• Äldre 30 Mar 06:50
    167685 visningar
    1548 svar
    1548
    167685

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 12 May 17:53
    #0

    Varför tror du det??? Att jag är arbetsnarkoman alltså... nog för att jag tror du har rätt - bara undrar hur du kom fram till det (så kanske jag kan hitta knepet för att sluta, ju).

  • Gable
    Äldre 12 May 18:13
    #0

    åhhhh, vin..... Nu är jag avundsjuk!

    Apg, inte är du arbetsnarkoman. Du råkar bara gilla att jobba väldigt, vääääldigt mycket.

  • Äldre 12 May 18:15
    #0

    Nja, jag tror ju MC har rätt - men undrar om jag är så genomskinlig? Borde jag skaffa mg ett liv?

  • Gable
    Äldre 12 May 18:36
    #0

    Liv är överreklamerat!

    Nej då, du har ju ett liv. Du är gift, du har oss och du har ett otroligt stimulerande arbete - vad mer kan man begära

  • mammac­atta
    Äldre 12 May 19:08
    #0

    Tja anne, du är alltid på jobbet, du är särbo/särfru pga ditt jobb och du väntar med barnafödandet tills du är redo (läs: jobbet inte är stimulerande nog för att överrösta rasslet från äggledarna)
    (underförstått: mina jobb har INTE en chans mot mitt rassel: kunde inte bli med barn fort nog när jag "fick lov"...)

    Jag kan inte klandra dig - vette tusan om inte jag gjort som du om jag hade haft din bakgrund. Du har ju ett superintressant jobb - har inte ens haft ett intresse som är lite intressant. Du är ung - i relativa termer. Ung i jobbvärlden, men inte så gammal som panik-måste-reproducera-nu-ålder. (som jag då, vill ju ha MÅNGA barn)

    Slutsats: arbetsnarkoman.

    Catta är bara lat. Förnöjd.*zzz*
    Mitt mål har alltid varit att komma ifrån mitt förflutna och ge mina barn vad jag aldrig fick: trygghet.
    Tråkigt mål, men jag saknar inte stimuli för det.
    Jag har ju er!

    Anne; du har ju Livet, det som vi andra bara drömmer om!
    Se världen, resa och träffa Folk.
    Jag umgås med pysslingar hela dagen som inte ens har ett vettigt språk. *suck*

    Enda gången i hela mitt liv jag sovit >12 timmar har jag varit gravid.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 May 19:10
    #0

    Usch vad vemodig jag känner mig.. sitter hemma o vänta på att klockan ska gå så jag ska åka hem till ett par kompisar o se Euroision (mannen är redan där o ser på hockeyn ;))

    Vi ska ha halv glamourfest och självklart sitter jag o har ågren över om jag har klätt upp mig för mycket *suckar* Varför ska vi svenskar vara så mesiga? Behöver en drink till *kilar i väg till köket*

  • Gable
    Äldre 12 May 19:42
    #0

    Drick ni, ni som kan! Fy f-n va jag är avundsjuk. Fast å andra sidan inte. Maken är så bakis idag så han ligger fortfarande och sussar. Det är skönt att slippa sånt.

  • Äldre 12 May 19:57
    #0

    Som sagt, du har nog rätt mc. Har ändå mer liv nu än förr - med kompisar, intressen, maken, etc etc.

    Och nåt rassel har jag nog aldrig hört. Men en liten plan har vi ju!

  • Hilde
    Äldre 12 May 20:24
    #0

    rassel den liknelsen har jag inte hört tidigare... Här rasslas dock inte mera. Jag funderar på att göra mig av med hela biten faktiskt... men det kanske är lite drastiskt.

    Ok, nu måste jag få gnälla lite. Idag klämde min pappa ur sig att jag borde gå ner i vikt Han är i Sverige nu och ska vara det i sommar. Så nu har båda mina föräldrar talat om för mig att jag måste banta! Ja, jag vet väl att jag är tjock, men så fruktansvärt tjock som jag känner mig när de påpekar, det kan inte bli värre! Jag är en fet blubb! Jaha...

  • Gable
    Äldre 12 May 20:28
    #0

    Du är INTE tjock Hilde! Vad är det för trams?!

    Jag är däremot tjock. Eller som farbror doktorn sa till mig, du har lite hull

Svar på tråden Äntligen fredag del 9