• Shiliz
    Äldre 9 May 08:11
    35592 visningar
    176 svar
    176
    35592

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4

    Hej tjejer! Jag passar på att göra en ny tråd då det inte gick att lägga in fler inlägg i den gamla.

    För er som inte varit här innan så är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och tankar. Vi tycker även om att ta en fika lite då och då.

  • Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4
  • Lilla Li
    Äldre 13 Jul 15:42
    #0

    birdesilly: Ingen orsak. Han sa att det är bäst att ringa och boka om man vill ha dukar, för de vita är populära!

  • brides­illy
    Äldre 13 Jul 15:44
    #0

    lilla li

    men man hyr dom alltså, eller kan man köpa också? smidigast vore iof att hyra dom så slipper man tvätta själv också

  • Lilla Li
    Äldre 13 Jul 15:46
    #0

    bridesilly: Nej alltså man köper. Men man kan hyra också. Oavsett så är det bäst att boka.

  • brides­illy
    Äldre 13 Jul 15:49
    #0

    lilla li

    ja det är nog säkrast så ja, nu har vi en rätt så bra tid innann detta ska ske på oss så det hinns nog ändå

  • Lilla Li
    Äldre 13 Jul 15:50
    #0

    bridesilly: Aha dåså. När är det dags för er?

  • brides­illy
    Äldre 13 Jul 15:51
    #0

    lilla li

    nästa år i augusti siktar vi på men nogrann planerare som jag är så vill jag veta vart jag kan få tag i saker å ting långt i förväg
    så när det är dags att boka så vet jag exakt vart jag ska boka

  • Lilla Li
    Äldre 13 Jul 15:54
    #0

    bridesilly: Hehe gött.

    Nu ska jag gå hem. Trevlig helg!

  • brides­illy
    Äldre 13 Jul 19:23
    #0

    lilla li

    detsamma

  • en dag i juni
    Äldre 15 Jul 22:27
    #0

    Jaha då var det dags att försöka sammanfatta min underbara dag då!!

    Natten var ju totalt meningslöst att ens försöka sova, var hur pigg som helst, inte så nervös, men pigg. Somnade lite in på småtimmarna och det var ju tur det.

    Uppe med tuppen klockan 7 och försökte få i mig lite frukost, gick sådär. Blivande svärfar skjutsade mig till min kompis hårsalong där hon jobbar, hon är frisör, men först hämtade vi upp tärnan. Hos Jennica (frisören) var det tvätta håret, lägga håret på spolar och torka som tog en evighet bara det. Detta var den enda stunden på dagen som jag hade tråkigt när jag inte hörde ett skvatt av vad nån sa så jag fick några tidningar och Jennica och Eva (tärnan) gick och umgicks för sig själva i en halvtimma (dödens halvtimma) jag tror de hade nåt fuffens på gång.

    Sedan kom hon som skulle sminka mig och eva och vi blev så snygga så.... (det finns bilder på oss)

    Mathias (mannen) kom med hans marskalk mathias vid 12 för att stylas också av jennica och sminkösen. Då hade vi inte hunnit få på min klänning än (lite smått stressad fick jag ändå på mig alla snygga underkläder och klänning och hela balunsen utan att förstöra frisyr och smink alltför mycket. Sist av allt strumpebandet, som har gjort sig påmint hela dagen.

    Väl iväg till fotografen, ute vid tokeryds herrgård och var vi fotade helt underbara bilder, och galna minsann. Pajade klänningen två gånger när vi gjorde hoppsasteg i en allé. Men min räddande ängel eva hade med sig sykittet och säkerhetsnålar och fixade allt!! vi hade också förberett med en härlig picknickkorg med pastasallad till lunch då klockan hade blivit närmare halv två var vi vrålhungriga!!!

    Jag ska också nämna vädret i denna sammanfattning, under förmiddagen regnade det som f-n. Jag trodde det aldrig skulle sluta. med väl vid fotograferingen efter några paraplybilder tittade solen fram och vi fick det fina vädret vi alltid önskat.

    När vi var på väg till kyrkan så kom plötsligt nervositeten och jag höll på att nästan spy, men det är ändå skönt att man är två om att gifta sig för det känns inte lika farligt då på nåt sätt. vi kramade varandras händer och gick in...

    I kyrkan var det ungefär som alla andra vigslar, Tojje som vi hade som präst var så himla bra!!! han fick ihop alla skit bra och vi till och med skrattade åt honom när han gjorde sitt vigseltal. Tur att man har det på film också för man kommer inte ihåg så mycket nu nån vecka efteråt. You may now kiss the bride!! hihi

    Väl ute ur kyrkan var det kramar och tårar och pussar och kramar, pappa grät mest av alla!! Champangen att kåla med var inte den godaste men den gick ner snabbt!!

    Festen var den bästa fest jag någonsin har varit på och det roligaste var att jättemånga andra har sagt samma sak. Vi hade skit kul och vi fick vara med om lekar och kul saker som jag inte hade nån aning om att de fanns, och jag har trott att jag vet massor av festlekar.

    Till exempel fick jag leta vilket ben som tillhörde Mathias av 6 olika ben. Med ögonbindel och bara att känna med händerna, och jag satte den direkt!!! Ben nummer 4 var Mathias, jag är så duktig.

    Vi fick inbjudningar under varje kommade månad i ett år av olika gäster och olika bjudningar, tex kräftkalas i augusti, och picknick i maj och sånt kul!!

    Alla fick varsin tepåse att skriva hälsningar i så att vi kan sitta och dricka te i en grå onsdagkväll i november och påminna oss om den här underbara festen. Mycket uppskattat av oss!!

    Skedleken körde vi (orkar inte gå in i detalj)

    Många tal och filmer om svensexan när Mathias sjunger "kung i baren" Hur kul som helst och alla gapskrattade (även Mathias)

    Nu börjar det bli lite sent för lilla mig men jag fortsätter kanske någon annan dag det finns lite bilder på hemsidan: kajsaochmathias.weddingannouncer.com

    Tjhohopp från en gift Kajsa

  • brides­illy
    Äldre 16 Jul 00:42
    #0

    en dag i juni

    då får jag vara den första i den här tråden som gratulerar till att du nu blivit maka och tillägga att du såg strålande ut

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4