• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammacatta

    Jag glömde igår:
    Jag håller tummarna så mycket jag kan äpv, har beamat över bra fäst-valla och ska gnugga av en massa gravid-grejer på papper och faxa över.

    NU JÄDRAR!
  • Hilde

    Hej
    ÄPG skickar kram och håller tår o tumme!
    MC njaaaa... det var definitivt ingen nobellmiddag. Jag hade på mig en klänning köpt från HM Men högtidligt var det och det kändes nog inte riktigt som om jag växt i kostymen ännu... men det kanske man aldrig gör.. ?

    ouiiiiiii o så ska jag börja jobba på måndag! Idag har jag ett föredrag på skolan... har gjort en landskapsanalys. Sedan är den kursen klar! SKÖNT

    Jag hoppas jag kommer hinna in här o titta till er då och då... men det kommer nog bli mer sällan. Fast vem vet... jag har ju svårt att hålla mig ifrån mina fredagskompisar! Så jag kommer nog titta in mellan stressvarven iallafall.

    KRAM !!!!

  • janos

    Vad spännande att börja jobba på måndag, Hilde! Önskar dig lycka till och att du hittar hit mellan varven.

    Önskar er alla en trevlig fredag, för det är ju äääääntligen fredag igen!!

  • Gable

    Janos, det är en Mazda 6 (jag har frågat maken 3000 gånger nu, han börjar tröttna). Det blir en kombisedan (jag vann) och i någon grafitgrå-nyans (han vann).

    Bara dom där pengarna kommer in på kontot nångång så vi får shoppa lite

  • mammacatta

    Nu har jag varit på arbetsförnedringen.
    Jag är tydligen inte läskunnig och har inga färdigheter när det gäller att skriva en CV.
    Jag har åxå en möjlighet att jobba utomlands.
    Sen är jag tydligen 5 år eller så, med tanke på hur den yngre av dem tilltalade oss.
    Hjälpen vi fick var relevant för de andra, vissa behövde hjälp som tusan och kunde FÅ det åxå, men vad gjorde JAG där? I vilka kriterier ingår JAG?
    Arbetslös är faktiskt det ENDA.
    Jag har inte ens fått möjligheten att hinna SÖKA nåt jobb innan de kallade in mig.
    Jag var så arg ett tag så jag KOKADE - färdig för ambulansen. "kör mig till psyket direkt, tack"

    Jag blev tvungen att skriva ner vad jag kände för att inte bara räcka upp handen och fråga vad i helvete jag gjorde där.
    *ååååååååååååååååå*
    När jag till slut sa att jag måste gå lite tidigare, jag har trots allt småbarn på dagis som jag pressat in en dag när de är underbemannade, då blev de lite sura ska jag säga.
    Jag satt kvar längre än jag tänkt, men när en kille örjade ställa detaljfrågor om TRUCKKORTSUTBILDNINGAR, då fick mammacatta nog och gick bara.

    Nej, nu ska jag ta kameran och åka till stugan. Ska på visning.
    www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp&frames=2&pagesrc=search%2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnet%26action%3Dsok%26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettogp%26urval%3D1%26area%3D4%26kommun%3D176%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D1%26boendetypid%3D110%26agandeformid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%26prismin%3D0%26prismax%3Dmax%26nrofrooms1%3D0%26nrofrooms2%3Dmax%26livingarea1%3D0%26livingarea2%3Dmax%26avgiftmin%3D0%26avgiftmax%3Dmax%26prod%3D0%26visning%3Dno%26daysago%3Dmax%26pagesize%3D20%26order%3Dkommun%2Comrade%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservice=hemnettogp
    Den i nordanstig.

    Kram på er - och SKÅL för idag är det FREDAG (även om jag inte riktigt fattat det än. )

  • mammacatta

    Nordanstig???
    *muhhhahhaaa*
    I Moningsand ska det vara!

  • äntligen på väg

    Ser mysigt ut MC

    Håller tummarna för att du får ett jobb snart så du slipper gå på fler möten som stjäl tid.

    På tal om tummar, tack för alla som hålls för oss *rörd*.

  • Rystall

    Den var ju fin!

    Själv är jag bakis efter akutfest igår. Men jag mår iallafall bättre än vad läkaran gjorde i morse när dom kom hit. Dom gick vidare ut och var inte hemma förän 3 och började sedan arbeta kl 07:00. Jag var hemma 1 och började 13:00. Världens segaste längsta dag idag.
    Så ingen skål för mig idag.

    Trevlig helg och glad fredag.

  • äntligen på väg

    Hmmm... borde kanske kräva ett alkotest av vår läkare på söndag

Svar på tråden Äntligen fredag del 9