• Kia 9/8 2003
    Äldre 14 Feb 13:16
    29074 visningar
    7 svar
    7
    29074

    Billig florist i Göteborg??

    Jag söker en billig florist, jag vill helst inte lägga mer än 1000kr på min bukett.
    Helst skall floristen finnas i Mölndal, men Göteborg går också bra.
    Jag hade tänkt creme vita roser, någon mindre blommor i vinrött och gammelrosa, något förslag?
    Det kommer att vara en rund bukett

    Någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Billig florist i Göteborg??
  • Monica
    Äldre 14 Feb 14:49
    #0

    Hej!!
    Varför inte kolla på www.vaxtvarken.se, där har dom superfina buketter till ett bra pris. Jag har beställt på Törnrosa och min bukett går på 1200 kr, jätte fin med massor av blommor. Jag ska nått liknade denna buketten men mer droppformad.
    www.brollopsnytt.nu/blomzon/bukett12.htm

  • Nickis­en
    Äldre 14 Feb 14:57
    #0

    Jag har hört mycket gott om blombutiken i Lindome centrum - vet inte något om priser och dylikt eftersom jag inte kommit så långt i planeringen än *ler*... Har hör att de är så tillmötesgående och det är ju bra om man vill ha en billigare bukett - man kan säkert säga till dem just det. 1000 kr är ändå rätt mycket pengar för en "kvast", tycker jag. Och om man nu är beredd att lägga det, så vill man ju få det bra. Blomstermakarna i Mölndal Centrum har du väl säkert redan kollat in, eller? De är duktiga, men lite dyrare (också hörsägen *ler*). Lycka till!

  • Ladyli­e
    Äldre 18 Feb 00:03
    #0

    Finns blomsterlandet i Mölndal?

    Dom gör nämligen väldigt billiga buketter.
    Jag har varit i Gårdsten och dom vill ha 5-700:- för en droppformad bukett, med vita rosor, pärlhyacinter m.m. priset är beroende på vad pärlhyacinterna kostar i maj.

    "Vanliga runda" tar de ca 500:- för.

    /Lie

  • Nickis­en
    Äldre 18 Feb 08:43
    #0

    Blomsterlandet finns i Kållered! Om det är som du säger, så verkar de ha bra priser! Ska kolla där jag med!

  • Kia 9/8 2003
    Äldre 18 Feb 08:59
    #0

    Jag skall också kolla Blomsterlandet :o)

    Tack för tipset!! Annars blir det en liten resa och beställa på Växtvärken, de var ju väldigt billiga...

  • mini A
    Äldre 18 Feb 17:38
    #0

    Om du skall lägga 1000:- på en bukett är det inga problem, du kan nog gå till vilken butik som helst och säga vad du är beredd att betala. Rosor och lite lila borde inte kosta mer.Gå till en butik där du får bra bemötande, då lägger de oftast ner lite mer jobb på din bukett. Så att de inte slarvar för att buketten är "billig".
    Ett tips är att fråga din frisör, oftast vet de vilka florister som är duktiga.

  • awa
    Wed 15 Mar 2023 13:40
    #7
    Monica skrev 2003-02-14 14:49:21 följande:

    Hej!!
    Varför inte kolla på www.vaxtvarken.se, där har dom superfina buketter till ett bra pris. Jag har beställt på Törnrosa och min bukett går på 1200 kr, jätte fin med massor av blommor. Jag ska nått liknade denna buketten men mer droppformad.
    www.brollopsnytt.nu/blomzon/bukett12.htm


    Har de lagt ner? Lyckas inte hitta dem... 
Svar på tråden Billig florist i Göteborg??