• Gyllan
    Äldre 22 May 14:01
    43372 visningar
    340 svar
    340
    43372

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Joleen
    Äldre 22 May 14:05
    #0

    Moahahahahaha, kommentar nummer två tycker jag var rolig. Jag skulle inte kunnat hålla mig från att skratta rakt ut!!!

  • mammac­atta
    Äldre 22 May 14:16
    #0

    En som varit med i andra trådar men absolut passar här:

    När vi skulle gifta oss fick vi chansen att köpa sprit billig från utlandet. De kommer då i lådor, så man har inte så mycket val. En eller ingen.

    Så när jag berättade för min svärmor va duktig vi varit och fixat all sprit till ett vrakpris kommer första grodan:
    -Men det ska väl inte bli nån spritfest heller?

    (Nä, för ingen på festen kommer att vara myndig och alla kommer att bälja i sig)

  • mammac­atta
    Äldre 22 May 14:19
    #0

    Lilla mamma då:
    Jag berättade att vi ville ha småbord som stog lite hursomhelst, ingen bordsplacering enligt traditionen utan lite mer så att ALLA ska få trevligt (med tanke på att hon måste sitta bredvid min talträngde svärfar) sp svara hon:
    -Bara jag får sitta på MIN plats! (på honnörsbordet då)

    Sen satt hon där - långt efter att alla andra dragit från borden... (vi hade solfjäder istället)

  • Mrs. 170307
    Äldre 22 May 14:23
    #0

    Min man är engelsman och jag skrattar fortfarande åt honom när jag tänker på bröllopstårtan:

    Vi funderade lite löst på ett upplägg för festen och jag sa att det tar nog en halv timme / 45 minuter att skära och äta tårtan.
    Då stirrar han på mig och säger: "Äta tårtan?! Vad då, äta tårtan?!"
    "Ja", säger jag, "vad har du tänkt att göra med den då?"
    "Tårtan tar man med sig hem! Var och en får en bit som de äter när de kommer hem, men inte på festen!"

    Våra gäster fick naturligtvis äta tårtan på plats men även andra engelsmän var lite konfunderade.

  • mammac­atta
    Äldre 22 May 14:26
    #0

    Är det inte så att de tom sparar den i nåt år?

  • Mrs. 170307
    Äldre 22 May 14:30
    #0

    Så vitt jag vet är det brudparet som gör det, som sparar själva toppdelen och fryser in den till årsdagen eller så.
    Gästerna äter sin bit, ja, när de kommer hem eller till hotellet.

  • TheBri­de
    Äldre 22 May 14:34
    #0

    Pluss att man skickar en bit till dom som inte var bjudna. Kan tro jag blev överraskad när jag fick en bit torr bröllopskaka i en i och för sig snygg inpackning i posten av en avlägsen (i ålder och geografi) kusin som gift sig med en engelska...

  • toastm­astrar­na
    Äldre 22 May 14:39
    #0

    Syrarn och jag var med hennes två barn i en parfymbutik och går fram till kassan varpå kassörskan säger "åh, vad söta barn du har!" Syrran tittar på sina två barn och svarar: "Åh, tack..." och kassörskan ler och tillägger: "Alla tre då..." och tittar på mig...

    Ööh...

    Syrarn blev tokig. Okej, jag är rätt mycket yngre, men inte så att hon hade kunnat vara min mamma... Syrran var helt knäckt sen. "Ser jag så gammal ut..?" HAHA...

  • kela81
    Äldre 22 May 14:55
    #0

    jag fick en komentar av min lillasyster (8 år) när vi skickat ut inbjudna (i slutet av mars....bröllopet är i augusti)
    Hon skulle börja packa på en gång...varpå jag säger att -du kan nog vänta lite....bröllopet är inte föresn i slutet av sommarlovet
    Syster-VA???? Guuuuuud va fräckt!!!! Skicka ut kort om man inte tänker ha kalaset nu på en gång

  • Troll-­P
    Äldre 22 May 14:57
    #0

    En av min sambos vänner undrade vad som var poängen med att gifta sig - det kostar ju bara pengar... (och han var helt seriös!) :)

Svar på tråden Knasiga kommentarer?