• Äldre 30 Mar 06:50
    167608 visningar
    1548 svar
    1548
    167608

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • äntlig­en på väg
    Äldre 22 Jun 09:12
    #0

    Glad midsommar!!!

    Och grattis Cypermamman

    Här regnar det... men det hör väl till midsommar... eller

  • äntlig­en på väg
    Äldre 22 Jun 09:12
    #0

    Och äntligen fredag *glömde*

  • äntlig­en på väg
    Äldre 22 Jun 09:29
    #0

    Maken är nere på fotbollsplan och är "parkeringsdirigent". Har ett stort midsommarfirande där nere varje år. När jag spelade fotboll brukade jag tvingas stå i kiosken och sälja glass. *Tittar ut på ösregnet och gläds åt att jag inte spelar längre*

    När han är klar med det så blir det lunch hos svärföräldrarna. Fick ett bryt där i söndags för att M´s syster frågade "hur é det?" . Trodde att jag var färdig med lipandet då, men en så klurig fråga kan ju få vem som helst att tappa kontrollen . Det slutade iaf med att svärmor (kunde inte önskat mig en bättre svärmor) rusade efter mig och tröstade mig och bad mig träffa hennes zonterapeut *ler*.
    Så efter hela det hallåandet känns det väl lite skumt att träffa dem idag. Vill ju inte att de ska vara rädda att prata med mig! Men vi har känt varann så länge nu så det är nog inga konstigheter .

    Sen blir det en snabb visit till M´s moster som fyller 40 och efter det landar vi hos min storasyster med man där vi stannar kvar till i morgon.

    Så ser min dag ut

    Är lite rastlös.
    Därav långt inlägg.
    Kommer kanske fler.
    Ni får stå ut

  • Äldre 22 Jun 10:10
    #0

    Grattis CM!

    Och grattis äpv, som har en så fantastisk svärfamilj!

    Äntligen fredag på er alla! Och glad midsommar förstås. Vi ska äta sen lunch hos mormor och sen ev ansluta till grliiande hos svågern - så vi löper gatlopp mellan förorterna idag...

  • Hilde
    Äldre 22 Jun 11:04
    #0

    Hejsan mitt i sommarregnet det är inte så lite ösregn här i mina kvarter. Fast det gör inget, vi ska fira midsommar under tak, med mycket god mat och många barn. Lilltösen kommer nog bli helt utmattad

    Gable: Låter inte så kul att börja spy av god mat. Jag rekommenderar stora lass av jordgubbar istället. Både folsyra o järn så bebben och du blir glada.

    cindy: vad för intervju var det du missade. Har jag missat nåt?

    CM: Stor kram tillbaka och grattis till jubileet.

    MC: Tråkigt att vänta, men troligen bästa alternativet. Bättre att själv få bestämma utan inmoddellerande av svårmödrar och annat bjäfs.

    ÄPG: fortsätter att skicka kramar... och vad skönt att du får en tur hos zon/fot/klämmaren Min pappa brukar prata healing med mig när jag är ur balans... lovar att det inte alls är lika gulligt som din svärmor

    Anne: Trevligt att höra att du roddar runt i lilla svedala ett tag. Hoppas du kommer trivas finemang på nya jobbet... där det nu var.... i längstbortistan... Jag är faktiskt lite sugen på att hälsa på

    Näpp nu ska jag nog ta och sminka mig innan mitt älskade lilla gnällmonster vaknar. Idag har jag i ärlighetens namn funderat lite på reklamation av denna dära bebisen... men så gnäller hon färdigt och tar upp ett tillhygge o leker telefon med det... och vips kommer jag på andra tankar Kan för övrigt meddela att hon helt apar efter sina föräldrar. Älskar att leka "tala i telefon", "dricka kaffe" och "slå på tangentbordet"

  • Äldre 22 Jun 11:14
    #0

    Du o den icke-reklamerade lillskuttan är såååå välkomna! Men låt mig komma i ordning i höst först! Nu åker jag hem i helgen o packar flyttgodset om ca 4 veckor, är åter i sverige i augusti nån gång.

  • mammac­atta
    Äldre 22 Jun 22:00
    #0

    *vinkar*
    Här är löjligt bra väder, sol hela dagen!
    >Måste sluta, ont i fingrar.

  • Äldre 23 Jun 00:48
    #0

    nä, vad orättvist! Här har molnen minsann hängt över oss hela dan - men inget regn iallafall...

  • mammac­atta
    Äldre 23 Jun 07:33
    #0

    Godmorgon!
    Idag äår himlen blå blå blå - inte en droppe regn så långt ögat kan nå!

    Plötsligt är jag sugen på glass.
    Notera tiden damer - jar har dessutom duschat och helkroppssmörjt mina barn. De lär springa nakna idag minst en gång...

    Nakenfisparty varje dag - helt omöjligt att förhindra är jag rädd.

    Igår var sådär måste jag säga. Mina barn är fegisar, inget av aktiviteterna är för nån av dem av olika skäl. Wille är livrädd för traktorer och Ludde är för... tja. Mammig i brist på ett bättre ord. Han vill ha nån han känner med isg hela tiden och tåget var för litet så ingen av de han kände kunde åka med. Sen dans? De satt och tittade på i allafall.
    Hos brorsan var de snälla medan jag åt, men sen blev det jaga. Wille kissade på väggen inomhus och nr2:ade på gräsmattan. Brorsan blev skitarg, men jag satt och matade Ludde och kunde inte gärna jaga då va? *hehe*
    Jag kände mig inte direkt välkommen, så vi får se hur det blir idag. Jag är glad att jag åkte hem, P och jag hade ur-mysigt på kvällen!

    Kan fö rekommendera xider, citrus och kaktus - iskall. *mumma*

    Trevlig fortsättning på midsommar brudar, jag tänker göra mitt bästa för att åtminstone barnen ska ha det kul!

  • Hilde
    Äldre 23 Jun 09:01
    #0

    God morgon. Här är mycsigt också

    Igår var vi hos bekanta och åt middag på deras altan. Var ca 15 pers och det var jättetrevligt... men himlen öppnade sig rejält och ett tag kunde man inte höra varandra överhuvudtaget p.g.a. ösregnet mot taket. Väldigt mysigt faktiskt

    Idag får maken sovmorgon... men när han vaknar ska jag minnsann ta och natta mig själv en stund igen.

    Ha en bra dag!

Svar på tråden Äntligen fredag del 9