, vi skippade livemusik och körde laptop + högtalare (ljudsystemet hyrde vi från ett företag som vår sångerska rekommenderade).

  • 080705
    Äldre 27 Jun 20:46
    #0

    Okej. Vi har också tänkt att ha buffé. Hade ni catering?
    Solisten, ngn du kan rekommendera? Känner tyvärr ingen som kan framföra sånger under brölopet, iaf inte vackert

  • 080705
    Äldre 27 Jun 20:47
    #0

    En annan liten fråga...såg i en annan tråd att festen var tvungen att vara slut vid 01. Stängde ni bara av då och sa "nu är det slut" el. körde ni på in på småtimmarna?

  • Mrs. 170307
    Äldre 27 Jun 21:59
    #0

    080705: Ja, vi hade catering (supergott, GL-gastronomi) och en helt underbar sångerska (Jessica Andersson). På vår bröllopssida har jag länkat till några tjänster som vi "använde oss av": www.joliwed.info (under "Links", längst nere).

    De sa till oss att vi måste sluta senast kl. 2 men samtidigt att det betyder att vi bara inte får föra oväsen. Om man drar ner musiken går det bra. Vi lämnade festen runt kl. 0:45 (ville ju ha några vakna moment ensamma också ;)). Tror att de sista gick hem/till hotellen vid kl. 2:30 så vi klarade oss finfint.

  • 080705
    Äldre 28 Jun 22:42
    #0

    Mrs. 170307:

    Åh va fina ni var!!!
    Ska genast kolla länkarna, stort tack!

    Får man fråga lite diskret vad cateringen kostade?
    Vill du, kan du skicka mail istället, till carin_jansson@hotmail.com

Svar på tråden Karlstadbrudar? :-)