• Äldre 30 Mar 06:50
    167588 visningar
    1548 svar
    1548
    167588

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Hilde
    Äldre 9 May 15:28
    #0

    Hejsan

    Liten fråga!!! Om det sråt Suit i en inbjudan vad är det som gäller då? Jag kommr inte ihåg numera Är det högtidsdräkt, eller mörk kostym?

  • Hilde
    Äldre 9 May 15:29
    #0

    oj vad det försvann bokstäver. Hmmm
    Jag har alltså fått en inbjudan som det står "suit" på.

  • Gable
    Äldre 9 May 15:43
    #0

    Hmmm... Verkar vara vårt kostym.

    www.dba-oracle.com/dress_code.htm

  • Gable
    Äldre 9 May 15:45
    #0

    Apg vet nog. hohoooooo!! Anne!!!! Vi behöver dig!!!

  • Gable
    Äldre 9 May 15:47
    #0

    fashion.about.com/cs/glossary/a/partydefinition.htm

    Mer seriös sida.

    Guuuud så långtråkigt jag har på jobbet just nu.

  • Hilde
    Äldre 9 May 16:27
    #0

    Jo, men det är kvällstid i Blå salen... så jag funderar... ?

  • Hilde
    Äldre 9 May 16:54
    #0

    Hmmm Blå hallen kanske det heter

    Här försökte jag verkligen vara lite nyttig och hinna ut o klippa gräset. Tji fick jag för nu ösregnar det. Precis när jag hade gjort klart lillan, bytt blöja, fått på skor och letat rätt på jackan, öppnade jag ytterdörren och... jaha... REGN!

  • Äldre 9 May 21:42
    #0

    Det borde inte vara högtidsdräkt eller smoking iallafall, så mörk kostym är nog ett bra tips. Men de har ju ssällan klädkod alls på engelska så det är nog en svensk arrangör som försöker verka världsvan... -) - ring dem o fråga för säkerhets skull!

  • Hilde
    Äldre 9 May 22:01
    #0

    Ja, jag gissar också på mörk kostym. Men vad betyder det rent praktiskt?

    Det är en prisutdelning med middag. Jag vill ju inte lägga ut en förmögenhet på ny klänning, men heller absolut inte se ut som en fattiglapp från vischan Många som kommer har betydligt bätte ekonomi än lilla jag... och klär sig säkert där efter... eller så har jag fördomar, vem vet, vem vet...

  • Äldre 9 May 22:06
    #0

    Elegant, men inte nödvändigtvis jättetjusigt. Fin klänning t ex, gärna siden, men inte hellång. Hmm, det finns en guide både här på BT och i Dn - orkar inte plocka fram länkarna.... *sorry, är dödstrött, på fjärde dan i mitt nya långtbortistan*

Svar på tråden Äntligen fredag del 9