• Shiliz
    Äldre 9 May 08:11
    35549 visningar
    176 svar
    176
    35549

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4

    Hej tjejer! Jag passar på att göra en ny tråd då det inte gick att lägga in fler inlägg i den gamla.

    För er som inte varit här innan så är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och tankar. Vi tycker även om att ta en fika lite då och då.

  • Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4
  • Shiliz
    Äldre 9 May 08:12
    #0

    Nu har vi äntligen fått prästen bokad, och vi har nu även en solist till kyrkan. Så skönt att få lite saker gjorda. Nu ska vi beställa våra inbjudningskort och fixa liveband till festen.

    Hur går det för er andra med bröllop, hus o allt?

  • en dag i juni
    Äldre 9 May 22:21
    #0

    Det var ju längesen nu vi tog en fika... dags igen kanske

  • Lilla Li
    Äldre 11 May 07:48
    #0

    Hittade den! :D

  • Shiliz
    Äldre 11 May 07:49
    #0

    Lilla Li: Vad bra!

  • Lilla Li
    Äldre 11 May 08:00
    #0

    Shiliz: Hur går det med tomtletandet då? Har ni kollat i huskataloger och hittat något ni gillar än?

  • Lilla Li
    Äldre 11 May 08:01
    #0

    Lägger in min uppdateringstext här igen då... :D

    Igår preliminärbokade vi en fotograf. Han ska maila bilder till mig så vi kan se vad han gjort tidigare, men han jobbar som reklamfotograf så jag tvivlar inte på att det blir bra! 2000 kr för 2 timmar och då får vi alla bilder högupplösta. Sketabra! *nöjd* :D

    I måndags sålde vi vår lägenhet också. Sååå skönt att ha det gjort! Får 110 000 kr runt månadsskiftet att spendera på huset. :D I onsdags kom en gubbe och kollade på tomten för att uppskatta hur mycket jord man behöver för att få iordning den. Och igår tapetserade ett par gubbar vardagsrummet - så i helgen ska vi kolla på möbler äntligen! :)

  • Shiliz
    Äldre 11 May 08:39
    #0

    Lilla Li: Vi fick brev från Jönköping kommun igår, köplats 1837 hehe. Vi är ju intresserade av Norrahammar & Taberg, tomter i Norrahammar släpps i höst och Taberg i vinter. Så vi får se hur det går där.

  • Lilla Li
    Äldre 11 May 08:59
    #0

    Shiliz: Okej men det lät ju bra. Man kom ihåg att kolla på husfirmornas hemsidor också. Många av dem har tomter till salu också. Och på blocket!

  • Shiliz
    Äldre 11 May 11:52
    #0

    Lilla Li:Ja, vi har beställt en massa kataloger nu! Men vi får nog ändå vänta till hösten med allt då det är så mycket med bröllopet just nu.

  • Lilla Li
    Äldre 11 May 12:42
    #0

    Shiliz: Jo det blir ju lätt lite mycket...

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4