• evelin­a.
    Äldre 16 Jun 13:51
    29816 visningar
    30 svar
    30
    29816

    brasiliansk vaxning i stockholm.

    söker ett bra och inte allt för dyrt ställe i stockholm som utför brasiliansk vaxning. är det t.ex. någon som varit på taras hudvård, maydis hudvård eller skönhetsvård södermalm?

  • Svar på tråden brasiliansk vaxning i stockholm.
  • Emkalo
    Äldre 18 Jun 19:46
    #0

    Här är en till som går till Maydis Hudvård. Har inte provat ngn annan men jag har en kompis som har provat Salong Astron (på Birger Jarlsgatan). Utav det hon har berättat skulle jag inte prova att gå dit för 50 kr i prisskillnad jämfört med Maydis Hudvård. Det beror på att jag inte gillar ställningarna man skall inta under själva vaxningen på det stället :)

    Numer går samma kompis till ngn salong på Döbelnsgatan, det kanske är Taras hudvård? Eller inte...har inte för mig att det hette det. Men där kostade det bara 250 typ...kanske ngn tjuga mer... Ska prova där när jag är tillbaka från semestern i augusti.

    Jag gillar både Mayda och Emelie på Maydis Hudvård, Men det är sant att ibland kan Mayda vara liite för snabb kanske. För mig tar det ca 10 min från fullt påklädd till fullt påklädd :) det går så snabbt att det är värt smärtan :)

  • evelin­a.
    Äldre 18 Jun 20:19
    #0

    taras hudvård blir det troligen för mig. vore roligt att höra om nån mer varit där. :)

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 18 Jun 20:59
    #0

    Jag bokar nog på taras hudvård jag också *L*

  • evelin­a.
    Äldre 22 Jun 13:01
    #0

    ska till taras hudvård nu på måndag. :)

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 23 Jun 01:35
    #0

    ahh ;)

    Kan du inte skriva på kvällen på mån och berätta hur det var. Jag går på tis i sånna fall. om det inte är för kort :( Eller omdet inte finns tider..

  • evelin­a.
    Äldre 23 Jun 10:06
    #0

    tusse boll: absolut. du ska få en noggrann recension på måndag eftermiddag/kväll. :)

  • evelin­a.
    Äldre 25 Jun 19:29
    #0

    nu har jag varit på taras hudvård och jag är mycket nöjd. tjejen som gjorde vaxningen kändes väldigt professionell och man slapp känna sig obekväm (så mycket det nu är möjligt under dom omständigheterna.. ;)) min hud däremot är inte så jätteglad just nu, men det går förhoppningsvis över.

  • evelin­a.
    Äldre 25 Jun 19:29
    #0

    (det är bara att fråga om ni undrar något)

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 28 Jun 15:58
    #0

    evelina: Fanns inga tider så jag tar det i slutet av månaden när jag ska ner till S-holm igen. Blir samma som dig , hon lät bra. Men jag har några frågor som jag undrar över. Om du vill ta dig tid att svara skulle jag bli glad :)

    Är det så att man först ligger ner och sen...typ...ställer sig på alla fyra?

    Får man tvätta sig först(ja ja jag vet...men det skulle kännas bättre på nå vis :))

    Och sista undringen, Hur gå det till när man ska komma åt liksom..host...i mellan "läpparna" (haha fattar inte att jag skriver det här *L*) Alltså, man är ju lite "veckig" där nere om jag säger så. :D

  • evelin­a.
    Äldre 28 Jun 19:35
    #0

    tusse boll: när jag var där fick man först ligga ner vanligt och sedan lägga sig på mage och ehm.. se till att hon kom åt så att säga.. :P

    jag hade en tid mitt på dagen så jag duschade hemma och åkte dit direkt. annars finns det ju toalett och så där. eller hur menar du?

    jadu.. hon såg helt enkelt till att hon kom åt överallt.. :P men hon gjorde det väldigt formellt/rutinmässigt så det var inte alls pinsamt eller så.

  • Abra
    Äldre 29 Jun 04:32
    #0

    Måste bara fråga - är detta väldigt vanligt nuförtiden, med sk "Brasiliansk vaxning"??

    Är det månne mer av ett "stortadsfenomen", eller vad tror ni?

    Och hur ont gör det eg. på en skala??....

  • evelin­a.
    Äldre 29 Jun 08:49
    #0

    abra: riktigt ont. (iaf första gången)

  • HLS
    Äldre 29 Jun 15:59
    #0

    gjorde min första på salong astron idag. efter det kändes vaxet på benen och armhålorna som en smekning... men värt det! hoppas mannen tycker om det också, han lämnade en hippie imorse och kommer hem till en brasilianska :)

  • Abra
    Äldre 29 Jun 17:36
    #0

    Evelina och HLS: Men ni tycker att det är värt smärtan iaf alltså??

    Hur länge stannar håret borta efteråt unjefär? Och vad kostar det?...

  • evelin­a.
    Äldre 30 Jun 03:21
    #0

    Abra: ja det tycker jag faktiskt. känns fräschare och blir nog lättare att hålla håret borta när man en gång tagit bort allt.

    vet inte riktigt, det är nog olika från person till person hur snabbt håret kommer tillbaka. 300 kr kostade det där jag var.

  • Abra
    Äldre 30 Jun 16:03
    #0

    evelina: OK, förstår. Hur lång tid tog det för dej då innan det växte ut igen?...

  • Äldre 2 Mar 00:18
    #27

    Jag brukar gå till ClinicDevine - har en salong på söder (vid Slussen) och en på Odenplan. Grymt bra, gick runt på lite olika salonger varje gång innan jag gick dit och har sedan varit där sedan dess (ett par år nu). Glad

  • Äldre 14 Apr 14:07
    #28

    Gör det hemma. Billigare och går snabbare. Det är bara att köpa lite varmvax på Åhlens och köra igång. Tar max 15 min... 


    Granbarr
  • Äldre 14 Apr 14:33
    #29
    Sabrina26 skrev 2015-04-14 14:07:23 följande:

    Gör det hemma. Billigare och går snabbare. Det är bara att köpa lite varmvax på Åhlens och köra igång. Tar max 15 min... 



    med risk för att låta jättedryg vilket jag inte vill vara gentemot dig.
    Men hur hitade du denna tråden?
    Den är ganska gammal och alla utom en är inte längre medlemmar på BT
    Live free, ride free
  • Äldre 14 Apr 14:44
    #30

    Ohhh ska ni göra det hemma själva måste ni våga dra fort och bestämt fast det gör ont som f@n annars är hemma fix inte att rekommendera, jag hade aldrig klarat det.

Svar på tråden brasiliansk vaxning i stockholm.