• mr&mrs
    Äldre 5 May 11:59
    7576 visningar
    19 svar
    19
    7576

    Låtar som passar för en kör?

    Behöver tips på låtar som passar en kör att sjunga (max 16 pers & alla stämmor bemannade)att ha i kyrkan.

    Tar gärna förslag på låtar under vigseln och någon kul utgångsmarch..
    funderar på "All You need is love" ut men tar gärna förslag!

  • Svar på tråden Låtar som passar för en kör?
  • Duches­s
    Äldre 5 May 12:07
    #0

    Är det en kör som brukar sjunga tillsammans sedan tidigare? Och hur duktiga är de?

  • Linum
    Äldre 5 May 12:12
    #0

    Vad vill du ha för typ av musik? Sakral musik eller populärmusik?

  • Linum
    Äldre 5 May 12:45
    #0

    mr&mrs: Är du intresserad av tips, eller?

  • Madde.­B
    Äldre 5 May 13:03
    #0

    Vi ska ant ha Flying without wings m westlife - jätte fin text som passar perfekt på bröllop o sååå fint när kören klämmer i...

  • mr&mrs
    Äldre 5 May 19:30
    #0

    Hej alla!

    Har inte hört kören ännu, vi ska träffas nu i maj men de sjunger ofta tillsammans (blandat killar & tjejer) och jag ville ha lite förslag på sånger som passar.

    Linum: Vet ju att du själv sjunger i kör så du vet ju säkert? Vi vill gärna ha mer populärmusik än sakral ...

  • h-b
    Äldre 5 May 22:22
    #0

    Så skimrande var aldrig havet (Evert Taube) är makalöst vacker för körsång.

  • Äldre 5 May 22:47
    #0

    Även "Av längtan till dig" finns i körarr, liksom "Kärleksvals". Munter utgång till "Oh Happy Day" kanske?

  • Duches­s
    Äldre 5 May 22:49
    #0

    En av de vackraste körlåtarna jag vet är "Shall I compare thee to a summers day" i arrangemang av Nils Lindberg (jazzmusiker). Den är femstämmig (tre damstämmor, två herrstämmor).

  • ohmygo­odness
    Äldre 5 May 22:52
    #0

    Jag läste först: Låtar som passar för en ko! *skattar* Nä, nu är jag nog verkligen trött när jag skrattar åt mina egna skämt :) Hoppas körandet går bra. Tipsar om Boyzone: No matther what

  • Äldre 5 May 22:53
    #0

    Att jag inte tänkte på den, håller absolut med Duchess! Jag som jämt går o nynnar på den..

  • Duches­s
    Äldre 5 May 22:56
    #0

    Ja, den är otroligt fin. Jag sjunger själv i kör, och förhoppningsvis kan några kompisar ur kören sjunga den på vigseln. Kvintett :)

  • mr&mrs
    Äldre 5 May 22:57
    #0

    Tack för alla förslag, Oh happy day är ju super!

  • Linum
    Äldre 7 May 15:17
    #0

    All you need is love är jättehäftig i kör, speciellt om det är en kör med gospelkänsla.

    Ett liv med dig (The Real Group) finns i både fyr- och femstämmig sättning.

    Man borde inte sova

    Båtlåt (finns en fyrstämmig sättning på den för blandad kör).

    Det mesta går ju att skriva arr på! Vill du ha hjälp, ken du alltid maila mig.

  • mr&mrs
    Äldre 8 May 21:16
    #0

    Linum: Tack för erbjudandet! Ska träffa dem i slutet av maj och hör kanske av mig för lite hjälp sen .. :)

    Ska försöka hitta & lyssna på "Shall I compare thee to a summers day"

  • majsan­na
    Äldre 8 May 21:19
    #0

    Kören som ska sjunga på vårt bröllop (kören jag själv sjunger i) ska bland annat sjunga "Kärleken förde oss samman"

  • Äldre 8 May 21:26
    #0

    Jag hittade en inspelning av "Shall I Compare Thee" på nätet:

    och.nu/jkpgkammarkor/mp3/Shall%20I%20compare%20thee%20to%20a%20summers%20day.mp3

  • Linum
    Äldre 9 May 13:19
    #0

    mr&mrs: Shall I compare är ju jättefin!

  • klurif­ax
    Äldre 9 May 13:22
    #0

    Jag tycker att det finns ingenting som slår ett uttåg ur kyrkan till köruppsättning av "klinga mina klockor.." Den skulle jag vilja ha, men känner ingen kör...

  • m2b08
    Äldre 9 May 13:41
    #0

    En låt som är härlig som utgångsmarch är Rövarsången. Jag sjunger själv i kör och har sjungit den på två bröllop.
    Klinga mina klockor är oxå jätte fin.

Svar på tråden Låtar som passar för en kör?