• Junibr­ud 2008
    Äldre 10 Jun 16:53
    88321 visningar
    53 svar
    53
    88321

    Bröllop för bara närmaste familjen

    Vi kommer nog bara vigas inför närmaste familjerna (hans + min). Jag ser så många som ska ha många gäster och storslagna bröllop.

    Finns det nån mer än vi där ute som bara ska ha närmaste familjen med eller kanske bara Ni två på tu man hand?

  • Svar på tråden Bröllop för bara närmaste familjen
  • Junibr­ud 2008
    Äldre 10 Jun 18:06
    #0

    *puffar*

  • brud78
    Äldre 10 Jun 18:21
    #0

    Vi ska också ha ett bröllop för de närmaste. Dit räknar vi föräldrar, syskon, syskonbarn och morföräldrar. Ingen av oss ville ha något stort bröllop med pinsam möhippa/svensexa, för att inte tala om alla " tråkiga" tal(i mitt tycke) under middagen. Nej, vi tycker att detta passar oss bäst, vi kommer att bli ca 35 personer.

  • MrsNil­sson
    Äldre 10 Jun 18:41
    #0

    Vi ska också bara ha de närmaste, totalt blir vi 16 stycken. D

  • Ippa
    Äldre 10 Jun 18:49
    #0

    Ska också bara vara de närmaste, blir som flest 14 personer, ville absolut inte ha ett i mitt tycke stort och stelt bröllop utan mer avslappnat

  • Fru Henax
    Äldre 10 Jun 18:54
    #0

    Vi hade "bara" familjerna bjudna på vårt bröllop. Föräldrar och syskon med respektive och barn (vi har tyvärr inga mor- eller farföäldrar kvar i livet.), vilket innebar 16 personer. Helt perfekt!! Är så glad nu i efterhand att vi gick på vår egen linje och struntade i "alla måsten".

    Vi gjorde först upp en lista på vilka som skulle bjudas om vi skulle köra på ett stort bröllop, dvs bjuda "alla"/släkt och vänner. När vi passerade 100-strecket så knycklade vi ihop pappret och sa ALDRIG! Och det ångrar vi inte en sekund!!

  • best_f­riends­80
    Äldre 10 Jun 19:26
    #0

    vi ska oxå ha närmaste vi blir högs 25 st

  • Madele­ene
    Äldre 10 Jun 19:28
    #0

    Vi kommer också har för de närmsta släkten och våra närmsta vänner (fyra vänner var). Vi kommer bli 30 med oss om alla tackar jag. Det tycker jag räcker gott och väl. Sedan kommer vi efter någon månad ha bröllopsfest för övriga vänner om de är sugen på det.

  • Junibr­ud 2008
    Äldre 10 Jun 20:07
    #0

    Oj vad kul att jag inte var ensam. Känner mig inte riktigt hemma bland trådarna där det planeras stora spektakel.

    Nej vi kommer bli precis 20 personer om alla kan komma vill säga.
    Alldeles lagom för vår del. Instämmer helt med brud78 och vill helst slippa det.

    Vi kommer EJ att ha ett traditionellt bröllop heller.

    Hur ska ni ha det?

  • Madele­ene
    Äldre 10 Jun 20:28
    #0

    Vad vi vet i dagens läge.

    Vi kommer vigas vid 15 tiden på en kulle (vall) nära en stuga som vi skall ha vår middag/fest. Så vi kommer ha en kyrklig vigsel men utomhus. Jag kommer ha brudklänning, fast lite enklare variant och min m2b kommer att ha kostym. Vi kommer även tidigare på dagen att gratulera min m2b som fyller år samma dag (hans egna önskan att ha bröllopet samma dag).

    Sedan kommer vi äta kallskuret kött med potatisgratäng med enkel grönsallad till. Sedan bröllopstårtan. Vi kommer sedan umgås och ha trevligt och framåt små timmarna kommer vi koka korv med bröd. Sedan blir det sängen. Vi kommer sova i husvagn, vissa i tält och vissa i stugan som vi kommer vara (min blivande svärmors stuga). Kommer bli papperstallrikar och plastmuggar/glas som vi äter ur för det finns inget rinande vatten. Kommer vara vid en sjö.

    Hur har ni tänkt er? Oj, ber om ursäkt för det långa inlägget, hoppas du orkade läsa.

  • 070707­Lisa
    Äldre 10 Jun 20:40
    #0

    Vi kommer vara ensamma, bara jag och mitt hjärta. Vi bestämde oss för bara några veckor sedan. Det blir rådhuset, bara vi!

    Vi påbörjade plannering för flera olika varianter, men sen så tittade vi bara på varandra och skrattade. Vi bestämde oss för rådhuset ringde och vi fick sista lediga tiden!!! Istället för att pussla med gäster exkluderar vi alla. Vi bjuder in släkt och vänner vid senare tillfälle för att fira lite men bröllopsdagen blir bara vi! vi hoppar på tåget till Stockholm och har en liten bröllopsweekend där istället.

Svar på tråden Bröllop för bara närmaste familjen