• tesa+t­ompa
    Äldre 12 May 17:37
    18132 visningar
    136 svar
    136
    18132

    Ny på BT

    Hej, hej..
    Ny här.. Känns som att de flesta i trådarna har hängt här i evigheter och är hur tajta som helst.
    Finns det plats för en nykomling tro... ?

  • Svar på tråden Ny på BT
  • tesa+t­ompa
    Äldre 20 May 18:57
    #0

    Mina föräldrar har en jätte stor trädgård, vi ska hyra stora partytält och hålla till där.. (har vi bstämt hittills iaf )
    Men det är ju inte alla som har de förelarna..

  • Mallep­alle
    Äldre 20 May 19:05
    #0

    Det låter ju jättemysigt, men hur har ni löst det med toaletter?

    Och vad händer om det regnar?
    Jag skulle åxå vilja ha det ute i tält, så det är därför jag är så nyfiken.

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 21 May 10:26
    #0

    Mallepalle- vi ska ha det på Henriksbergs takterrass...
    och då är summorna inte ens i närhet av era.
    Finns nog andra ställen som är minst lika fina men inte kostar så mycket.

  • Mallep­alle
    Äldre 21 May 20:50
    #0

    Jag tycker att vart jag än kollar så slutar det på dessa summor när man räknar in spritnotan.

    Har varit och kollat på Malin skafferi och det är väl det mest intresanta hittills förutom Spinnaren(som jag inte har sett ännu.

    Är alldeles förvirrad och trött på att inte hitta det jag vill ha....

  • tesa+t­ompa
    Äldre 21 May 20:53
    #0

    Mallepalle: Vi kommer att använda toan inne i huset. De har en precis vid "grovingången".
    Om det regnar.. förhoppningsvis har tälten tak.. *fniss*
    Får hålla tummarna att det inte tänker vrääka ner just den dan..

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 22 May 15:22
    #0

    Mallepalle - ja vill ni även betala all dryck för gästerna så blir det självklart dyrt.

    Varför inte bara bjuda på välkommsdrink, vin/öl till maten och sen champange till skålning!

    Sen efter det så kan man handla i baren.

    Så har vi gjort... På så sett blir det ett rimligare pris.

    Inte billigt att gifta sig. Gästerna kan väl inte förvänta sig att man betalar deras sprit hela kvällen?

  • jench2­4
    Äldre 22 May 15:41
    #0

    Vi kommer ha vår bröllopsfest i en fristående lokal (bredvid en folkhögskola), och maten fixas av en väninna till min mamma som är kocka. Därför fixar vi själva all dricka, så vi åker ner till Tyskland i sommar och handlar på oss billigt vin/öl. Det gör att vi kan ha fri bar hela kvällen. Men jag hade nog inte betalat för en helt fri bar om jag var tvungen att betala krogpriser!

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 22 May 16:37
    #0

    jench24 - så som ni planerar att ha eran bröllopsfest är en annan sak. Men skulle vi bjuda alla där vi ska vara så skulle det behövas ta ett STOR banklån!! hihi

  • jench2­4
    Äldre 22 May 16:39
    #0

    Nej precis, det blir ju dyrt nog med maten!

    Men en betalbar efter middagen tycker jag är ett jättebra alternativ annars, jag tror att de flesta gäster nästan är beredda att få betala för alkoholen under festen om det inte uttryckligen står i ett infobrev att det är fri bar. Folk förstår väl att det blir hutlösa summor för brudparet annars?!

    Annars kan man ju alltid skriva att det är betalbar eller bar till självkostnadspris i infobrev också, för att undvika förvirringar.

  • tesa+t­ompa
    Äldre 22 May 20:05
    #0

    Tycker absolut inte heller att man behöver betala gästernas sprit hela kvällen... Betalbar är inga konstigheter med dagens krog-priser... *s*
    Men vi som ska va festen i trädgården, så kommer vi nog att köpa på oss en del...
    Annars kan man ju välja att "ta betalt" för drickat även om det är tysklandsinköpt.. typ 10-20kr för en öl/glas vin....

    Puman-Prinsen: huvet rakt på spiken .. Det är dyyyrt att gifta sig..

Svar på tråden Ny på BT