• tesa+t­ompa
    Äldre 12 May 17:37
    18203 visningar
    136 svar
    136
    18203

    Ny på BT

    Hej, hej..
    Ny här.. Känns som att de flesta i trådarna har hängt här i evigheter och är hur tajta som helst.
    Finns det plats för en nykomling tro... ?

  • Svar på tråden Ny på BT
  • Puman-­prinse­n
    Äldre 13 May 16:25
    #0

    Välkommna alla nya

    Ni som behöver tips och hjälp så säg bara till.
    Vi har redan fixad med det mesta till vårat bröllop så har en del saker att dela med mig om det behövs.

    Hej svejs

  • RUMari­a
    Äldre 13 May 16:44
    #0

    Hej, är det någon från denna tråden kvar?
    Får man haka på?
    Min kille & jag satsar på bröllop nästa sommar- vore kul att utbyta tips och idéer!

  • Paola
    Äldre 13 May 16:58
    #0

    tesa+tompa: välkommen!

    Vi gifter oss borgerligt den 11 augusti, bestämde det i april och vi har redan hunnit att planera och boka nästan allt! Vi ha bokat vigselförrättare, plats för vigslen, mottagningen, cateringfirma, beställt ringar, bokat bröllopsresa, bokat florist och bestämt hur buketten ska se ut och nästa vecka ska jag träffa sömmerskan som ska sy min klänning - och allt det fixade vi på två veckor. Det mest akuta nu är att göra och skicka ut inbjudningar, känns lite akut. Som tur är hade vi väldigt lika idéer om hur vi vill att vårt bröllop ska vara, det gör nog att det går snabbare att planera.
    Det svåraste var att hitta en ledig vigselförrättare. Vi valde ut 3 datum i augusti och det blev det datum när någon kunde viga oss. Så mitt tips är att ring och mejla runt till vigselförrättarna så snart du kan! Alla tider i stadshuset är bokade t o m september här i Stockholm (vet inte om du bor och ska gifta dig här?) och många vigselförrättare är upptagna, men inte alla!

    Hur vill ni att ert bröllop ska vara och var vill ni gifta er?

  • tesa+t­ompa
    Äldre 13 May 16:58
    #0

    Visst finns det någon kvar, -jag till exempel.. *ler* OCh självklart är du välkommen till rookietråden..
    Vi satsar på 1/9.. mkt kort planering med andra ord..

  • RUMari­a
    Äldre 13 May 17:02
    #0

    Oj, tesa+tompa, det var snart, det! Härligt, härligt!
    Jag skulle också volja göra det tidigare, men vi har så svårt att komma fram till ett bra datum och även när, var.. Hur vet vi- det blir borgeligt!
    Vi bor ju här i Gbg- kikar på olika lokaler för bröllop OCH fest..

  • tesa+t­ompa
    Äldre 13 May 17:03
    #0

    Paola: Vi ska ha borgerlig vigsel utomhus. Bor i Lerum (utanför Gbg).. Middan och festen är planerad att ha i mina föräldrars trädgård.
    Så det är bara att hålla tummarna att det finns en vigselförrättare som kan vårat datum (1/9). Jag har iallafall fått för mig att det inte ska va nåt problem.. possitiva tankar..
    Tror att man kan fixa allt på kort tid, -precis som ni, krävs att man är lite mer effektiv bara..

  • tesa+t­ompa
    Äldre 13 May 17:09
    #0

    RUMaria: Ibland tänker jag att va f**n vi väntar tills nästa vår..
    Men nästa år fyller min mormor 80 i jan. min kusin 30 i mars, min mamma 50 i april och jag 30 i augusti så det kommer att bli en hel del "stora sammankomster" nästa år. Och då känns det bättre att ha bröllopet nu istället för att knö in det mellan alla jämna födelsedagar...

  • tesa+t­ompa
    Äldre 13 May 17:10
    #0

    RUMaria: Vi kommer att ha vigseln utomhus -vid Nääs slott.. (om allt går som jag vill... )

  • Puman-­prinse­n
    Äldre 13 May 17:19
    #0

    Paola- Du har ju fixat med det mesta
    Skönt det!

    Vet man hur man vill ha allt så är det på nåt sett enklare att få det att gå ihop.

    Vi har med fixat klart med alla viktiga sakerna.
    Blev klara med inbjudningskorten i helgen så nu är det bara att skicka iväg alla.

    Sen är det bara små detaljer kvar, men inga större projekt.. tur det

    Ett tips till alla er som ska börja med planerna.
    Glöm inte att ta en paus då och då.

    För annars så blir man bara stressad och inte njuter om allt som har med den stora dagen att göra.

  • RUMari­a
    Äldre 13 May 17:36
    #0

    Åh, Tesa+Tompa, du blir också 30 nästa år.. Jag med... Vid Nääs slott- trevligt, trevligt! Jag skulle gärna vilja vara nära havet- känner ni till nåt bra ställe där man kan hyra lokal vid havet- utan att köra hela kittet med personal, servering osv- utan ta catering från annat ställe?

Svar på tråden Ny på BT