• Äldre 30 Mar 06:50
    167626 visningar
    1548 svar
    1548
    167626

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 29 Jun 19:21
    #0

    Äntligen fredag och äntligen semester!!!! Vilken befrielse!! *janos njuter*

    Nu kan jag börja på nästa nedräkning: bebisens ankomst 75 dagar kvar! Wow vad tiden har gått fort

  • äntlig­en på väg
    Äldre 29 Jun 19:22
    #0

    Va härligt Janos

  • Äldre 29 Jun 19:38
    #0

    olalala är det som integrationskoefficienten då?

    Åh, ledigt! Låter såååå härligt! 75 dagar - när är det ungefär?

  • äntlig­en på väg
    Äldre 29 Jun 20:00
    #0

    integrationskoefficenten... vet precis vad det betyder... men tänker inte tala om det...

  • äntlig­en på väg
    Äldre 29 Jun 20:00
    #0

    integrationskoefficienten (kunde inte ens stava till det )

  • äntlig­en på väg
    Äldre 29 Jun 20:01
    #0

    Har jag sagt äntligen fredag?

    Det är det iaf

  • Äldre 29 Jun 20:04
    #0
  • mammac­atta
    Äldre 29 Jun 20:45
    #0

    *flin*
    Det är ungefär vad jag är kapabel till nu.
    *slurp*
    xide(r) är SÅÅÅÅ gott!
    *vinglar på tangenterna*
    Idag har jag haft en sån "om jag blev miljonär"-dag.
    Jag gick runt på de närmaste (inte bästa ) butikerna och tittade. Jag kände faktiskt inte SÅ stor köplust, bara på lexingtons sängkläder - inte alla utan bara vissa. De som var sköna. Så det är inte märket, utan kvalitén.
    Jag letade faktiskt explicit efter den dÄr babygrejen till gable, men de hade NOLL sånt.

    Jaja, en annan dag är jag miljonär och kan sy upp.

    *kram*

  • mammac­atta
    Äldre 29 Jun 21:59
    #0

    Jag sk atill 08 nästnästa vecka!

    Den 11-14 juli är vi där.
    Jag vill träffa vemsomhelst som är där då.

    Vi ska bo i lgh som Ps jobb äger på götgatan mittemot badet - alla barn är med.
    Junibacken, morfar och skansen en gång, sen får vi se vilka som är där. *hoppas på NÅN fredagis*

  • Äldre 30 Jun 10:06
    #0

    Vad roligt att du "snart" är miljonär mc och vet precis vad du ska göra med pengarna.

    Jag tror inte att jag finns i huvudstaden när ni är där. Hoppas att du kan träffa någon annan istället.

    Apg: 74 dagar kvar idag! Dvs omkring 9:e september kommer det en bebis, sägs det . Vi får väl se om det blir i augusti eller i slutet av september.

    Idag ska maken och jag ut och handla lite grejer till husvagnen, så att det "alltid" är färdig att bara koppla på. Känns riktigt bra att ha blivit husvagns ägare. Nu hoppas vi bara att maken kan bli lite ledig oxå, så att vi får utnyttja den mera.

  • Äldre 30 Jun 10:07
    #0

    Jag tror minsann att det är dags för en efterlysning:

    Hilde, Cinderella och Rystall, vart är ni??? Är det bara jag som har missat er kanske?!?!! Saknar er

  • Äldre 30 Jun 11:18
    #0

    Ja, folk kommer o går lite här - men jag brukar vara stammis. Men jag försvinner såklart också i perioder, mest när jag reser...

    hmm, september alltså - kul!

    Husvagnsliv har jag aldrig förstått - eller provat. Är det kul? Vad gör man?

  • äntlig­en på väg
    Äldre 30 Jun 12:00
    #0

    Vi husvagnade mycket när jag var liten och jag har många positiva minnen från den tiden . Frågar jag mamma så har hon antagligen en annan syn på saken (vi är fem syskon i familjen).

    Man kör iväg, hittar trevligt ställe att utforska. Umgås och har trevligt. Kommer på att man glömt hunden hemma *rodnar* (tur att min ena syster valt att stanna hemma den gången). Sitter i förtältet och lyssnar på regnet. Mysigt.
    Kan oxå minnas tillfällen av vansinnesutbrott pga för mycket familj på för lite utrymme (mamma - "nu går ni uuuuuut härifråååååån så jag kan laga maaaaat)

  • Äldre 30 Jun 12:03
    #0

    Stackars hundsingen!

  • Gable
    Äldre 30 Jun 15:08
    #0

    MC, du är för gullig! Har du letat den där grejjen till mig?? Va glad jag blir! TACK!!

    Jag vet att det är barnsligt, men jag vill så gärna ha den. Jag har helt snöat in på den... Det är bara att inse, jag får leva med en råååååååsa. Den är fin också, men den röda är finare. Äsch.

    Janos, grattis till husvagnen! Jag är nog ingen husvagnsägartyp, skulle nog bete mig som ÄPV's kära mor... Och stå och skrika

    NEEEEEEEEEEEEEEEJ! Varför måste du komma till Sthlm när jag INTE är här?? Vi är på turne i södra Sverige då... Hmmmmm... Veckan efter drar vi av norra Sverige. Vet ej exakt schemat, det är maken som lägger upp det. Jag ska bara se till att jag har med mig mat i kylväskorna, för han ska inte stanna var 3:e timma för att jag ska äta.......

  • Gable
    Äldre 30 Jun 15:11
    #0

    Gud så skönt med semester! Bara 5 arbetsdagar kvar... Chefen går på semester redan på torsdag, vilket innebär 2 extrem-slö-dagar för Gable. AAAAAAAH!! 3 arbetsdagar egentligen

  • Äldre 30 Jun 15:26
    #0

    Jag är inte heller i Stockholm när mc kommer på besök... dyker nog upp framåt första veckan i augusti, som det ser ut.

  • mammac­atta
    Äldre 30 Jun 19:04
    #0

    Men fy vilka taskiga kompisar jag har

    Inte ens hemma när man kommer.*plutar*


    Vi hittar nog att göra iallafall, men lite trist är det.
    Det finns både junibackar och skansar och affärer, så vi har att göra.
    Gable, HUR långt norrut? Janos drog förbi i hundra knyck men ni kanske har tid...

Svar på tråden Äntligen fredag del 9