• Shiliz
    Äldre 9 May 08:11
    35554 visningar
    176 svar
    176
    35554

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4

    Hej tjejer! Jag passar på att göra en ny tråd då det inte gick att lägga in fler inlägg i den gamla.

    För er som inte varit här innan så är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och tankar. Vi tycker även om att ta en fika lite då och då.

  • Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4
  • Lilla Li
    Äldre 18 Jun 09:33
    #0

    bridesilly: Nej det är snart. När gifter ni er?

    Idag ska jag till Kristinas och prova min brudklänning för första gången sen jag köpte den i oktober. Hoppas den passar!

  • brides­illy
    Äldre 18 Jun 23:15
    #0

    Lilla li

    vi har tänkt oss augusti nästa år men det är inte helt hundra ännu, men man måste nog vara ute i god tid som det verkar nu, många giftassugna till 2008

  • Lilla Li
    Äldre 19 Jun 07:13
    #0

    bridesilly: Ja och 080808 verkar ju vara ett hett nummer, som 070707.

  • Eksjöb­rud
    Äldre 19 Jun 09:06
    #0

    Här är en till med planen inställd på 2008, men det blir nog innan 080808. Är det någon av er som känner till Åsens by, hur maten är där, eller som kanske tom varit på bröllop där. Vi funderar på att ha ett riktigt lantbröllop och skall då använda deras loge.

  • Eksjöb­rud
    Äldre 19 Jun 09:07
    #0

    Roligt Lilla Li föresten med ditt namn. Här har du en lilla Li till, eller inte så liten kanse men en Li i alla fall. Är det ditt namn också? Det är ju inte så vanligt

  • brides­illy
    Äldre 19 Jun 10:40
    #0

    hehe ja jag hade inte tänkt att konkurera med alla de som vill gifta sig 080808 för det är en fredag och jag har alltid tänkt mig en lördag själv så det blir nog något annat datum isåfall

  • Lilla Li
    Äldre 19 Jun 14:35
    #0

    Eksjöbrud: Nej jag heter Annelie. Det var nån som kallade mig Lilla Li en gång för några år sen och jag tyckte det lät så gulligt så jag har använt det sen dess. ;)

  • Slotts­Brud20­08
    Äldre 19 Jun 14:48
    #0

    Tjoho allihopa!!
    Det var ett tag sedan jag var här inne nu... har ahft fullt upp... jobb, extraknäck, festival å massa annat.
    Men nu är jag tillbaka iaf :)

    Har kommit en bit på planeringen, inbjudningskorten är till 90% bestämda, m2b kom med den underbara ideen att vi ska ha massa svarta fjärilar som släpps bakom mig när jag går fram till honom vid cermonin (går nerför en trappa), så om nån vet vart man kan köpa fjärilar - hojta till!!!
    Ska även ha fyrverkerier på kvällen, det kommer blir SÅ bra :D Längtar tokmycket nu!!!
    Ska ha ett "bröllopsmöte" med mina och hans föräldrar snart med, höra med dom om det är någon som vill hjälpa till med något och sådär. Har fått en antydning eller två från mina föräldrar att det kanske blir nått ekonomiskt bidrag därifrån - vilket verkligen hade uppskattats!!!

    Bokat stället vi ska vara på, man får egentligen inte boka förrens ett år innan, men jag morrade lite på dom och sa det att "om nån annan får det, och jag redan har pratat med er tre gånger... då blir jag INTE glad"... så det löste sig iaf :p Ibland är det bra med lite för mycket temperament :D

    Hur går det för er andra??
    Hur långt har ni kommit?
    När är nästa fika? (jag måååste verkligen komma upp nästa gång juh..)

  • Lilla Li
    Äldre 19 Jun 15:56
    #0

    Budgetbrud2008: Åh svarta fjäril - läckert! Och fyrverkerier - pampigt!

    Fika har det inte varit på länge. Svårt att hitta en tid som passar alla tyvärr. Föreslå något själv så ser vi om det funkar.

    För mig går bra i alla fall, kan inte tala för de andra. Provade min brudklänning för första gången igår sen jag köpte den. Jag ÄLSKAR den! Jag kommer bli sååå vacker. Idag ska vi till restaurangen där vi ska ha festen och provsmaka på maten (kan ju vara en god idé...).

  • Eksjöb­rud
    Äldre 19 Jun 17:32
    #0

    Lilla Li; Trodde nästan det, det är ju som sagt inte så vanligt med Li i förnamn.

    Budgetbrud 2008, det låter jättemysigt med fjärilar!!! Sagobröllop låter det som.Härligt! Ett år kvar då, eller? precis som här.

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4