• Äldre 30 Mar 06:50
    169356 visningar
    1548 svar
    1548
    169356

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Hilde
    Äldre 2 May 15:16
    #0

    Hö hö hö... nu har jag kommit hem igen. Jo ni de inte bara håller på att göra bort sig, de HÅLLER VERKLIGEN PÅ ATT GÖRA BORT SIG! Men tjänstemannen jag pratade med var urtrevlig!

    Jo så här är det, kommunen vill kalla detta mindre avvikelse från detaljplan och på så sätt helt komma runt problemet med att göra en detaljplan och alla hinder som kan uppstå med det, länstyrelse som påpekar, samrådsmöten, utställning av ärende m.m. som ju kan ta ca 2 år. Grejen är bara det att en så ENORM förändring av den lilla ortens stadskärna finns ingen som helst möjlighet att man kan kalla det mindre avvikelse. Vi talar här om en skillnad av tre våningshöjder mot nuvarande bebyggelse på två våningar Näpp skulle snarare kalla det en STÖRRE avvikelse från plan

    Hursomhelst... tjänstemannen jag talade med var ju pinsamt medveten om hela dilemmat och skulle nog välkomna ett överklagande. Fast sånt får de ju inte säga... men det kan man läsa mellan raderna ganska lätt

    Två grannar har framfört synpunkter och vill bestrida bygglovet, men de har inte tillräcklig kunskap för att göra det på ett bra sätt. ... så lilla jag tänkte att jag kanske skulle ta o ge dem det.... *muahooooo hoooo muah* *skrockar dovt och lömskt*

  • mammac­atta
    Äldre 2 May 15:20
    #0

    *skrattar*
    Va kul - det där MÅSTE du hålla oss informerade om hilde!
    Jag gillar när kommunen får på sin inbilska lilla nöt.
    *skrattar igen*

  • Hilde
    Äldre 2 May 15:26
    #0

    Jo, men det gäller att vara lite lömsk och hugga i bakvattnet ...

    Skulle jag hålla på att överklaga allt som jag stöter på som är fel, skulle jag ha att göra en livstid. SVÅRT för man måste verkligen välja sina strider väl! Min plan här är att se till att de som verkligen berörs får rätt verktyg och kunskap. Skulle inte det fungera är det länstyrelsens jobb att se till att kommunen följer lagen, men vi får se om det behöver gå så långt...

  • Äldre 2 May 15:29
    #0

    Go Hilde!

  • Hilde
    Äldre 2 May 15:30
    #0
  • Äldre 2 May 15:32
    #0

    Har du spnata in min nyonklädd astol förresten? Bilden på bloggen är lite suddig, men ser gärna ett expertutlåtande...

  • Äldre 2 May 18:36
    #0

    Hej tjejer!

    Nu är jag och maken färdig med säsong 4 av 24! Den serien är verkligen bra och bäst är den när man kan plöja igenom den på någon dag!!!

  • Äldre 2 May 18:37
    #0

    Jag har läst ikapp, men kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera.

    Jag skickar en kram till er alla istället

  • Hilde
    Äldre 2 May 18:45
    #0

    Anne stolen såg fin ut Men svårt att prata några årtal på den. Benen ser ut som sent 1800-tal. Har den små hjul?

    Skulle själv ha lagt den med djupstoppning i rygg och armstöd, men med det tyget du valt fungerade det här bättre. Jag har en Divan som står här i ett hörn i lite samma stil som din stol.... får nog bli ett framtida projekt.

  • Äldre 2 May 18:51
    #0

    Näe, inga små hjul. Men den har svarvade framben och släta bakben, om det ger någon ledtråd? Den var klädd (rätt nytt tror jag, så inga ledtrådar i det heller...) i ett beigt tyg när jag köpte den. Jag ropade in den på Metropol auktion i Stockholm (odengatan) för typ 3 år sen, men vet inget om den. Jag har för mig att jag betalade ca 1200 kr för den och omklädningen nu gick på 1000 kr till (plus tyg, men det var en stuvbit).

    *pladdrar på om min fåtölj - som jag tycker blev döcool i randigt!*

Svar på tråden Äntligen fredag del 9