• Finlan­ds tjejen
    Äldre 8 May 08:28
    48116 visningar
    314 svar
    314
    48116

    18 augusti 2007, nr 2

    hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

  • Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • Finlan­ds tjejen
    Äldre 8 May 08:29
    #0

    Hej vad har ni syslat med under den senaste tiden?

    Vi har skickat inbjudan och väntar på svar. Bokat band och jag har valt en del av tyget till min klänning.

    Börjar någon bli nervös eller är ni lugna som filbunkar ännu???

  • Sommar­bröllo­p 07
    Äldre 8 May 08:35
    #0

    Jag undrade just varför tråden var så lugn....

    Finlands tjejen - ska du låta någon sy upp klänningen eller syr du själv?

    Jo här går det framåt. Vi har valt tårta på chokladfabriken, det blev ljus chokladmousse med lime.

    Mina skor som jag beställde på nätet har kommit och jag tror de blir riktigt bra. Det anda jag inte tycker om är att de är lite långa där framme, men så verkar nästan alla brudskor se ut...

    Det som satte igång lite stress för mig nu är att min klänning har kommit! Trodde inte den skulle komma ännu på en månad eller så, så den ska jag in och prova idag. Det känns riktigt spännande, hoppas jag tycker om den fortfarande!!

    Hur går det för er andra?

  • PennyJ­enny
    Äldre 8 May 08:58
    #0

    Jag har nog fixat det mesta nu tror jag, fick min prov-bröllopsklänning i förra veckan. Mamma syr den med eftersom vi bor på olika orter så syr hon först en modell i lin som jag provar och som vi pratar kring (och sambon fotar mig i och så mailar vi bilderna. Så när jag kommer hem till ön nästa vecka har hon sytt den i det riktiga tyget! Fixade bodyn jag ska ha under i helgen och skor har jag oxå fixat. Så ni har vi bara kvar på listan att hitta en kock eller cateringfirma, annars är det mesta bokat och bestämt. Inbjudningarna skickades ut i förra veckan.

  • Sommar­bröllo­p 07
    Äldre 9 May 15:35
    #0

    Här var det lugnt.... Kanske vi har hamnat i en vakuumperiod nr det fortfarande är ganska långt kvar och man har gjort det som var mest bråttom :)

    Jag var och provade klänningen igår i alla fall! Den passar perfekt och jag fick faktiskt hem den (de lade upp den lite och fixade en krok att hänga släpet på medan jag väntade). Så nu hänger den i mitt förråd i väntan på att flyttas till mamma och pappa. Min sambo får ju inte se den ;)

    Vad är näst.... Håller på och funderar på hur jag vill ha buketten, råkade gå in på press-stop på näter och beställa en bukettidning idag :)

  • Sommar­bröllo­p 07
    Äldre 9 May 18:54
    #0

    Ingen annan som det händer nåt spännande för?

  • Diamon­d Girl
    Äldre 9 May 19:11
    #0

    Ni som skriver på den här tråden när stundar den stora dagen?

  • PennyJ­enny
    Äldre 9 May 19:59
    #0

    Diamond Girl>>>Om du tittar på trådens rubrik så får du nog en vägledning. ;)

  • madlin
    Äldre 12 May 15:40
    #0

    Halloj! Vi hade egentligen tänkt oss 070811 men när lokal, catering o vigselförrättaren inte var tillgänglig på bästa vis så blev det en vecka +.

    Jag är 24 (25 i år) och han är 26.

    Vad vi hunnit gjort är:
    Bokat lokal
    Fixat catering
    Ska skicka ut inbjudningarna i nästa vecka, har fixat dom själv så dom är nästan klara.
    Bröllopstårta fixad
    Solist fixad
    Försöker beställa klänning, men segt företag som aldrig svarar.
    Köpt skor
    M2B's outfit färdig sånär på en slips
    Fixat iordning aktiviteterna till bröllopsdagen
    Skickat in hindersprövningen

  • tree
    Äldre 12 May 17:22
    #0

    hej alla! jag undrade också varför det var så lungt i vår tråd!..

    jga köpt nya skor förre veckan.. ljus gult.... jätte fint och bekvamt... väldigt nöjd... och vi beställde min vigselring! spännande!

    välkommen madlin! var ska du gifter sig?

  • madlin
    Äldre 13 May 01:05
    #0

    tree: hej! Vi gifter oss i södra Dalarna, Avesta närmare bestämt - ni då?
    Ljusgult låter jättefint - nu blev jag nyfiken :D

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2