• tesa+t­ompa
    Äldre 12 May 17:37
    18134 visningar
    136 svar
    136
    18134

    Ny på BT

    Hej, hej..
    Ny här.. Känns som att de flesta i trådarna har hängt här i evigheter och är hur tajta som helst.
    Finns det plats för en nykomling tro... ?

  • Svar på tråden Ny på BT
  • tesa+t­ompa
    Äldre 16 May 08:15
    #0

    Vi har precis beslutat att skjuta fram bröllopet till nästa vår/sommar..
    Blev för mycket på för kort tid känndes det som..
    Har inte spikat det nya datumet än.. men det blir nån gång Maj-Juli..

  • Fru Nyberg
    Äldre 16 May 11:13
    #0

    tesa+tompa:
    Jag förstår att ni kände er överväldigade, nu kan ni ju njuta av bröllopsplaneringen lääänge istället! :)

  • tesa+t­ompa
    Äldre 16 May 12:22
    #0
    Jo visserligen..
    Men om man har långtid på sig, så har man ju oxå längre tid på sig att nli mer nervös och eller stressad.. Tänkte på husfriden..
    Men det var nog ett ganska vettigt beslut ändå, om man ska se förnuftigt på det.
    Nu hinner man ju boka både den vigselförrättaren och den lokalen man vill ha lååångt i förväg och inte behöva oroa sig över om det är ledigt aller ej..
  • tesa+t­ompa
    Äldre 16 May 12:23
    #0

    Hur långtid innan får man boka sånt? Nån som vet?

  • Fru Nyberg
    Äldre 16 May 12:26
    #0

    Ett år tror jag på de flesta ställen, om inte längre! Det är alltid bra att vara ute i god tid, då kan man få precis det man vill ha!
    Vi kunde inte riktigt hålla oss, hade egentligen tänkt gifta oss nästa vår men tyckte det var så länge att vänta så därför blir det nu i höst istället...

  • tesa+t­ompa
    Äldre 16 May 12:32
    #0

    Hade oxå kunnat tänka mig ett typ vinterbröllop, det hade ju egentligen räckt att skjuta fram 3-4 månader..
    Men som jag skrivit innan så åker min lillasyster till Karibien och är borta hela vintersäsongen. Och henne måste jag ha med.. Och det är ju aaningen dyrt att åka hem därifrån bara för att jag inte kan vänt med att gifta mig fast jag prompt vill att hon ska va med..

  • Mallep­alle
    Äldre 16 May 18:39
    #0

    HEJ,

    Vad härligt att hitt en tråd att följa med i.
    Är det ngn som skall ha sitt bröllop på Värdshuset Spinnaren??

    Tack för välkommandet!!!

  • Mallep­alle
    Äldre 16 May 21:17
    #0

    vi har hittat våra ringar på guldsmedshuset i Sävedalen. Otroligt duktiga bra priser och man får själv designa sina ringar.
    De ger en massa råd om vilka stenar, vad som passar dina fingrar vilken typ osv.
    De höll extra öppet för oss för att jag inte hann från jobbet.

  • tesa+t­ompa
    Äldre 17 May 09:55
    #0

    Mallepalle: Vart ligger värdshuset spinnaren?
    Nu när man har skjutit fram datumen ett år.. så har man ju tid att titta runt lite..

  • tesa+t­ompa
    Äldre 17 May 09:56
    #0

    Guldsmedshuset Sävedalen säger du.. kan va värt att ta en sväng förbi..

Svar på tråden Ny på BT