• **hone­y**
    Äldre 8 Jun 11:27
    68944 visningar
    47 svar
    47
    68944

    Modern psalm - Du vet väl om att du är värdefull

    Hej tjejer!

    Jag blev tipsad om den här moderna psalmen av Ingemar Olsson som verkar vara precis det vi söker efter.

    Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

    Det finns alltför många som vill tala om
    Att du bör vara si och så
    Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
    Och det kan du lita på

    Du vet väl om ...

    Du passar in i själva skapelsen
    Det finns en uppgift just för dej
    Men du är fri att göra vad du vill med den
    Säga ja eller nej

    Du vet väl om ...

    Är det någon som vet vart/om man kan lyssna på den någonstans? Har letat och letat utan framgång. Eller är det någon som haft den på sitt bröllop och kan recensera den?

    Tack för hjälpen på förhand!

  • Svar på tråden Modern psalm - Du vet väl om att du är värdefull
  • Fröken­Anna
    Äldre 8 Jun 11:43
    #0

    Vi ska ha den på vårt bröllop i augusti. Tyvärr har jag ingen länk till hur den låter. Vi hade i princip bestämt vilka psalmer vi skulle ha innan vi träffade prästen, vilket va skönt. Men han va snäll och sjöng alla tre för oss så att vi visste hur de lät :)
    Sry att jag inte va till mer hjälp, men den är jättefin i alla fall!

  • Idwill
    Äldre 8 Jun 11:44
    #0

    Jag gick på kyrkis med yngsta barnet, och då sjöng vi den ofta! Väldigt vacker, och med ett fint budskap. Men jag kan minnas mig att den är rätt så långsam när man sjunger den i kyrkan....

  • Tittij
    Äldre 8 Jun 11:45
    #0

    Carola har gjort den låten.

  • janson­77
    Äldre 8 Jun 11:45
    #0

    Vi sjöng alltid den låten på vår konfirmation, den är helt underbar, vi ska oxå ha den, dock vet jag inte vart man kan lyssna.....

    Jättefin verkligen!!!!!!

  • Rosvio­l
    Äldre 8 Jun 11:47
    #0

    Tack för att du startade denna tråd. Har varit rådvill när det gäller psalmer till vårt bröllop. Vill ju ha någon man i värsta fall har hört i alla fall. Men denna kan jag ju melodin till. TACK "real life savior" ;)

  • Snowgi­rl84
    Äldre 8 Jun 12:08
    #0

    Jag letar också efter någonstans där man kan lyssna på den.

  • MrsFel­lerA
    Äldre 8 Jun 12:14
    #0

    Den är verkligen jättefin....skulle kunna sjunga den för dig, men det blir lite svårt....

    Tycker verkligen att den kan passa på ett bröllop!!!

  • A:s wife
    Äldre 8 Jun 12:16
    #0

    en sak som kan vara bra att veta ang melodin på denna psalm, är att verserna går väldigt högt. framför allt tjejer/kvinnor kan ha svårt att sjunga den om man inte är så van vid att sjunga.
    men den är jättefin och väldigt väldigt bra. tyvärr vet jag inte var man kan lyssna på den, ni kan ju fråga er kantor/organist ifall h*n kan spela den för er.
    eller om er präst kan sjunga den när ni har samtal inför vigseln.

  • Betty Bett
    Äldre 8 Jun 12:20
    #0

    Tycker att svenska kyrkan bode satsa på en hemsida med sina Psalmer så att folk kunde lyssna på en snutt på varje låt. Hade underlättat.

  • majsan­na
    Äldre 8 Jun 12:25
    #0

    Ska också ha den på vårt bröllop i september. Jag har sjunger den här låten i kören jag är med i och den är jättefin, men jag håller med om att den går högt och man måste vara duktig sopran för att klara av den. Kanske är den sänkt i psalmboken? Jag har låten på datorn hemma.Är på jobbet nu men jag skulle kunna skicka den till de som vill ha om ni skriver era mejladresser.
    Förlåt, nu blev det genast en mejltråd

Svar på tråden Modern psalm - Du vet väl om att du är värdefull