• summer bride
    Äldre 30 Mar 21:47
    13503 visningar
    15 svar
    15
    13503

    vad kostar pioner?

    Är det någon som vet vad pioner kostar i juli månad?

    Vad är hållbarheten tror ni, om man har pioner i sin brudbukett? (Funderar på att enbart ha pioner)

  • Svar på tråden vad kostar pioner?
  • summer bride
    Äldre 1 Apr 02:32
    #0

    puffar

  • Guldhj­ärtat
    Äldre 1 Apr 14:38
    #0

    Pioner är dyrt, välj en sort som doftar gott. Det höll jättebra under dagen och kvällen.

  • summer bride
    Äldre 1 Apr 20:38
    #0

    Doftar olika pioner lika gott? (Det finns väl ingen pion som luktar ÄCKLIGT?..eller??)

    Vad tror du/ni att pioner kostar styck då?

  • Guldhj­ärtat
    Äldre 2 Apr 16:17
    #0

    Nej, jag känner inte till att någon pion skulle dofta äckligt, men vissa doftar inte alls och vissa doftar mer. Jag hade något som klassades som "kinesiska pioner".

    Brudbuketten kostade cirka 1800 kronor om jag minns rätt, men vad pionerna kostar per styck vet jag inte.

  • Cameli­ne
    Äldre 3 Apr 19:46
    #0

    Min mormor sa alltid att pioner doftade som nybakat bröd..och jag tycker att det stämmer faktiskt..

    Pion buketter är mycket billigare än andra buketter.

    Jag fick en prisuppgift på 600 kr jämförelsevis med en bukett med andra blommor för 2500 kr.

  • Äldre 5 Apr 15:51
    #0

    jag tror att de kostar 50-80 kr st

  • 200712­31
    Äldre 5 Apr 15:55
    #0

    Känner du ingen som har pioner i sin trädgård?

  • guldpl­utt
    Äldre 10 Apr 14:13
    #0

    låter konstigt att pioner skulle vara billigare än andra buketter? pioner är dyra annars. kanske för att de är så stora att det inte behövs så många?

    jag ska ha nästan bara pioner i min bukett, o den kommer att gå på ca 80 euro. (gifter oss i rom)

  • Stora A
    Äldre 12 Apr 09:40
    #0

    Har också för mig att pioner inte är så fasligt dyra... tror inte att de kostar mer än 50 kr styck!

  • Daphne
    Äldre 12 Apr 09:43
    #0

    Jag ska också ha pioner i min bukett och inget annat.. helst vinröda.. Gifter mig också i juli :D

  • söta_b­ruden
    Äldre 12 Apr 09:59
    #0

    På sommaren brukar pioner var ganska billiga. i affären där jag jobbar tar vi mellan 20 och 30 kr per styck. (bor i mellanstor västsvensk stad)

    Fick faktiskt in pioner i butiken häromdan och dem tar vi 40 kr styckr för. Men det beror ju på att de är några av de första för säsongen.

  • Äldre 3 Sep 15:42
    #12

    de kostar 700kr st!

  • Himla
    Äldre 6 Sep 06:22
    #13

    Haha va? 700kr st? Näe men de är dyrare än rosor och ska du ha pioner i din bukett får du gifta dig tidigt i juli då säsongen är rätt kort. Och så är det så att det finns pioner som inte doftar samt doftpioner som har en härlig doft. Så vill du att buketten ska dofta får du välja doftpioner.

  • Äldre 6 Oct 19:44
    #14

    Som någon redan skrivit så finns det så att man kan odla själv. Kolla om inte någon du känner har pioner i sin trädgård. Under sommarmånaderna är det deras blomningsperiod så det är helt rätt blomma att ha i sin bukett med tanke på tidpunkten som du gifter dig!

    Hör med din florist, om du hittar någon du känner som har pioner i trädgården, vad det skulle göra på priset om du kommer in med blommorna själv och hon/han bara står för själva binderiet.

    Du frågade även gällande hållbarheten på pioner, de är hyffsat hållbara om man plockar dem i rätt tid. Men plockar man dem i det senare skedet, när de är på väg att blomma över så räcker det med att man iprincip andas på dem så ramar de sönder och tappar alla sina blad.

    Lycka till med bröllopet och buketten! 


  • Äldre 7 Oct 08:27
    #15

    Satte just 5 plantor för några veckor sedan - väntar med stor iver på skörd nästa år!

  • Äldre 7 Oct 08:27
    #15

    Satte just 5 plantor för några veckor sedan - väntar med stor iver på skörd nästa år!

Svar på tråden vad kostar pioner?