• Äldre 30 Mar 06:50
    169454 visningar
    1548 svar
    1548
    169454

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 2 May 09:59
    #0

    JO, det kommer det sannerligen att göra! Ska åka till längrebortistan på besök en vecka först och sen är det fullt ös här innan jag åker hem.

  • Hilde
    Äldre 2 May 10:52
    #0

    Hoppas du får det bra i längrebortistan !!!

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 2 May 10:53
    #0

    Gable

    Emma är alltid stilig ;)

  • Äldre 2 May 10:59
    #0

    Hur känns det nu då, cindy, när du haft några dagar att smälta det på?

    Jo, funderar på att ta med laptopen, de har nog trådlöst internet på hotellet - så har jag tur kan ni få live-updates på hur jag har det! Flyttar jag längre bort sen (men det ska jag itne) får jag kalla det för längstbort-ändautanförstan!

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 2 May 11:18
    #0

    APG
    Jo då det känns toppen faktiskt, förutom att vi båda är sjukaå det är ju inte direkt en massa glädjeskutt här hemma.. får ta det i nästa vecka *ler*

  • Hilde
    Äldre 2 May 11:38
    #0

    hmmm och jag som trodde jag bodde i ändautanförstan Men jag kvalar inte till längstbortistan ändautanförstan... det måste vara fasligt långt bort det ?

    Synd Cinderella att ni är sjuka. Hoppas på bot o bättring inom det snaraste... *skickar en kopp örtte med honing*

    Näpp nu ska jag åka till kommunen och gnälla lite De ska visst bygga ett STORT (5vån) hus mitt i lilla lågt bebyggda affärsgatan. Med garage i gatuplanet ut mot affärsgatan och med en byggnadshöjd som gör att motstående sidas affärsverksamheter hamnar i skugga. Medför att två äldre hus rivs och att det första nya besökare i "stan" kommer se är parkeringsgarage när de kör upp mot centrum... trodde man slutade bygga miljonprogramshus för länge sedan... men jag har tydligen fel !!!!

    Och så ska de göra detta med vad som kallas enkelt planförfarande... joho... men läser man lagen så står där klart o tydligt att man inte får ha enkelt planförfarande för mer omfattande ändringar och sådant som är av allmänhetens intresse. Alltså kan kommunen inte lagen... eller glömde o titta på den i det här fallet Tänkte påminna dem lite bara *Hilde på liten krigsstig*

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 2 May 11:45
    #0

    vad söt du är hilde

  • Hilde
    Äldre 2 May 12:12
    #0

    Tackar för komplimangen ! Måste dock avvakta med krigsstigen tills dess jag fått hämtat alll info på kommunen. Ska dit efter lunch... nu sitter jag här o rullar tummarna. Make och dotter är utflugna och jag har... *himlar med ögonen* inget att göra

  • Gable
    Äldre 2 May 12:15
    #0

    På dom bara Hilde!!

  • Äldre 2 May 12:25
    #0

    Yes Hilde, läs lagen för kommungubbaran bara!

Svar på tråden Äntligen fredag del 9