• tesa+t­ompa
    Äldre 12 May 17:37
    18138 visningar
    136 svar
    136
    18138

    Ny på BT

    Hej, hej..
    Ny här.. Känns som att de flesta i trådarna har hängt här i evigheter och är hur tajta som helst.
    Finns det plats för en nykomling tro... ?

  • Svar på tråden Ny på BT
  • Mallep­alle
    Äldre 22 May 22:11
    #0

    Hallå, Jag vet inte riktigt hur man skall göra, har en tanke i huvet hur man vill att det skall bli men just nu känns det inte som att det kommer att hända riktigt så...
    Det betyder mkt för min sambo att bjuda på allt och det gör det även för mig.

    Bröllops gästerna betalar ju en del för att komma på ett bröllop med möhippa, present och kanske nya kläder bara för att fira våran dag...

    Får väl ta nya tag och leta igen, min sambo kommer snart hem efter att ha varit ute på jobb i 6veckor..puh

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 23 May 10:09
    #0

    Om man får lov att fråga hur mycket har ni räknat på att kalaset ska kosta? Hur många gäster är ni då?

  • Mallep­alle
    Äldre 23 May 10:26
    #0

    vi har satt gränsen på 100 000kr helst mindre...

    Vi kommer att vara 75-80personer, men skulle vilja att det blev färre.

    Bjudnings listan är ett svårt kapitel...

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 24 May 12:33
    #0

    Ok, Vi kommer att vara 70 personer och vi har räknat ut att hela kalaset kostar en ca 80000-90000kr.

    Så vi ligger ganska jämt där.

  • jench2­4
    Äldre 24 May 21:31
    #0

    Vi kör nog verkligen budgetbröllop... Vi har bjudit 70 gäster, och räknar med runt 35000 för allt. Men då hoppas vi få pengar i bröllopspresent så vi kan åka på bröllopsresa, det har vi nog inte råd med annars!

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 25 May 09:31
    #0

    Vi önskar oss också pengar i bröllopspresent.

    Alla pengar går ju till festen och allt som tillhör.

    Beror på vilket typ av bröllop man ska ha. Beroende på hur mycket man lägger ner.

    Men lycka minnesvärd blir det för det

  • Mallep­alle
    Äldre 25 May 19:55
    #0

    Det känns inte som om pengarna skall styra hur fint det bröllop kommer att bli, det finns så mkt man kan göra själv.

    När man läser tidningar så är allt så himla på kostat, varför kan de inte visa fina billigare bröllop för??

    Bara undrarde....

  • tesa+t­ompa
    Äldre 26 May 21:50
    #0

    jench24: Då ligger vi i samma prisklass...

    Mallepalle: Håller helt med! Det är konstigt att det inte visas att det kan vara fint fast det inte kostar så mycket..

  • tesa+t­ompa
    Äldre 26 May 21:52
    #0

    Har förresten spikat nytt datum.. äntligen....!
    060608.. Känns bra, nu känns det som ett mindre stressmoment att sånt man "vill ha", ska va uppbokat...

    Känns braa..

  • Mallep­alle
    Äldre 27 May 00:20
    #0

    Hej hopp!!
    Tesa+tompa då ligger vi väldigt lika!! Vi tänkte ta 080606!! men som sagt har vi inte bokat lokal ännu så det kan ju tyvärr ändras!! men man kan ju hoppas...

  • tesa+t­ompa
    Äldre 4 Jun 20:38
    #0

    Mallepalle..:
    Då håller vi tummarna att vi båda två får "vårat" datum! Mena ju naturligtvis oxå 080606... liiite yrkesskadad bara..

  • Mallep­alle
    Äldre 7 Jun 20:29
    #0

    Hej tesa+tompa !!

    Nu har vi bokat lokal för den 6/6-08 och väntar bara på bekräftelse, känns spännande och jätte pirrigt.

    Ni som inte har hittat lokal rekommenderar jag att ni tar kontakt med dem på kvibergs kantin för nu får de hyra ut officersmässen åxå, fina lokaler till en bra peng, jätte maffiga.

  • tesa+t­ompa
    Äldre 12 Jun 22:08
    #0

    Mallepalle: Tänkte vi skulle ha vigseln vid Nääs slott, så det (och vigselförrättare då..) är det "enda" som ska bokas.. Ska ringa nu nästa vecka tänkte jag..
    Får hålla tummarna bara att de inte ska ha nåt "nationaldagsfirande" där då...

  • Mallep­alle
    Äldre 14 Jun 21:39
    #0

    Hej tesa+tompa!!

    Nu har vi åxå bokat lokal!
    Det kommer att bli Skeppargården ute i Hovås.
    Jag var på bröllop på Nääs slott förra året, jätte jätte fint!!

    Håller tummarna för er att ni får erat datum!
    På lördag åker jag och min sambo till Venedig i en vecka så vi hörs då.
    Ha en glad midsommar!!

  • tesa+t­ompa
    Äldre 16 Jun 20:56
    #0

    Guu va sköönt det låter! Hoppas ni får en mysig resa!

  • Mallep­alle
    Äldre 24 Jun 11:36
    #0

    Hej,
    Tillbaka efter en skön vecka i Italien!!

    Finns det ngn som bor i Hovås området som vet ett fint litet privat ställe att gifta sig på(endast vigsel), vore mkt tacksam för lite tips, el om det finns ngt annat bra utohus vigsel tips!!

Svar på tråden Ny på BT